 |
Przedni hamulec - problem !! help !! |
Autor |
Wiadomość |
Lukson

Rocznik: 1998
Dołączył: 19 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: JAZOWA
|
Wysłany: 2013-04-17, 21:19 Przedni hamulec - problem !! help !!
|
|
|
Przedni hamulec słabo hamuje, odpowietrzenie niewiele pomogło, klampa po max docisnieciu i tak hamulec jest kiepski,
Czy tarcza powinna być sucha? bo jest na niej cieniutka warstwa plynu na całej powierzchni tak jakby plyn hamulcowy trohe wyciekał przy zacisku co moze jest odpowiedzialne za słabe ciśnienie w ukladzie???
moze źle w nieodpowiedni sposob odpowietrzałem hamulce i rozszczelniłem układ obniząjąc cisnienie.... sam nie wiemm....
ktos miał może pobodny problem i udało mu sie z tym poradzić? |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-17, 21:23
|
|
|
Tarcza musi być sucha, odtłuść zahamuj na postoju i zobacz co się dzieje. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-17, 21:51 Re: Przedni hamulec - problem !! help !!
|
|
|
Lukson napisał/a: | ....klampa po max docisnieciu |
co to jest "klampa" o co kaman ? pisz po Polsku, bo nie wiemy w czym masz problem |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-17, 23:20 Re: Przedni hamulec - problem !! help !!
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Lukson napisał/a: | ....klampa po max docisnieciu |
co to jest "klampa" o co kaman ? pisz po Polsku, bo nie wiemy w czym masz problem |
Problem ma w tym, że mu uszczelnienie tłoczka w zacisku płyn przepuszcza. Zacisk, a właściwie oba do regeneracji. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
slawekcl

Rocznik: 2001
Wiek: 41 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Bytonia
|
Wysłany: 2013-04-27, 14:01
|
|
|
ja bym zrobił tak,
1. odtłuszczenie tarczy - podstawa (są nawet do tego specjalne środki)
- jak problem będzie się powtarzał to zdejmij zacisk z tarczy, wyjmij klocki, między jarzmo a tłoczki wsadź jakiś element blokujący tłoczki(żeby nie wyszły za daleko) i pompuj klamką patrząc czy się nic nie "poci" - jak zauważysz przeciek to na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem kiedyś zestaw naprawczy do uszczelnienia cylinderków(uszczelki o przekroju trapezu) - jak wyciągniesz cylinderki to dobrze wypucuj, a resztę wyczyść preparatem do czyszczenia felg
2. jeżeli jest zapowietrzony układ to zdejmujesz pokrywkę zbiorniczka płynu(żeby membrany nie nadwyrężać), wężyk z akwarystycznego + strzykawka i dajesz płyn przez odpowietrznik zaczynając od najdalszego zacisku. po wypełnieniu układu kontrolnie odpowietrzasz tradycyjnie - kilka wciśnięć klamki i luzujesz odpowietrznik celem pozbycia się powietrza.
wszystko było już opisane wcześniej i życzę innym tylko takich problemów |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-27, 15:51
|
|
|
Na 100% masz nieszczelność w zacisku. Płyn wychodzi ci z zacisku obok tłoka. Stąd mokra tarcza i brak hamulca mimo iż klamka na max dociśnięta. slawekcl napisał/a: | a resztę wyczyść preparatem do czyszczenia felg | nie do czyszczenia felg, bo to nie odtłuszcza, tylko są specjalne preparaty do tarcz i zacisków hamulcowych - pierwszy z brzegu http://www.allegromat.pl/aukcja136104 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2013-04-27, 19:26
|
|
|
Z dużym prawdopodobieństwem wyciek /o czy wyżej koledzy piszą/, lecz gdyby okazało się że jednak nie wyciek, to może być zużyty przewód hamulcowy, jeżeli nie jest w stalowym oplocie,
po naciśnięciu klamki tworzące się ciśnienie płynu może go po prostu "rozpierać" przez co na tłoczki dociera ciśnienie mniejsze niż być powinno i nie jest w stanie docisnąć ich z odpowiednią siłą do tarczy,
ryzyko jest takie, że zużyty w taki sposób przewód może być łatwo rozerwany przez ciśnienie wewnątrz i wtedy wiadomo co może się stać |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
duoma


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2013-04-29, 15:35
|
|
|
Jak ustalisz skąd cieknie i uszczelnisz (wymienisz) uszkodzony element to po umyciu tarczy wymień klocki bo już nie będą takie jak "suche", olej wsiąka w klocek. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|