YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedni hamulec - problem !! help !!
Autor Wiadomość
Lukson 


Rocznik: 1998
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: JAZOWA
Wysłany: 2013-04-17, 21:19   Przedni hamulec - problem !! help !!

Przedni hamulec słabo hamuje, odpowietrzenie niewiele pomogło, klampa po max docisnieciu i tak hamulec jest kiepski,
Czy tarcza powinna być sucha? bo jest na niej cieniutka warstwa plynu na całej powierzchni tak jakby plyn hamulcowy trohe wyciekał przy zacisku co moze jest odpowiedzialne za słabe ciśnienie w ukladzie???

moze źle w nieodpowiedni sposob odpowietrzałem hamulce i rozszczelniłem układ obniząjąc cisnienie.... sam nie wiemm....

ktos miał może pobodny problem i udało mu sie z tym poradzić?
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-17, 21:23   

Tarcza musi być sucha, odtłuść zahamuj na postoju i zobacz co się dzieje.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-17, 21:51   Re: Przedni hamulec - problem !! help !!

Lukson napisał/a:
....klampa po max docisnieciu


:shock: :shock: :shock: co to jest "klampa" o co kaman ? pisz po Polsku, bo nie wiemy w czym masz problem
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-17, 23:20   Re: Przedni hamulec - problem !! help !!

Pirania_LM napisał/a:
Lukson napisał/a:
....klampa po max docisnieciu


:shock: :shock: :shock: co to jest "klampa" o co kaman ? pisz po Polsku, bo nie wiemy w czym masz problem

Problem ma w tym, że mu uszczelnienie tłoczka w zacisku płyn przepuszcza. Zacisk, a właściwie oba do regeneracji.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
slawekcl 


Rocznik: 2001
Wiek: 41
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Bytonia
Wysłany: 2013-04-27, 14:01   

ja bym zrobił tak,

1. odtłuszczenie tarczy - podstawa (są nawet do tego specjalne środki)
- jak problem będzie się powtarzał to zdejmij zacisk z tarczy, wyjmij klocki, między jarzmo a tłoczki wsadź jakiś element blokujący tłoczki(żeby nie wyszły za daleko) i pompuj klamką patrząc czy się nic nie "poci" - jak zauważysz przeciek to na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem kiedyś zestaw naprawczy do uszczelnienia cylinderków(uszczelki o przekroju trapezu) - jak wyciągniesz cylinderki to dobrze wypucuj, a resztę wyczyść preparatem do czyszczenia felg

2. jeżeli jest zapowietrzony układ to zdejmujesz pokrywkę zbiorniczka płynu(żeby membrany nie nadwyrężać), wężyk z akwarystycznego + strzykawka i dajesz płyn przez odpowietrznik zaczynając od najdalszego zacisku. po wypełnieniu układu kontrolnie odpowietrzasz tradycyjnie - kilka wciśnięć klamki i luzujesz odpowietrznik celem pozbycia się powietrza.

wszystko było już opisane wcześniej i życzę innym tylko takich problemów ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-27, 15:51   

Na 100% masz nieszczelność w zacisku. Płyn wychodzi ci z zacisku obok tłoka. Stąd mokra tarcza i brak hamulca mimo iż klamka na max dociśnięta.
slawekcl napisał/a:
a resztę wyczyść preparatem do czyszczenia felg
nie do czyszczenia felg, bo to nie odtłuszcza, tylko są specjalne preparaty do tarcz i zacisków hamulcowych - pierwszy z brzegu http://www.allegromat.pl/aukcja136104
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2013-04-27, 19:26   

Z dużym prawdopodobieństwem wyciek /o czy wyżej koledzy piszą/, lecz gdyby okazało się że jednak nie wyciek, to może być zużyty przewód hamulcowy, jeżeli nie jest w stalowym oplocie,
po naciśnięciu klamki tworzące się ciśnienie płynu może go po prostu "rozpierać" przez co na tłoczki dociera ciśnienie mniejsze niż być powinno i nie jest w stanie docisnąć ich z odpowiednią siłą do tarczy,
ryzyko jest takie, że zużyty w taki sposób przewód może być łatwo rozerwany przez ciśnienie wewnątrz i wtedy wiadomo co może się stać
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-04-29, 15:35   

Jak ustalisz skąd cieknie i uszczelnisz (wymienisz) uszkodzony element to po umyciu tarczy wymień klocki bo już nie będą takie jak "suche", olej wsiąka w klocek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group