YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków
Autor Wiadomość
Karolus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2014-03-04, 11:28   

petermajster napisał/a:
W tej dyskusji poruszyliście dosyć istotny temat.
Te przełączniki maja małe styki i MUSZĄ STEROWAĆ PRZEKAŹNIKIEM ( przy większym obciążeniu ). Niech nikomu nie przychodzi do głowy podłączyć lightbary bezpośrednio pod te przełączniki co Karolus zastosował.


Ja mam bezpośrednio, a jeżeli o "małe styki" chodzi to te małe przełączniki są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie...

Co człowiek to opinia, ja mam swoją...
_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-03-04, 11:55   

Karolus napisał/a:
są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie...
Przy danej mocy to przy 12 V popłynie większy prąd niż przy 220V. Wzór P[W] = U[V] * I[A] ... 18 razy większy.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-04, 12:12   

Karolus napisał/a:
przełączniki są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie


Oj ktoś fizyki nie lubił :hahahahaa: ( ja byłem w kinie wtedy :oops: )
_________________
 
 
Karolus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2014-03-04, 12:17   

E tam, śmiejcie się... Ja prosty człowiek jestem...
A zdanie mam swoje jak dup...e....
_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 
 
JozefK 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 68
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 594
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2014-03-04, 13:17   

Koledzy przestańcie gdybać:
2x55W-110W, I=P/U=110W/12V=9,16A
2x35W=70W, I=70W/12V=5,83A\
W zależności od żarówek w światłach
Czyli przełącznik w pierwszym przypadku co najmniej 15A w drugim 10A
Trudno takie przełączniki do motocykla dostać dlatego naprawdę warto stosować przekaźniki, i do tego przewody o odpowiedniej średnicy.
_________________
Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-04, 13:18   

OldDiver napisał/a:
Karolus napisał/a:
są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie...
Przy danej mocy to przy 12 V popłynie większy prąd niż przy 220V. Wzór P[W] = U[V] * I[A] ... 18 razy większy.

W dodatku to prąd stały, a nie jak w gniazdku przemienny i ma większą gęstość, przez co obciążalność styków przy komutacji prądu stałego jest ok. 2-3 razy mniejsza, niż podana dla przemiennego 230V.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-03-04, 13:29   

wemar napisał/a:
ma większą gęstość
?? ?!!!! :nie_wiem:
http://pl.wikipedia.org/w...u_elektrycznego

Chyba że masz na myśli naskórkowość - http://pl.wikipedia.org/w...owo%C5%9B%C4%87 ale chyba nie przy tej częstotliwości 50 Hz
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 14:21   

Karolus napisał/a:
E tam, śmiejcie się... Ja prosty człowiek jestem...
A zdanie mam swoje jak dup...e....
nikt się z Ciebie nie śmieje, tylko dobrze radzi. Przekaźnik kosztuje wraz z kostką ok. 25 zł. Spalony motocykl ? Schematów na forum do diabła i trochę, na jeden obwód, lub na dwa ( H4) . Twój motocykl, twoje lampy. Tylko, żeby potem nie było - nie mogliście od razu powiedzieć ?
Smaruj do sklepu i bez przekaźnika nie wracaj :evil:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-03-04, 15:03   

1. Wydaje mi się że użyte przełączniki mają od 6A-10A prąd maksymalny, więc są za małe do żarówek halogenowych ok. 2 x 5A = 10A (kolega wcześniej słusznie zauważył że redundancyjnie musi być 15A)
2. Bardzo łatwo dojdzie do zwarcia i przebicia (przy 10A) jak kropelka wody dostanie się między styki.

Wniosek - musi być stycznik (przekaźnik) w obwodzie + bezpiecznik minimum 15A
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 17:22   

Cholera, skąd mi się wzięła ta dwójka ? :nie_wiem:

Przekaźnik kosztuje wraz z kostką ok. 25 zł. miało być 5 zł
soft napisał/a:
+ bezpiecznik minimum 15A
ja jadę na 10A. Lepiej niech w razie W strzeli szybciej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2014-03-04, 17:40   

witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl?
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-04, 19:33   

metro napisał/a:
witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl?


Może tu:
Przekaźniki
Kostki
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 19:46   

metro napisał/a:
witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl?
na allegro jest do cholery http://www.allegromat.pl/aukcja155125 i w sklepach motoryzacyjnych również

http://www.allegromat.pl/aukcja155127

http://www.allegromat.pl/aukcja155130

Czy zawsze trzeba mnie sprawdzać ?
Ale można taniej i nawet lepiej - oryginalny np. VW z rozbiórkowych samochodów. Mam takich całe pudło.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-04, 20:28   

OldDiver napisał/a:
wemar napisał/a:
ma większą gęstość
?? ?!!!! :nie_wiem:
http://pl.wikipedia.org/w...u_elektrycznego

Z samej definicji - prąd stały - czyli parametry niezmienne w czasie. Prąd zmienny, a w zasadzie przemienny, jeśli mowa o 230V AC w gniazdku ściennym - parametry zmienne w czasie. W czasie pracy (zwarcie styków) mamy sytuację ustaloną i w zasadzie nie ma znaczenia czy płynie prąd stały czy przemienny. Zaczyna to mieć znaczenie w momencie komutacji (łączenie/rozłączenie), a w zasadzie najistotniejsze jest rozłączenie. Powstaje wtedy łuk elektryczny, który dla prądu stałego ma większą gęstość (choć powinienem dodać "w czasie rozłączenia)i trwa dłużej, niż przy prądzie przemiennym, którego łuk zanika dość szybko i samoistnie, gdyż prąd (gęstość przepływu) zmienia się w czasie. Ponieważ łuk powstający przy rozłączeniu ma istotny wpływ na ilość ciepła wydzielanego na stykach, ich degradacja dla prądu stałego jest większa, niż dla prądu przemiennego, nawet jeśli komutowana moc jest taka sama.

To w ramach OT, bo temat jest inny - jak chcesz więcej, to zapraszam na PW.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2014-03-04, 20:43   

witek1965, nie denerwuj się. Nie chciałem Cię sprawdzać tylko autentycznie źle wpisalem w wyszukiwarkę.
Tak sobie myślę, czy te przekaźniki za 2 zlote są równie tanie co trwałe.
Te z linku Petermajstra jakoś bardziej do mnie przemawiają, ale może być tak, że jedne i drugie klepie ten sam Chińczyk :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-04, 20:45   

metro napisał/a:
Tak sobie myślę, czy te przekaźniki za 2 zlote są równie tanie co trwałe.
3 sezon. Powiedz, a co ma tam być drogiego ?, ale na pewno te co są produkowane do samochodów będzie trwalsze. 1 zł za używkę z Vaga
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Karolus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2014-03-08, 13:17   

Zgodnie z radami Kolegów z forum dzisiaj zamontowałem włączenia LB przez przekaźnik.
Drugi włącznik zrobiony do podświetlenia kierunkowskazów został zastąpiony włącznikiem świateł mijania także przez przekaźnik, ze względu na to że w wersji amerykano światła mijania włączają się po zapłonie.

No i tutaj doszedłem do wniosku że owe włączniki spełnią najważniejszą rolę do LB i mijania - i dzięki za rady dotyczące przekaźników...

Pozdrawiam
_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group