YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
śwatła postojowe w amerykańcach
Autor Wiadomość
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 65
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-08-06, 23:00   śwatła postojowe w amerykańcach

hej, mam draga z USA no i oczywście nie ma postojowych świateł, ostatnio na stacjach diagnostycznych co roku to gorzej, będę musiał coś wykombinować, może ktoś ma jakieś oryginalne rozwiązanie.
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-08-06, 23:21   

andy, patent jest dość prosty:

1. odcinasz kable od pozycyjnych idące do kierunków
2. nabywasz diodę LED białą 10mm i rezystor 512 ohm/ 0,5W ( nie kupuj diody na 12V bo one faktycznie są na 12 a w instalacji moto napięcie dochodzi do 15V )
3. nawiercasz od spodu w lustrze lampy otwór 10mm wklejasz w niego diodę podłączasz masę i jeden z przewodów, które szły do kierunków wstawiając w niego rezystor
4. i już masz pozycje taką jak ma być ;D
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-07, 06:19   

johnypl,

To nie wszystko. Amerykańska lampa jest symetryczna i nie doświetla pobocza po prawej stronie drogi. Prawidłowo to należy wstawić lampę z homologacją na nasze drogi. Należy też zamontować przełącznik świateł pozycyjne/mijania którego to amerykańce nie mają.
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-08, 15:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Graboss 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 222
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-07, 09:05   

Trzeba znaleźć odpowiednią stację i po kłopocie.
Przy pierwszym przeglądzie pan powiedział:
-wie pan że te kierunki nie powinny się świecić cały czas???
-wiem
-no to dobrze ale to cały urok tego motoru wiec się nie będę czepiał
_________________
www.jcf.com.pl
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-07, 09:41   

Graboss napisał/a:
Trzeba znaleźć odpowiednią stację i po kłopocie.
....



Tu jest dział techniczny o elektryce. Praktyką dzielimy się gdzie indziej :D
 
 
Endrju 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 66
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 665
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-08-08, 12:30   

stacje czepiają się raz do symetrycznej lampy innym razem do tego że nie ma pozycyjnych, trzeba szukać dobrej stacji. Jeśli chodzi o kierunki jest bardzo prosty sposób :
odkręcasz przednie kierunki i plasterm zasłaniasz jeden styk żarówki ( żarówka ma dwa styki ) montujesz żarówkę i sprawdzasz czy dobry styk zasłoniłeś - może się zdażyć że zasłonisz kierunek a nie pozycyjne, jeśli tak się zdaży należy odwrotnie zakleić styk.
To robiusz na czas przeglądu. Po przeglądzie odklejasz styki i po sprawie lol
_________________
O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO

Endrju
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-08, 12:47   

Robiłem ostatnio przegląd, gdzie facet nawet bieżników nie oglądał. Jak wiesz sam czym jeździsz, to na PW mogę puścić namiary. Zasadnioczo rozmawialiśmy o zlotach :)
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-08, 15:04   

remol71 napisał/a:
johnypl,

To nie wszystko. Amerykańska lampa jest symetryczna i nie doświetla pobocza po prawej stronie drogi. Prawidłowo to należy wstawić lampę z homologacją na nasze drogi. Należy też zamontować przełącznik świateł pozycyjne/mijania którego to amerykańce nie mają.



Remol. Założyciel tematu chce wiedzieć jak w lampie amerykańskiej zamontować światło pozycyjne. Odpowiedź Johnego jest jak najbardziej prawidłowa, natomiast wszyscy doskonale wiemy, że aby było zgodnie z przepisami cały ten temat można wrzucić do kosza, bo trzeba zmienić lampę, przełącznik, i odpiąć pozycje z kierunkowskazów. Twoja negacja postu Johnego wybiega poza założenia założyciela tematu. Takim sposobem nikt nigdy niczego się nie dowie. Jak ktoś założy temat -jak założyć ksenon do lampy, to każda prawidłowa odpowiedź będzie : niezgodne z przepisami. Bez sensu. Podobnie jak odpowiedzi typu zmień stację Graboss. :evil:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-09, 17:20   

witek1965,

Tak. Należy wywiercić dziurę i wetknąć w nią żarówkę :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Antek 



Rocznik: 2003
Wiek: 65
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Polska Wschodnia
Wysłany: 2012-08-13, 21:02   

Mnich napisał/a:
Robiłem ostatnio przegląd, gdzie facet nawet bieżników nie oglądał. Jak wiesz sam czym jeździsz, to na PW mogę puścić namiary. Zasadnioczo rozmawialiśmy o zlotach :)


Założyłem do Draga dodatkowe lampy ze stelażem, odłączyłem obrys z kierunkowskazów, w dodatkowych lampach mam postój, oraz światła drogowe i mijania. Pod zbiornikiem z prawej strony mam dyskretny włącznik na dodatkowe światła. Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów i w lampie wkleiłem diodę Led. Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator. Na krótki okres czasu H-3 nie rozładowują akumulatora. Jak nie ma potrzeby używania ich, wyłączam je przełącznikiem.
_________________
Myślenie nie boli, krytyka mile widziana.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-13, 23:54   

