YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana linki gazu
Autor Wiadomość
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-10-07, 20:50   wymiana linki gazu

Drodzy Koledzy, chciałbym samodzielnie wymienić linkę od gazu, szukałem na forum, ale nie znalazłem żadnego instruktażu , takiego krok po kroku .
Dużo z tym grzebaniny, trzeba rozkręcić obudowę z przełącznikami do której wchodzi linka? Na co trzeba uważać, aby nie sknocić nic? Poproszę o abecadło wymiany linki dla laika :)
Dzięki z góry :)
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-10-07, 22:10   

Marecki75, robota jest prosta. Co tu opisywac. Musisz rozkręcić obudowę z przełącznikami, bo inaczej jak ją chcesz zapiąć na rollgaz :nie_wiem: Nie da się. To tylko dwie śruby. Potrzebny śrubokręt krzyżakowy. Odkręcasz ozdobny dekielek w pobliżu kranika, a jak zdejmiesz zbiornik paliwa to masz wszystko jak na stole. Wypinasz linkę, wyjmujesz starą, a nowa prowadzisz tak jak wprowadzona była stara. Mi to zajęło jakieś 20 minut. Nie ma kombinacji i czego się obawiać, że się cokolwiek sknoci. Szkoda, że nie kręciłem filmiku, nie wiedziałem, że może się przydać komuś. Dasz radę ;D PO wymianie wypij ulubione piwko -należy C i się
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-10-07, 22:27   

witek1965, Dzięki :) Jeszcze jedno, masz jakiś link do sprawdzonego sklepu z takimi linkami ? Czy brać jakąkolwiek z alledrogo.. o tej samej długości ? Przy okazji zrobię przy wymianie tutorial wideo , dla takich zielonych mechasów jak ja.. Wiem, że dla weteranów szos to prozaiczne rzeczy.. Ale ja , ech ucze się .. dlatego czerpię wiedzę tutaj , od najlepszych praktyków :)
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
ebata 


Model: PLECACZEK
Wiek: 54
Dołączyła: 09 Gru 2012
Posty: 805
Skąd: Wu De eL
Wysłany: 2014-10-09, 19:44   

witek i Pyra trenują :browarek: ale kazali podać ten adres : http://www.larsson.pl/ind...Agna&bid=111931 jota w jotę z oryginałem ;D uwaga - do customa jedna ( A ) na pewno jest inna
_________________

 
 
Darek1978 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 45
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 14
Skąd: SKARŻYSKO
Wysłany: 2014-10-27, 22:20   

Marecki75 jak wymiana linki. :) nakręcileś ten filmik dla laików ;d
_________________
Darek
 
 
stasork 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-28, 17:29   

Mała rada. Jak nie chce ci się rozbierać baku to przypnij jeden koniec linki do drugiej linki i przeciągnij. NIE ZAPOMNIJ NASMAROWAĆ LINKI.
Linka ma mieć 4-6 mm luzu. Luz ustaw na lince. Kiedy to nie wystarcza ustaw na rękojeści.
Po wymianie przekręć kierownice max lewo i prawo, żeby zobaczyć czy obroty silnika się nie zwiększają (linka o coś zaczepia)
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać.
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2014-10-28, 21:54   

stasork napisał/a:
NIE ZAPOMNIJ NASMAROWAĆ LINKI

Linek z teflonem się nie smaruje, jeżeli byś taką miał ochotę założyć. ;D
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-11-27, 17:01   

Darek1978 napisał/a:
Marecki75 jak wymiana linki. :) nakręcileś ten filmik dla laików ;d

Darek cały czas się zbieram :) , i z pewnością jak będę wymieniał ( zima idzie :) , bedzie czas..), zrobię kilka ujęć kamerką dla "zielonych" jak ja, co by mieli wygodniej o łatwiej.
Chwilowo wpsikałem nieco smaru silnikowego pod pancerz i linka dostała poślizgu.
Co do filmów , gdybyś myślał o zmianie wydechów na V&H classic II to krótki tutorial: https://www.youtube.com/w...JDvSucq1-HbcKow i jak brzmią: https://www.youtube.com/w...DvSucq1-HbcKow, a obsługa podnośnika do motocykla, w moim wykonaniu, jest tutaj: https://www.youtube.com/w...JDvSucq1-HbcKow

