| 
		od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Focus  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 49  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 17:09   od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wytoczyłem dziś Draga z garażu z nadzieją na przed wiosenną rundkę a tu pupa blada...
 
 
Jak wciskam starter to słyszę tylko trrrrrrr gdzieś z okolicy pod siedziskiem i rozrusznik nie kręci. Bateria naładowana, bezpieczniki sprawdziłem. Miesiąc temu odpalił bez problemu.
 
 
Jak zacząłem się przyglądać pacjentowi to zauważyłem wiszący kabelek z okolicy między cylindrami przy gaźniku. Wygląda na to że robił spięcie bo przy wcześniejszej próbie odpalania coś konkretnie strzeliło i się lekko zadymiło, dlatego tam spojrzałem i znalazłem tego wisielca
 
 
 
 
 
ZDJĘCIE
 
 
gdzie on powinien być podłączony?
 
czy to możliwe że rozrusznik się zapiekł/zablokował/zastał?
 
czy może jesz coś innego? | 
             
						
				_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 17:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To "trrrr" to rozrusznik, czy pompa paliwa ?   Skoro spod kanapy, to nie sądzę, aby to był rozrusznik. Skoro było spięcie, to poszukaj upalonego bezpiecznika na początek. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Focus  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 49  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 17:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bezpieczniki sprawdziłem, bezpiecznik są tylko pod kapą z boku po siedzeniem czy jeszcze gdzieś?
 
Pompa po włączeniu zapłonu standardowo tyka. 
 
Rozrusznik w ogóle nie wydaje żadnych dźwięków
 
to "trrrrrrr" słychać jak wciskam starter i wtedy powinien ruszyć rozrusznik | 
             
						
				_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robert bagan  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2011 
                  Wiek: 53  Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: sokółka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wrzucić bieg i go przepchnij  i spróbuj wtedy rozrusznikiem  coś podobnego miałem u siebie i to pomagało | 
             
						
				_________________ Gl1800 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vaaks  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2017 
                  Wiek: 76  Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 18:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora. | 
             
						
				_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 
Był:
 
 DS 650
 
 DS 1100
 
 Honda Varadero 1000
 
Jest: Suzuki DL 650 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Focus  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 49  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 18:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W sumie akumulator od co najmniej dwóch tygodni był do ładowarki podłączony...
 
 
A od czego ten kabelek? Grzanie gaźników? Gdzie go podłączyć? | 
             
						
				_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 18:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wygląda na zasilanie grzałki. Obejrzyj gaźnik. Na pewno jest w manualu. | 
             
						
				_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 18:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz. Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa. Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo. 
 
Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika. 
 
Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Focus  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 49  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 19:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz. | 	  
 
 
Witek proszę Cię....     
 
 
 	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa | 	  
 
Pompa paliwa terkocze inaczej
 
 
 	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo.  | 	  
 
zdarza się ale nie w tym przypadku
 
 
 	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika. | 	 
  	  | vaaks napisał/a: | 	 		  | Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora. | 	  
 
 
i tu macie rację. Myślałem że jak był ładowany to będzie ok... niestety.
 
Po Waszych sugestiach jeszcze raz poszedłem do garażu, "pożyczyłem" prądu z osobówki i Gwiazda zagadała.
 
 
 	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. | 	  
 
 	  | Pirania_LM napisał/a: | 	 		  | Wygląda na zasilanie grzałki.  | 	  
 
 
Na to wygląda bo jak w końcu odpalił to trochę się krztusił i strzelał jak był zimny.
 
Muszę znaleźć jak to wygląda podłączone i w którym miejscu, bo nie wiem czy coś się zerwało/złamało czy się po prostu wyczepiło
 
 
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomocne sugestie    
 
 
Liczę jeszcze na podpowiedzi nt.kabelka    
 
 
z pewnością jest od podgrzewania, znlazlem na forum temat 
 
http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0
 
 
i jest fotka gaźnika
 
 
  
 
fotka 
 
 
chodzi mi o ten przewód niemal na środku zdjęcia.
 
Wygląda na standardową złaczkę yamahy, tyle że u mnie ta "męska" część została w "żeńskiej"... i boje sie że się coś połamało     | 
             
						
				_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Focus 2014-03-01, 19:25, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Focus  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 49  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 19:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
    | 
             
						
				_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-01, 19:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to już wszystko wiesz, na Twojej fotce widać pokrętło regulacji wolnych obrotów za nią w głębi jest jedna podłączona wtyczka do grzałki i za nią jest gniazdo, którego szukasz     | 
             
						
				_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-02, 16:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność. Sorry za sugestie z tym [przełącznikiem. Zdarza się to. Mea culpa - nie przeczytałem Twojego postu z 17:36   
 
Aku to niestety wydatek, ale jak mus to mus. 
 
P.S. Uzupełnij w opisie jaki masz motocykl. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Focus  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 49  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-02, 19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  | Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność.  | 	  
 
 
hehe... pierwsze co zrobiłem to podłączyłem kable bo już w pełnym rynsztunku na wyjazd ubrany byłem, ale... źle podłączyłem kable     
 
Nigdy mi nie były potrzebne, to i wprawy w podłączaniu nie mam, a okazało się że klamra w kablach ma metalowy styk tylko z jednej strony i akurat nie z tej która stykała się z klemą aku w aucie.
 
No ale później poszedłem jeszcze raz, przyjrzałem się lepiej kabelkom i podłączyłem poprawnie to i moto zagadało. Człowiek to się jednak całe życie uczy....
 
 
a ten wiszący od podgrzewania na razie zaizolowałem bo nie wiem jak go podłączyć     | 
             
						
				_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-03-02, 20:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na wcisk. Wciśnij w gniazdo. | 
             
						
				_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |