YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu
Autor Wiadomość
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2014-03-01, 17:09   od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu

Wytoczyłem dziś Draga z garażu z nadzieją na przed wiosenną rundkę a tu pupa blada...

Jak wciskam starter to słyszę tylko trrrrrrr gdzieś z okolicy pod siedziskiem i rozrusznik nie kręci. Bateria naładowana, bezpieczniki sprawdziłem. Miesiąc temu odpalił bez problemu.

Jak zacząłem się przyglądać pacjentowi to zauważyłem wiszący kabelek z okolicy między cylindrami przy gaźniku. Wygląda na to że robił spięcie bo przy wcześniejszej próbie odpalania coś konkretnie strzeliło i się lekko zadymiło, dlatego tam spojrzałem i znalazłem tego wisielca



ZDJĘCIE

gdzie on powinien być podłączony?
czy to możliwe że rozrusznik się zapiekł/zablokował/zastał?
czy może jesz coś innego?
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-01, 17:29   

To "trrrr" to rozrusznik, czy pompa paliwa ? Skoro spod kanapy, to nie sądzę, aby to był rozrusznik. Skoro było spięcie, to poszukaj upalonego bezpiecznika na początek.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2014-03-01, 17:36   

Bezpieczniki sprawdziłem, bezpiecznik są tylko pod kapą z boku po siedzeniem czy jeszcze gdzieś?
Pompa po włączeniu zapłonu standardowo tyka.
Rozrusznik w ogóle nie wydaje żadnych dźwięków
to "trrrrrrr" słychać jak wciskam starter i wtedy powinien ruszyć rozrusznik
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 
 
robert bagan 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 55
Skąd: sokółka
Wysłany: 2014-03-01, 17:54   

wrzucić bieg i go przepchnij i spróbuj wtedy rozrusznikiem coś podobnego miałem u siebie i to pomagało
_________________
Gl1800
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2014-03-01, 18:00   

Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2014-03-01, 18:43   

W sumie akumulator od co najmniej dwóch tygodni był do ładowarki podłączony...

A od czego ten kabelek? Grzanie gaźników? Gdzie go podłączyć?
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-01, 18:46   

Wygląda na zasilanie grzałki. Obejrzyj gaźnik. Na pewno jest w manualu.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-01, 18:51   

Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz. Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa. Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo.
Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika.
Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2014-03-01, 19:08   

witek1965 napisał/a:
Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz.


Witek proszę Cię.... ;D

witek1965 napisał/a:
Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa

Pompa paliwa terkocze inaczej

witek1965 napisał/a:
Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo.

zdarza się ale nie w tym przypadku

witek1965 napisał/a:
Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika.
vaaks napisał/a:
Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora.


i tu macie rację. Myślałem że jak był ładowany to będzie ok... niestety.
Po Waszych sugestiach jeszcze raz poszedłem do garażu, "pożyczyłem" prądu z osobówki i Gwiazda zagadała.

witek1965 napisał/a:
Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem.

Pirania_LM napisał/a:
Wygląda na zasilanie grzałki.


Na to wygląda bo jak w końcu odpalił to trochę się krztusił i strzelał jak był zimny.
Muszę znaleźć jak to wygląda podłączone i w którym miejscu, bo nie wiem czy coś się zerwało/złamało czy się po prostu wyczepiło

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomocne sugestie :ok:

Liczę jeszcze na podpowiedzi nt.kabelka lol

z pewnością jest od podgrzewania, znlazlem na forum temat
http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0

i jest fotka gaźnika


fotka

chodzi mi o ten przewód niemal na środku zdjęcia.
Wygląda na standardową złaczkę yamahy, tyle że u mnie ta "męska" część została w "żeńskiej"... i boje sie że się coś połamało :cry:
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
Ostatnio zmieniony przez Focus 2014-03-01, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-01, 19:13   

Masz tu
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10877
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2014-03-01, 19:28   

Pirania_LM napisał/a:
Masz tu
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10877


:ok:
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-01, 19:52   

No to już wszystko wiesz, na Twojej fotce widać pokrętło regulacji wolnych obrotów za nią w głębi jest jedna podłączona wtyczka do grzałki i za nią jest gniazdo, którego szukasz ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-02, 16:48   

Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność. Sorry za sugestie z tym [przełącznikiem. Zdarza się to. Mea culpa - nie przeczytałem Twojego postu z 17:36 :wstyd:
Aku to niestety wydatek, ale jak mus to mus.
P.S. Uzupełnij w opisie jaki masz motocykl.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Focus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 62
Skąd: Bugaj/Biskupice
Wysłany: 2014-03-02, 19:12   

witek1965 napisał/a:
Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność.


hehe... pierwsze co zrobiłem to podłączyłem kable bo już w pełnym rynsztunku na wyjazd ubrany byłem, ale... źle podłączyłem kable :oops:
Nigdy mi nie były potrzebne, to i wprawy w podłączaniu nie mam, a okazało się że klamra w kablach ma metalowy styk tylko z jednej strony i akurat nie z tej która stykała się z klemą aku w aucie.
No ale później poszedłem jeszcze raz, przyjrzałem się lepiej kabelkom i podłączyłem poprawnie to i moto zagadało. Człowiek to się jednak całe życie uczy....

a ten wiszący od podgrzewania na razie zaizolowałem bo nie wiem jak go podłączyć ;D
_________________
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-02, 20:15   

Na wcisk. Wciśnij w gniazdo.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group