od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu |
Autor |
Wiadomość |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2014-03-01, 17:09 od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu
|
|
|
Wytoczyłem dziś Draga z garażu z nadzieją na przed wiosenną rundkę a tu pupa blada...
Jak wciskam starter to słyszę tylko trrrrrrr gdzieś z okolicy pod siedziskiem i rozrusznik nie kręci. Bateria naładowana, bezpieczniki sprawdziłem. Miesiąc temu odpalił bez problemu.
Jak zacząłem się przyglądać pacjentowi to zauważyłem wiszący kabelek z okolicy między cylindrami przy gaźniku. Wygląda na to że robił spięcie bo przy wcześniejszej próbie odpalania coś konkretnie strzeliło i się lekko zadymiło, dlatego tam spojrzałem i znalazłem tego wisielca
ZDJĘCIE
gdzie on powinien być podłączony?
czy to możliwe że rozrusznik się zapiekł/zablokował/zastał?
czy może jesz coś innego? |
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-01, 17:29
|
|
|
To "trrrr" to rozrusznik, czy pompa paliwa ? Skoro spod kanapy, to nie sądzę, aby to był rozrusznik. Skoro było spięcie, to poszukaj upalonego bezpiecznika na początek. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2014-03-01, 17:36
|
|
|
Bezpieczniki sprawdziłem, bezpiecznik są tylko pod kapą z boku po siedzeniem czy jeszcze gdzieś?
Pompa po włączeniu zapłonu standardowo tyka.
Rozrusznik w ogóle nie wydaje żadnych dźwięków
to "trrrrrrr" słychać jak wciskam starter i wtedy powinien ruszyć rozrusznik |
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
|
|
|
 |
robert bagan

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: sokółka
|
Wysłany: 2014-03-01, 17:54
|
|
|
wrzucić bieg i go przepchnij i spróbuj wtedy rozrusznikiem coś podobnego miałem u siebie i to pomagało |
_________________ Gl1800 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2014-03-01, 18:00
|
|
|
Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2014-03-01, 18:43
|
|
|
W sumie akumulator od co najmniej dwóch tygodni był do ładowarki podłączony...
A od czego ten kabelek? Grzanie gaźników? Gdzie go podłączyć? |
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-01, 18:46
|
|
|
Wygląda na zasilanie grzałki. Obejrzyj gaźnik. Na pewno jest w manualu. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-01, 18:51
|
|
|
Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz. Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa. Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo.
Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika.
Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2014-03-01, 19:08
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz. |
Witek proszę Cię....
witek1965 napisał/a: | Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa |
Pompa paliwa terkocze inaczej
witek1965 napisał/a: | Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo. |
zdarza się ale nie w tym przypadku
witek1965 napisał/a: | Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika. |
vaaks napisał/a: | Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora. |
i tu macie rację. Myślałem że jak był ładowany to będzie ok... niestety.
Po Waszych sugestiach jeszcze raz poszedłem do garażu, "pożyczyłem" prądu z osobówki i Gwiazda zagadała.
witek1965 napisał/a: | Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. |
Pirania_LM napisał/a: | Wygląda na zasilanie grzałki. |
Na to wygląda bo jak w końcu odpalił to trochę się krztusił i strzelał jak był zimny.
Muszę znaleźć jak to wygląda podłączone i w którym miejscu, bo nie wiem czy coś się zerwało/złamało czy się po prostu wyczepiło
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomocne sugestie
Liczę jeszcze na podpowiedzi nt.kabelka
z pewnością jest od podgrzewania, znlazlem na forum temat
http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0
i jest fotka gaźnika
fotka
chodzi mi o ten przewód niemal na środku zdjęcia.
Wygląda na standardową złaczkę yamahy, tyle że u mnie ta "męska" część została w "żeńskiej"... i boje sie że się coś połamało |
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
Ostatnio zmieniony przez Focus 2014-03-01, 19:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
 |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2014-03-01, 19:28
|
|
|
|
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-01, 19:52
|
|
|
No to już wszystko wiesz, na Twojej fotce widać pokrętło regulacji wolnych obrotów za nią w głębi jest jedna podłączona wtyczka do grzałki i za nią jest gniazdo, którego szukasz |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-02, 16:48
|
|
|
Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność. Sorry za sugestie z tym [przełącznikiem. Zdarza się to. Mea culpa - nie przeczytałem Twojego postu z 17:36
Aku to niestety wydatek, ale jak mus to mus.
P.S. Uzupełnij w opisie jaki masz motocykl. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2014-03-02, 19:12
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność. |
hehe... pierwsze co zrobiłem to podłączyłem kable bo już w pełnym rynsztunku na wyjazd ubrany byłem, ale... źle podłączyłem kable
Nigdy mi nie były potrzebne, to i wprawy w podłączaniu nie mam, a okazało się że klamra w kablach ma metalowy styk tylko z jednej strony i akurat nie z tej która stykała się z klemą aku w aucie.
No ale później poszedłem jeszcze raz, przyjrzałem się lepiej kabelkom i podłączyłem poprawnie to i moto zagadało. Człowiek to się jednak całe życie uczy....
a ten wiszący od podgrzewania na razie zaizolowałem bo nie wiem jak go podłączyć |
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-02, 20:15
|
|
|
Na wcisk. Wciśnij w gniazdo. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
|