Właśnie zakup podnośnika daje mi teraz wieksze możliwości "grzebania" i w planach. mniej lub bardziej dalekosiężnych, jest kilka wykonanych samodzielnych czynności na bazie wiedzy zgromadzonej na forum. Kliknij wiec suba i bedziesz miał info, gdy coś z filmów wrzucę.
Pozdrawiam
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-01-02, 12:36   

Dołącze sie do tematu, czy jest zalecany przebieg dla xvs 650A po którym należy wymienić linkę gazu i zamykająca? Czy istnieje jakiś sposób na sprawdźenie stanu tych linek tzn. Stwierdzenie pęknięć drutu. Ostatnio zakładałem tempomat na swoją maszynę i po założeniu rollgazu przy odkręcaniu manetki słyszę jakiś dziwny dźwięk tak jakby linka gdzieś obcierała. Oczywiście ten sam objaw mam przy założeniu oryginalnego rollgazu i zastanawiam sie czy nie czeka mnie wymiana linek gdyż moze gdzieś w pancerzu nastąpiło naderwanie linki. Oczywiście wpuściłem trochę oleju w celu nasmarowaniu linek ale dźwięk nie ustał. Ostatnie do was pytanko czy ktoś z was pamięta przy jakim przebiegu wymieniał linki gazu?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-01-02, 19:53   

Ruffi, przebieg ma raczej mało wspólnego z kondycja linek. Jeżeli dba się o linki, regularnie smaruje, to ich żywotność jest bardzo długa. Czyli, jak dbasz tam masz.
Inna sprawa, na która nie mamy wpływu, to jakość wykonania samej linki. Jak pęknie pojedynczy drut ze splotu, to będzie haczyć i nic nie poradzisz.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-01-04, 16:46   

Dzieki za odpowiedz, w takim razie gdzieś indziej u mnie tkwi problem bo manetka po odkeceniu powraca tak jak to powinno byc. No nic w wolnym czasie popatrzę co tam piszczy, na linkach nie widzę żadnych pęknięć drutu.

proszę używać polskich znaków, będzie czytelniej/WADERA
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2015-01-04, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-01-05, 14:40   

Ruffi napisał/a:
na linkach nie widzę żadnych pęknięć drutu.
wewnatrz pancerza nie zobaczysz, ale jak odczepisz, to sprawdzisz jak chodzą.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-01-13, 18:25   

Witek, rozumie ze masz na myśli całkowite rozłączenie linek i wyjecie ich z motorka.To byłoby najlepsze sprawdzenie linek moze byc tak jak piszesz gdzieś drucik na splocie mógł puścić i przy odpuszczaniu linki drucik gdzieś obciera o pancerz. Koledzy przy odpuszczaniu manetki nie powinno byc żadnego pogłosu tak jak u mnie tzw pykania czy moze ktoś z was sprawdzić na swojej maszynie czy odciągając manetkę i ja puszczając macie jakiś odgłos.Moze głupie pytanie ale moze popadam w paranoje.
Miałbym taka prośbę czy moze ktoś z szanownych kolegów podać mi linka do cięgien pchającego i ciągnącego modelu xvs 650A 4VR rok 1998 na stronie larsona. Sam szukałem linek na ich stronie do mojego moto ale bez skutku nie wiem moze nie ma towaru.Chyba wymienię te linki dla świetego spokoju. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2015-01-13, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-01-13, 18:43   

Ruffi, tak jak napisałeś. Wbrew pozorom, to nie jest dużo pracy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-03-28, 20:59   

No dzisiaj wyjąłem linki gazu i prędkościomierza z moto.Przeczyscilem benzyna wyszło troche brudu i wpuściłem olej silnikowy. Czy ktoś z szanownych kolegów stosował inny środek do nasmarowania linek stalowych w pancerzu? W haynesie piszą o zastosowaniu oleju silnikowego ale czy to do końca jest właściwe, moze znacie jakiś specyfik ktory nie będzie przyciągał kurzu itp. Mam oliwę do zębatki i łańcucha rowerowego i tak sie zastanawiałem czy to nie byłoby lepsze co wy na to? Zastosowałem olej silnikowy według zaleceń książki haynes. Po wyczyszczeniu nie słyszę hrubotania w pancerzu tylko zwykła prace linki chyba przeczyszczenie i wpuszczenie oleju pomogło :brawo:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group