| 
		
		|  |  
 
	
			| ŁADOWARKI I ŁADOWANIE AKUMULATORA |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | duoma   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1998
 Wiek: 49
 Dołączył: 05 Sie 2011
 Posty: 901
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-26, 08:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zobacz jak u siebie wyprowadziłem wtyczkę od ładowarki - otwórz zdjęcie i powiększ okolicę obudowy akumulatora 
 foto
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-07, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najlepsza opcja, bo funkcjonalna to gniazdo 12v na kierownicy/w sakwie. Nie dość, że można podładować akumulator bez odkręcania całej aż JEDNEJ śrubki to jeszcze można ładować telefon, navi, dmuchać pontony itp itd
   |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Budyniasty   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Maj 2013
 Posty: 294
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-24, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Siemandero! znalazłem w Lidlu takie cosik 
   
 
   
 Myślicie, że nada się to na zimowe ładowanie aku?
 
 Jeśli zdjęcia są za duże usuńcie to wrzucę mniejsze
   |  
				| _________________ 1100 Custom!
 Blues to korzenie reszta muzyki to owoce
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-24, 21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Budyniasty, jak przeczytasz temat od początku i użyjesz szukajki to na pewno znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. To proste. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | koszerny   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 54
 Dołączył: 26 Sie 2008
 Posty: 1748
 Skąd: ZGIERZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-25, 04:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vaaks napisał/a: |  	  | znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie | 
 a nie lepiej napisać że się nadaje udzielając odpowiedź na zadane pytanie
 
  	  | vaaks napisał/a: |  	  | użyjesz szukajki | 
 vaaks nie wiem czy korzystałeś z tej funkcji
 ostatnio sam czegoś szukałem i moim zdaniem strasznie to u nas na forum kuleje
 |  
				| _________________ HONDA ST1300 PAN EUROPEAN 2010
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-25, 05:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | pewnie tak, ale o tych ładowarkach jest również w tym temacie napisane. Wystarczy poczytać. No, ale prościej jest zapytać. 	  | koszerny napisał/a: |  	  | a nie lepiej napisać że się nadaje udzielając odpowiedź na zadane pytanie | 
 
 [ Dodano: 2013-10-25, 06:46 ]
 a szukajki koleją na wszystkich forach.
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Budyniasty   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Maj 2013
 Posty: 294
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-25, 14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | koszerny,  dzieki za odpowiedz. |  
				| _________________ 1100 Custom!
 Blues to korzenie reszta muzyki to owoce
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-25, 14:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | koszerny napisał/a: |  	  | ostatnio sam czegoś szukałem i moim zdaniem strasznie to u nas na forum kuleje | 
 Szukajka działa bardzo dobrze, pod warunkiem, że odpowiednio się sparametryzuje to, co chcemy znaleźć. Jeżeli w szukajkę wpiszesz np. OLEJ i klikniesz od razu na szukaj, wyskoczy Ci 13 stron. Ale jeśli np. ten sam wyraz zawęzisz do np. do przeszukania tylko tytułu wiadomości, wyskoczy Ci tylko 7 tematów. Szukajka daje multum możliwości do zawężenia obszaru poszukiwań, trzeba tylko nauczyć się nią posługiwać
   
 BTW, w szukajkę wpisałem "ładowarka z Lidla", i wyskoczył mi jeden temat. Na jego trzeciej stronie znalazłem to:
 http://www.yamaha-dragsta...owarka&start=40
 Czas szukania ok 1 minuta. Chcieć to móc...
 |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-10-25, 17:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kozak_Barabasz napisał/a: |  	  | .... Nie dość, że można podładować akumulator...... to jeszcze można ..... dmuchać pontony itp itd
   | 
 
 Widziałem raz gościa z pontonem na motocyklu
   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PrzemekN   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 57
 Dołączył: 20 Mar 2011
 Posty: 2071
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-02, 15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Budyniasty napisał/a: |  	  | Siemandero! znalazłem w Lidlu takie cosik 
 Myślicie, że nada się to na zimowe ładowanie aku?
 
 
 | 
 
 Kupiłem ten wynalazek i srodze się zawiodłem...
 Miałem dość mocno rozładowane aku, bo znowu zostawiłem parę włączonych gadżetów
   Podjechałem do Lidla i kupiłem tę ładowarkę.
 Ma funkcję automatycznego dostrojenia się do prawidłowego napięcia aku tzn ma tryb 6V lub 12V. Wykrywa automatycznie odpowiednie napięcie pracy - nie ma możliwości dokonać ręcznej zmiany.
 W moim przypadku, ładowarka ustawiła się w tryb 6V, po czym stwierdziła, że wszystko jest Ok i nie trzeba ładować
   No i d... zbita..
 Musiałem kupić kolejną ładowarkę - tym razem typowo motocyklową na 12V z Oxforda i po paru godzinach ładowania już było Ok.
 
