Hamulec |
Autor |
Wiadomość |
rajder
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 11 Skąd: tuchow
|
Wysłany: 2020-08-17, 22:39 Hamulec
|
|
|
Witam mam problem z hamulcem przednim przy hamowaniu czuć jak pulsuje klamka hamulca skrzywiło tarze |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1600 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-08-17, 22:46
|
|
|
Wyjmij i obejrzyj klocki i zacisk , czy wszystko chodzi jak trzeba . Tarcza tak sama z siebie i z niczego się nie krzywi , chyba , że w coś przyjebałeś |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-08-19, 00:20
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Tarcza tak sama z siebie i z niczego się nie krzywi , chyba , że w coś przyjebałeś | niekoniecznie trzeba p.....ć. Jak ostro hamował, przegrzał tarczę i wjechał w wodę, to spokojnie mogło ja pokrzywić na tyle, że będzie to czuć na klamce. Innym powodem pulsowania może być też zapowietrzenie hamulca, rozrzedzenie płynu hamulcowego, może tez być zapieczony/zapieczone tłoczki. Tak, czy siak trzeba szukac. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
rajder
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 11 Skąd: tuchow
|
Wysłany: 2020-09-05, 22:58
|
|
|
Tarcza nowa kupiona, sprawdzona czujnikiem zegarowym i prosta zacisk po regerenacji problem dalej przy hamowaniu motocyklem wibruje góra Dul
[ Dodano: 2020-09-05, 23:03 ]
Tak jak by jechał po muldach jak się chamuje może opona albo ośka łożyska w kole dobre w główce ramy zero luzów |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-09-06, 08:11
|
|
|
mogą być wyrąbane łożyska koła, krzywa ośka koła, krzywa felga, zła opona ale jak to wszystko zaczniesz zmieniać to cię trochę będzie kosztowało. Rozumiem że tarcze sprawdzałeś mikrometrem/wskaźnik zegarowy/ kręcąc kołem założonym na motocyklu. I jeśli jak to określiłeś jest idealnie prosto to być może zapieczone prowadnice tłoczków, stare klocki, zapowietrzony układ hamulcowy. O jakim motocyklu piszemy bo może ma ABS i musi pulsować |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
rajder
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 11 Skąd: tuchow
|
Wysłany: 2020-09-06, 11:32
|
|
|
Tarcza mierzona czujnikiem zegarowym zaciski rozebrane wyczyszczone nasmarowane prowadnice, luz na łożyskach koła nie jest wyczuwalny klocki założone stare motor to drag star 650 1999 clasic |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-09-07, 07:12
|
|
|
sprawdz tym czujnikiem czy ośka nie jest krzywa, skoro już zainwestowałeś w nową tarcze to dokup jeszcze klocki |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
rajder
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 11 Skąd: tuchow
|
Wysłany: 2020-09-12, 21:54
|
|
|
Tarcza prosta klocki nowe ośka prosta opona też dobra. Dalej tak hamuje jak bym wciskał klamkę i puszczał |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2020-09-13, 08:08
|
|
|
A układ nie jest zapowietrzony albo przewody hamulcowe bardzo stare rozpęczniają się podczas hamowania. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-09-13, 22:58
|
|
|
lub wewnętrzna warstwa po prostu odzieliła się i puszcze ledwo, ledwo. Przeciez jak nie były wymieniane, to maja 21 lat.Wymieniłbym te przewody dla zasady. Za 179 zł masz w oplocie, do wyboru i koloru albo dorabiane na wymiar zdecydowanie taniej. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
rajder
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 11 Skąd: tuchow
|
Wysłany: 2020-09-18, 20:34
|
|
|
Problem rozwiązany, poprzedni tarcza była z allegro za 289zl była prosta ale po nagrzaniu krzywila sie po prostu chińska stał kupił tarczę pływającą z firmy NG i wszystko gra |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-09-19, 01:30
|
|
|
rajder napisał/a: | poprzedni tarcza była z allegro za 289zl była prosta ale po nagrzaniu krzywila sie po prostu | reklamacja wchodzi w rachubę ? Ale wcześniej pisałes, że po wymianie tarczy dalej pulsowała. Przy pierwszej próbie hamowania nie powinieneś czuć pulsowania, skoro była prosta, a dopiero po dłuższe hamowanie mogłoby spowodować, że tarcza sie nagrzeje i zacznie krzywić, nawet gówniana. Po wystapieniu objawów robiłeś drugi pomiar czujnikiem zegarowym, odkształcenia pozostały ? czy tarcza wracała do pierwotnego kształtu ?
Cytat: | Problem rozwiązany |
dobrze, że chociaz przyczyna sie znalazła. Miałeś pecha kupując trefną. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|