Antek napisał/a:
Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator
A to ciekawe bo H3 standardowo maja 55W mocy jak H4 na mijania.
Faktem jest natomiast, że alternator w 650 nie daje rady z lightbarami, aczkolwiek po założeniu H3 35W dawał u mnie radę

Antek napisał/a:
Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów
, a skąd ci się tam wziął ten obrys ? Przecież w amerykańcach tylko przód pali się w kierunkach
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Antek 



Rocznik: 2003
Wiek: 65
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Polska Wschodnia
Wysłany: 2012-08-14, 05:54   

witek1965 napisał/a:
Antek napisał/a:
Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator
A to ciekawe bo H3 standardowo maja 55W mocy jak H4 na mijania.
Faktem jest natomiast, że alternator w 650 nie daje rady z lightbarami, aczkolwiek po założeniu H3 35W dawał u mnie radę

Antek napisał/a:
Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów
, a skąd ci się tam wziął ten obrys ? Przecież w amerykańcach tylko przód pali się w kierunkach



Skąd się wziął obrys z tyłu, nie odpowiem, po prostu w lampach od kierunkowskazów zarówno z przodu, jak i tyłu, były założone i podłączone dwa włókna żarówki. Kupiłem go jeszcze na Amerykańskich papierach. Po tygodniu jazdy i małych niedomówieniach na rondach. Odłączyłem obrys, kilka razy wpakował mi się ktoś pod nos tłumacząc, że widział jak mam włączony prawy kierunek. Dodatkowych lamp z H3 35W używam tylko od czasu do czasu, lub jak zachodzi potrzeba przywołania kogoś do porządku ( np. zapomniał zmienić świateł na mijania i pędzi na długich, itp. ) Na dłuższą metę nie testowałem, samemu ciężko Draga na pych odpalić, a po drugie obciach..
_________________
Myślenie nie boli, krytyka mile widziana.
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-08-14, 10:18   

Oj Panowie, ale macie problemy - według mnie rozwiązanie są dwa, albo robimy porządnie i zmieniamy lampe na europejską koszt 200 i przełącznik z alledrogo od Draga, albo znajdujemy stację na której podbijaja przegląd i koniec kropka. Z tego co mi wiadomo większość wybiera drugie rozwiązanie i bardzo dobrze bo przy żadnej kontroli jeszcze policja nie miała do mnie żadnego ale.

pozdrawiam
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
Pio Trek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 622
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2012-09-20, 22:45   

a moze ktos zna jakiegos sprytnego elektryka w 100 licy, coby postojowki sklecil, bo rzeczywiscie na przegladach coraz gorzej.
_________________
.

Honda NT 1100


you're never too old to Rock'n Roll ...
 
 
dragbiker 


Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-09-21, 10:42   

Po co kombinować z postojówkami jak lepiej kupić lampę w wersji europejskiej i mieć święty spokój, nie martwić się czy moto przegląd przejdzie, czy też zostanie nam zabrany dowód rejestracyjny. Na alledrogo lampa po 120zł.
 
 
Pio Trek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 622
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2012-09-22, 15:58   

Lampe europejska to ja mam, ale postojowka sie nie pali bo stacyjka nie ma takiej funkcji,
Dlatego trzeba zklecic to poza stacyjka na dodatkowym wyłączeniu, w sumie proscizna.
_________________
.

Honda NT 1100


you're never too old to Rock'n Roll ...
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-09-22, 19:07   

Ale po co Wam to światło postojowe byłem na przeglądzie i pytałem diagnosty - on twierdzi że światło postojowe w motocyklu nie jest obowiązkowe gdy zapalane jest wraz z przekręceniem kluczyka światło mijania i nie ma możliwości jego zgaszenia. Może jakiś niedouczony - ale myśli logicznie i co najważniejsze nie robi przy tym problemu.

pozdrawiam gery
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
Pio Trek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 622
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-01-04, 15:12   

chyba jednak sa obowiazkowe postojowe,
powinny sie zapalac po przekreceniu kluczyka, bez uruchamiania silnika - jak w samochodzie,
w wersjach usa ich nie ma, stacyjka nie ma takiej pozycji,
dlatego sa problemy na SKP
_________________
.

Honda NT 1100


you're never too old to Rock'n Roll ...
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-01-04, 15:16   

Pio Trek napisał/a:
w wersjach usa ich nie ma,
bo są w kierunkach
_________________
Bo droga jest celem
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 48
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-04, 18:44   

Pio Trek, z czego to wnioskujesz?
na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia nie ma ma obowiązku by w motocyklach było światło pozycyjne nie wspominając o postojowym. Nie wszyscy wiedzą, że to różne światła więc pisze o dwóch...
Podaj mi numer rozporządzenia bo moze czegoś nie wiem i jestem w błądzie. Może coś się zmieniło?
Diagnosta moim zdaniem i na podstawie podawanego rozporządzenia miał rację i nikt nie ma prawa wymagać czegoś czego nie wymaga Ustawa...
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group