Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków |
Autor |
Wiadomość |
Karolus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2014-03-04, 11:28
|
|
|
petermajster napisał/a: | W tej dyskusji poruszyliście dosyć istotny temat.
Te przełączniki maja małe styki i MUSZĄ STEROWAĆ PRZEKAŹNIKIEM ( przy większym obciążeniu ). Niech nikomu nie przychodzi do głowy podłączyć lightbary bezpośrednio pod te przełączniki co Karolus zastosował. |
Ja mam bezpośrednio, a jeżeli o "małe styki" chodzi to te małe przełączniki są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie...
Co człowiek to opinia, ja mam swoją... |
_________________ Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3128 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-03-04, 11:55
|
|
|
Karolus napisał/a: | są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie... | Przy danej mocy to przy 12 V popłynie większy prąd niż przy 220V. Wzór P[W] = U[V] * I[A] ... 18 razy większy. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2014-03-04, 12:12
|
|
|
Karolus napisał/a: | przełączniki są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie |
Oj ktoś fizyki nie lubił ( ja byłem w kinie wtedy ) |
_________________  |
|
|
|
 |
Karolus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2014-03-04, 12:17
|
|
|
E tam, śmiejcie się... Ja prosty człowiek jestem...
A zdanie mam swoje jak dup...e.... |
_________________ Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 |
|
|
|
 |
JozefK


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 68 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 594 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2014-03-04, 13:17
|
|
|
Koledzy przestańcie gdybać:
2x55W-110W, I=P/U=110W/12V=9,16A
2x35W=70W, I=70W/12V=5,83A\
W zależności od żarówek w światłach
Czyli przełącznik w pierwszym przypadku co najmniej 15A w drugim 10A
Trudno takie przełączniki do motocykla dostać dlatego naprawdę warto stosować przekaźniki, i do tego przewody o odpowiedniej średnicy. |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
 |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 13:18
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Karolus napisał/a: | są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie... | Przy danej mocy to przy 12 V popłynie większy prąd niż przy 220V. Wzór P[W] = U[V] * I[A] ... 18 razy większy. |
W dodatku to prąd stały, a nie jak w gniazdku przemienny i ma większą gęstość, przez co obciążalność styków przy komutacji prądu stałego jest ok. 2-3 razy mniejsza, niż podana dla przemiennego 230V. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3128 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-04, 14:21
|
|
|
Karolus napisał/a: | E tam, śmiejcie się... Ja prosty człowiek jestem...
A zdanie mam swoje jak dup...e.... | nikt się z Ciebie nie śmieje, tylko dobrze radzi. Przekaźnik kosztuje wraz z kostką ok. 25 zł. Spalony motocykl ? Schematów na forum do diabła i trochę, na jeden obwód, lub na dwa ( H4) . Twój motocykl, twoje lampy. Tylko, żeby potem nie było - nie mogliście od razu powiedzieć ?
Smaruj do sklepu i bez przekaźnika nie wracaj |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-03-04, 15:03
|
|
|
1. Wydaje mi się że użyte przełączniki mają od 6A-10A prąd maksymalny, więc są za małe do żarówek halogenowych ok. 2 x 5A = 10A (kolega wcześniej słusznie zauważył że redundancyjnie musi być 15A)
2. Bardzo łatwo dojdzie do zwarcia i przebicia (przy 10A) jak kropelka wody dostanie się między styki.
Wniosek - musi być stycznik (przekaźnik) w obwodzie + bezpiecznik minimum 15A |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-04, 17:22
|
|
|
Cholera, skąd mi się wzięła ta dwójka ?
Przekaźnik kosztuje wraz z kostką ok. 25 zł. miało być 5 zł soft napisał/a: | + bezpiecznik minimum 15A | ja jadę na 10A. Lepiej niech w razie W strzeli szybciej. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
metro

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 405 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 2014-03-04, 17:40
|
|
|
witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl? |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2014-03-04, 19:33
|
|
|
metro napisał/a: | witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl? |
Może tu:
Przekaźniki
Kostki |
_________________  |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:28
|
|
|
Z samej definicji - prąd stały - czyli parametry niezmienne w czasie. Prąd zmienny, a w zasadzie przemienny, jeśli mowa o 230V AC w gniazdku ściennym - parametry zmienne w czasie. W czasie pracy (zwarcie styków) mamy sytuację ustaloną i w zasadzie nie ma znaczenia czy płynie prąd stały czy przemienny. Zaczyna to mieć znaczenie w momencie komutacji (łączenie/rozłączenie), a w zasadzie najistotniejsze jest rozłączenie. Powstaje wtedy łuk elektryczny, który dla prądu stałego ma większą gęstość (choć powinienem dodać "w czasie rozłączenia)i trwa dłużej, niż przy prądzie przemiennym, którego łuk zanika dość szybko i samoistnie, gdyż prąd (gęstość przepływu) zmienia się w czasie. Ponieważ łuk powstający przy rozłączeniu ma istotny wpływ na ilość ciepła wydzielanego na stykach, ich degradacja dla prądu stałego jest większa, niż dla prądu przemiennego, nawet jeśli komutowana moc jest taka sama.
To w ramach OT, bo temat jest inny - jak chcesz więcej, to zapraszam na PW. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
metro

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 405 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:43
|
|
|
witek1965, nie denerwuj się. Nie chciałem Cię sprawdzać tylko autentycznie źle wpisalem w wyszukiwarkę.
Tak sobie myślę, czy te przekaźniki za 2 zlote są równie tanie co trwałe.
Te z linku Petermajstra jakoś bardziej do mnie przemawiają, ale może być tak, że jedne i drugie klepie ten sam Chińczyk |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:45
|
|
|
metro napisał/a: | Tak sobie myślę, czy te przekaźniki za 2 zlote są równie tanie co trwałe. | 3 sezon. Powiedz, a co ma tam być drogiego ?, ale na pewno te co są produkowane do samochodów będzie trwalsze. 1 zł za używkę z Vaga |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Karolus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2014-03-08, 13:17
|
|
|
Zgodnie z radami Kolegów z forum dzisiaj zamontowałem włączenia LB przez przekaźnik.
Drugi włącznik zrobiony do podświetlenia kierunkowskazów został zastąpiony włącznikiem świateł mijania także przez przekaźnik, ze względu na to że w wersji amerykano światła mijania włączają się po zapłonie.
No i tutaj doszedłem do wniosku że owe włączniki spełnią najważniejszą rolę do LB i mijania - i dzięki za rady dotyczące przekaźników...
Pozdrawiam |
_________________ Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 |
|
|
|
 |
|