 Reasumując, na zimowe podtrzymanie być może się nada, ale, jak masz mocno rozładowane aku, to może być taki problem, jaki mi się przytrafił.
 |  
				| _________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
 
 Garaż:
 
 MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
 SREU #1022
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-02, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PrzemekN napisał/a: |  	  | Reasumując, na zimowe podtrzymanie być może się nada, ale, jak masz mocno rozładowane aku, to może być taki problem, jaki mi się przytrafił. | 
 Trzeba było przeczytać, w tym wątku, kilka wpisów wstecz i nie trzeba by było kupować nowej. Poza tym ... ładowarka oczu nie ma, określa akumulator po napięciu i choć nie wpadnie jej do procesora, że ktoś może do tego stopnia wydoić akumulator, by z 12V zostało 6V.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-03, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak widac niektóre mają 	  | wemar napisał/a: |  	  | Poza tym ... ładowarka oczu nie ma, określa akumulator po napięciu i choć nie wpadnie jej do procesora, że ktoś może do tego stopnia wydoić akumulator, by z 12V zostało 6V. | 
 
 
 W instrukcji tej z Lidla jest napisane, że ma funkcje "reanimacji" uwalonego akumulatora, a prawda jest taka, że to niestety nie działa. Aku musi dostać kopa z innej ładowarki. Potem już działa. 	  | PrzemekN napisał/a: |  	  | tym razem typowo motocyklową na 12V z Oxforda i po paru godzinach ładowania już było Ok. | 
 Nie przekreślajmy jej tak od razu. Jak aku nie jest wyjechany do cna, to daje radę zarówno z aku motocyklowym jak i aku do 90Ah. Sprawdzone na aku z Paska - Centra 72Ah. Naładowała do pełna. 	  | PrzemekN napisał/a: |  	  | Reasumując, na zimowe podtrzymanie być może się nada | 
 to tylko dla forumowiczów info. Fakt, że Przemek mógł, ale czy każdy inny klient też ? Nie usprawiedliwiajmy producenta ładowarki za to, że urządzenie nie działa prawidłowo. Wystarczy instrukcja, a tam napisano to co napisano. 	  | wemar napisał/a: |  	  | Trzeba było przeczytać, w tym wątku, kilka wpisów wstecz | 
 Sam chciałem reklamować, ale nie mam Lidla pod nosem żeby się z nimi szarpać.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Niedźwiedź   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 17 Gru 2011
 Posty: 208
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-25, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po wielu miesiącach reanimuję temat a właściwie jedną kwestię, która była kilka razy w tym temacie poruszana. Chodzi o 
 
  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | W instrukcji tej z Lidla jest napisane, że ma funkcje "reanimacji" uwalonego akumulatora, a prawda jest taka, że to niestety nie działa. Aku musi dostać kopa z innej ładowarki. Potem już działa. | 
 
 Miałem okazję, by w samochodzie padł do zera akumulator, nawet kilka razy. Po podłączeniu ładowarka (ta Lidlowa oczywiście) powiedziała, że nie bardzo chce współpracować - nie można było jej w ogóle uruchomić. Po "kopie" od innej ładowarki rzecz jasna wszystko poszło bez problemów. Ale kiedyś się zawziąłem i podłączyłem rozładowane aku do tej samej ładowarki i pozostawiłem w stand by na kilka godzin (było to około 6-8h). I wiecie co potem się stało? Ładowarka ruszyła (po przestawieniu w stan ładowania; sama nie jest tak inteligentna, by ruszyć bez pchania paluchem w punkt g
  ) i naładowała aku na tyle, na ile rzecz jasna pozwalała jego pojemność. Albo to były trzy szczęśliwe przypadki, albo na tym polega jej opcja podnoszenia aku od zera. Przetestuję kolejny raz, bo z pewnością żona Zofia doprowadzi akumulator do całkowitego rozładowania (a może to moja wina, bo nie będzie mi się chciało w porę wyciągnąć akumulator do doładowania
  ). I jak czwarty raz ruszy, to chyba będziemy mogli mieć pewność. 
 Swoją szosą, jeżli jest tak, że ten typ ładowarki podnosi aku po wielu godzinach w stand by'ju, to trochę ciulato, że tak długo trzeba czekać. Ale zawsze jest to jakaś opcja wobec biegu po kolejną ładowarkę lub inne rozwiązanie.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wojciech333   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 06 Lut 2015
 Posty: 10
 Skąd: Biłgoraj
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-25, 14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam.Skoro nikt nie napisał to może ja opiszę inną możliwość ładowania aku.Ja ładuję akumulator zasilaczem niestabilizowanym 9V,350mA.Faktyczne napięcie na wyjściu 14,5V po podłączeniu do aku.spada i w miarę upływu czasu rośnie.W zimie raz na tydzień lub dwa ładuję ok.2h z12,6V do 13V i jest dobrze.Taki zasilacz to ok.20zł.Pozdrawiam. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Madburn   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 22 Kwi 2012
 Posty: 354
 Skąd: Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-26, 12:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | kijowy ten zasilacz skoro znamionowo ma 9V ale daje 14,5 V napięcie Ci spada bo w czasie ładowania spada rezystancja akumulatora
 
 ładowarka lidlowa lub podobna kosztuje niecałe 70zł i trochę dokładniej steruje procesem  ładowania  - jedyna wada że nie potrafi podnieść padniętego aku poniżej 10,5V
 
 do samochodu używam prostownika do wyładowanego aku - ustawia się 1/10 pojemności akumulatora - ale np. przy 85Ah  dało by to 8,5A co w trakcie ładowania zacznie gotować elektrolit - wydziela się sporo gazu  i nie jest to zdrowe
   motocyklowy jest mniej pojemny czyli mniejsze prądy ale jest problem z odgazowaniem bo nie ma gdzie - rozdętego akumulatora na gwarancji nie przyjmą
 akumulator kosztuje ze 200zł - oszczędzanie na ładowarce nie ma raczej sensu
 ten zasilacz może długo nie pociągnąć - transformator może zacząć topić obudowę albo brak filtrów i stabilizacji może coś puścić w akumulator
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
 
 |  |