wymiana linki gazu |
Autor |
Wiadomość |
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-10-07, 20:50 wymiana linki gazu
|
|
|
Drodzy Koledzy, chciałbym samodzielnie wymienić linkę od gazu, szukałem na forum, ale nie znalazłem żadnego instruktażu , takiego krok po kroku .
Dużo z tym grzebaniny, trzeba rozkręcić obudowę z przełącznikami do której wchodzi linka? Na co trzeba uważać, aby nie sknocić nic? Poproszę o abecadło wymiany linki dla laika
Dzięki z góry |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-10-07, 22:10
|
|
|
Marecki75, robota jest prosta. Co tu opisywac. Musisz rozkręcić obudowę z przełącznikami, bo inaczej jak ją chcesz zapiąć na rollgaz Nie da się. To tylko dwie śruby. Potrzebny śrubokręt krzyżakowy. Odkręcasz ozdobny dekielek w pobliżu kranika, a jak zdejmiesz zbiornik paliwa to masz wszystko jak na stole. Wypinasz linkę, wyjmujesz starą, a nowa prowadzisz tak jak wprowadzona była stara. Mi to zajęło jakieś 20 minut. Nie ma kombinacji i czego się obawiać, że się cokolwiek sknoci. Szkoda, że nie kręciłem filmiku, nie wiedziałem, że może się przydać komuś. Dasz radę PO wymianie wypij ulubione piwko -należy C i się |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-10-07, 22:27
|
|
|
witek1965, Dzięki Jeszcze jedno, masz jakiś link do sprawdzonego sklepu z takimi linkami ? Czy brać jakąkolwiek z alledrogo.. o tej samej długości ? Przy okazji zrobię przy wymianie tutorial wideo , dla takich zielonych mechasów jak ja.. Wiem, że dla weteranów szos to prozaiczne rzeczy.. Ale ja , ech ucze się .. dlatego czerpię wiedzę tutaj , od najlepszych praktyków |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
ebata
Model: PLECACZEK
Wiek: 54 Dołączyła: 09 Gru 2012 Posty: 805 Skąd: Wu De eL
|
|
|
|
|
Darek1978
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 45 Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 14 Skąd: SKARŻYSKO
|
Wysłany: 2014-10-27, 22:20
|
|
|
Marecki75 jak wymiana linki. nakręcileś ten filmik dla laików |
_________________ Darek
|
|
|
|
|
stasork
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 69 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-10-28, 17:29
|
|
|
Mała rada. Jak nie chce ci się rozbierać baku to przypnij jeden koniec linki do drugiej linki i przeciągnij. NIE ZAPOMNIJ NASMAROWAĆ LINKI.
Linka ma mieć 4-6 mm luzu. Luz ustaw na lince. Kiedy to nie wystarcza ustaw na rękojeści.
Po wymianie przekręć kierownice max lewo i prawo, żeby zobaczyć czy obroty silnika się nie zwiększają (linka o coś zaczepia) |
_________________ Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać. |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2014-10-28, 21:54
|
|
|
stasork napisał/a: | NIE ZAPOMNIJ NASMAROWAĆ LINKI |
Linek z teflonem się nie smaruje, jeżeli byś taką miał ochotę założyć. |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-11-27, 17:01
|
|
|
Darek1978 napisał/a: | Marecki75 jak wymiana linki. nakręcileś ten filmik dla laików |
Darek cały czas się zbieram , i z pewnością jak będę wymieniał ( zima idzie , bedzie czas..), zrobię kilka ujęć kamerką dla "zielonych" jak ja, co by mieli wygodniej o łatwiej.
Chwilowo wpsikałem nieco smaru silnikowego pod pancerz i linka dostała poślizgu.
Co do filmów , gdybyś myślał o zmianie wydechów na V&H classic II to krótki tutorial: https://www.youtube.com/w...JDvSucq1-HbcKow i jak brzmią: https://www.youtube.com/w...DvSucq1-HbcKow, a obsługa podnośnika do motocykla, w moim wykonaniu, jest tutaj: https://www.youtube.com/w...JDvSucq1-HbcKow
Właśnie zakup podnośnika daje mi teraz wieksze możliwości "grzebania" i w planach. mniej lub bardziej dalekosiężnych, jest kilka wykonanych samodzielnych czynności na bazie wiedzy zgromadzonej na forum. Kliknij wiec suba i bedziesz miał info, gdy coś z filmów wrzucę.
Pozdrawiam |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-01-02, 12:36
|
|
|
Dołącze sie do tematu, czy jest zalecany przebieg dla xvs 650A po którym należy wymienić linkę gazu i zamykająca? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdźenie stanu tych linek tzn. Stwierdzenie pęknięć drutu. Ostatnio zakładałem tempomat na swoją maszynę i po założeniu rollgazu przy odkręcaniu manetki słyszę jakiś dziwny dźwięk tak jakby linka gdzieś obcierała. Oczywiście ten sam objaw mam przy założeniu oryginalnego rollgazu i zastanawiam sie czy nie czeka mnie wymiana linek gdyż moze gdzieś w pancerzu nastąpiło naderwanie linki. Oczywiście wpuściłem trochę oleju w celu nasmarowaniu linek ale dźwięk nie ustał. Ostatnie do was pytanko czy ktoś z was pamięta przy jakim przebiegu wymieniał linki gazu? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-02, 19:53
|
|
|
Ruffi, przebieg ma raczej mało wspólnego z kondycja linek. Jeżeli dba się o linki, regularnie smaruje, to ich żywotność jest bardzo długa. Czyli, jak dbasz tam masz.
Inna sprawa, na która nie mamy wpływu, to jakość wykonania samej linki. Jak pęknie pojedynczy drut ze splotu, to będzie haczyć i nic nie poradzisz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-01-04, 16:46
|
|
|
Dzieki za odpowiedz, w takim razie gdzieś indziej u mnie tkwi problem bo manetka po odkeceniu powraca tak jak to powinno byc. No nic w wolnym czasie popatrzę co tam piszczy, na linkach nie widzę żadnych pęknięć drutu.
proszę używać polskich znaków, będzie czytelniej/WADERA |
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2015-01-04, 22:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-05, 14:40
|
|
|
Ruffi napisał/a: | na linkach nie widzę żadnych pęknięć drutu.
| wewnatrz pancerza nie zobaczysz, ale jak odczepisz, to sprawdzisz jak chodzą. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-01-13, 18:25
|
|
|
Witek, rozumie ze masz na myśli całkowite rozłączenie linek i wyjecie ich z motorka.To byłoby najlepsze sprawdzenie linek moze byc tak jak piszesz gdzieś drucik na splocie mógł puścić i przy odpuszczaniu linki drucik gdzieś obciera o pancerz. Koledzy przy odpuszczaniu manetki nie powinno byc żadnego pogłosu tak jak u mnie tzw pykania czy moze ktoś z was sprawdzić na swojej maszynie czy odciągając manetkę i ja puszczając macie jakiś odgłos.Moze głupie pytanie ale moze popadam w paranoje.
Miałbym taka prośbę czy moze ktoś z szanownych kolegów podać mi linka do cięgien pchającego i ciągnącego modelu xvs 650A 4VR rok 1998 na stronie larsona. Sam szukałem linek na ich stronie do mojego moto ale bez skutku nie wiem moze nie ma towaru.Chyba wymienię te linki dla świetego spokoju. |
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2015-01-13, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-13, 18:43
|
|
|
Ruffi, tak jak napisałeś. Wbrew pozorom, to nie jest dużo pracy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-03-28, 20:59
|
|
|
No dzisiaj wyjąłem linki gazu i prędkościomierza z moto.Przeczyscilem benzyna wyszło troche brudu i wpuściłem olej silnikowy. Czy ktoś z szanownych kolegów stosował inny środek do nasmarowania linek stalowych w pancerzu? W haynesie piszą o zastosowaniu oleju silnikowego ale czy to do końca jest właściwe, moze znacie jakiś specyfik ktory nie będzie przyciągał kurzu itp. Mam oliwę do zębatki i łańcucha rowerowego i tak sie zastanawiałem czy to nie byłoby lepsze co wy na to? Zastosowałem olej silnikowy według zaleceń książki haynes. Po wyczyszczeniu nie słyszę hrubotania w pancerzu tylko zwykła prace linki chyba przeczyszczenie i wpuszczenie oleju pomogło |
|
|
|
|
|