Przesunięty przez: Peters 2013-02-08, 21:29 |
Okresowy przeglad motocykla - przegląd przed sezonem |
Autor |
Wiadomość |
YeLLow25


Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-03-02, 18:29
|
|
|
Ile wchodzi płynu hamulcowego do draga? Wiem, że ma to być DOT4 ale nie wiem ile mam go kupić |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-02, 18:30
|
|
|
najmniejsze opakowanie to 0,5 litra o ile pamiętam, koszt jakieś 5-8 zł. Resztę co ci zostanie oddasz biednym |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
YeLLow25


Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-03-02, 18:35
|
|
|
Hehe dzięki za info. Muszę kupić więcej bo musi starczyć na trzy dragi |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-02, 18:37
|
|
|
to wystarczy 0,5 litra, ale możesz zaszaleć i kupić litr |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wojs40


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-12-23, 18:11
|
|
|
Panowie wymieniłem świece tak jak radził mi Miron, olej mam wymieniony łącznie z filtrem jeszcze przez Mirona /Motul 5100 4T 15W50/. Proszę o podpowiedź jaki olej stosować do wału kardana i ile go będę potrzebował, powyżej doczytałem odnośnie płynu hamulcowego /DOT4 - 0,5l/, pozostaje filtr paliwa, czy taki będzie ok?
http://allegro.pl/filtr-p...5756553365.html
Mamy zimę, można pogrzebać w garażu. |
|
|
|
 |
Jarek74

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Qrnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 20:05
|
|
|
Do kardana np olej przekładniowy Motul Gearbox 80W90 z dwusiarczkiem molibdenu, potrzebne całe 0,19L
Filtr paliwa najlepiej zdemontuj stary i obmierz sobie, będziesz mieć pewność, że będzie ok |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-23, 20:18
|
|
|
wojs40 napisał/a: | Proszę o podpowiedź jaki olej stosować do wału kardana i ile go będę potrzebował |
SAE80 GL-4, 0,2L |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-12-23, 20:26
|
|
|
wojs40 napisał/a: | ... doczytałem odnośnie płynu hamulcowego /DOT4 - 0,5l/ |
Proponuję płyn DOT5.1 - cena zbliżona, a płyn zdecydowanie lepiej traktuje uszczelki i wolniej wchłania wilgoć. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-12-24, 01:36
|
|
|
wemar napisał/a: | Proponuję płyn DOT5.1 | tyle podają producenci : Cytat: | Nadaje się do układów hamulcowych, które zaprojektowano do użytkowania płynów syntetycznych. |
czy nasze układy są odpowiednie . Ja wlałem dobrej jakości DOT 4 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wojs40


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-12-24, 09:14
|
|
|
To już wiem jakie materiały mam kupić /dziękuję za podpowiedzi / pozostaje tylko nauka jak się do tego zabrać. Póki co |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-12-24, 09:33
|
|
|
witek1965 napisał/a: | wemar napisał/a: | Proponuję płyn DOT5.1 | tyle podają producenci : Cytat: | Nadaje się do układów hamulcowych, które zaprojektowano do użytkowania płynów syntetycznych. |
czy nasze układy są odpowiednie . Ja wlałem dobrej jakości DOT 4 |
Używam go od 5 lat, w drugim juzz kolei motocyklu. Na DOT 4 udało mi się zagotować tylny hebel, na DOT5.1 mi się to nie zdarzyło. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-12-24, 11:22
|
|
|
no i fajnie. Dobra sprawdzona informacja, nigdy nie jest zła |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wojs40


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-12-24, 12:19
|
|
|
Znalazłem kilka filmików instruktażowych jak wymienić oleje, wydaje się to proste. Wśród nich znalazł się również film z wymianą łańcuszków rozrządu:
https://www.youtube.com/watch?v=igSTridqJ5E
Czy jest to zabieg konieczny? W samochodach jak się nie mylę łańcuszków się nie wymienia. |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-24, 12:57
|
|
|
A olej przekładniowy też należy wymieniać co sezon? i Gdzie się go spuszcza i uzupełnia? jaki olej - xvs650 moto.....dzięki |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-12-24, 13:48
|
|
|
Syku napisał/a: | Gdzie się go spuszcza i uzupełnia? | jaki olej, to patrz posty wyżej. Spuszcza korkem spustowym, jest na dole przekładni, a wlewa wlewem, jest na górze przekładni. Odkręcasz śruby i 23 widoczne na tym schemacie https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/fiszki/Motorcycle/2006/17040/494742 . Oleju wlewasz aż zacznie delikatnie wyciekać |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wojs40


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-12-24, 20:38
|
|
|
witek1965, co z tym rozrządem?
[ Dodano: 2015-12-25, 08:21 ]
Nie wierzę żebyś nie wiedział |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-12-25, 17:15
|
|
|
wojs40 napisał/a: | Nie wierzę żebyś nie wiedział | to czas uwierzyć
Nie miałem konieczności wymiany łańcucha rozrządu ani w 650, ani w 1100. wojs40 napisał/a: | W samochodach jak się nie mylę łańcuszków się nie wymienia. | Hmmmm. Czy aby na pewno ? To nie jest temat o silnikach samochodowych, ale wierz mi, że wymienia się. Czas silników jakie montowano w Mb W124 już dawno przeminął, a i w nich wymieniało się łańcuchy. Co prawda raz na 500kkm, ale wymieniało. W M271 łańcuch to koszmar, o tym rozwiązaniu w silnikach VW nie wspomnę.
Wg serwisówki, należy kontrolować stan łańcucha i kół zębatych rozrządu i jeżeli są uszkodzone ( tłumaczenie translatorem) to należy je wymienić. Łańcuchy maja to do siebie, że się wyciągają, ponadto zużywają się napinacze, żeby kół się ścierają.
Serwisówka, o ile dobrze ją przestudiowałem, nie wyznacza "twardego" terminu wymiany łańcucha jak to jest w przypadku pasków.
P.S. Oleum w przekładni masz wymieniony, jak również zębatkę napędową koła tylnego. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
HELLOWEEN


Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-12-25, 22:37
|
|
|
Wojs40 wystarczy trochę poszperać w necie i znajdziesz wszystko! Tu masz filmik z YT o wymianie rozrządu:
https://youtu.be/igSTridqJ5E
O wymianie oleju w przekładni kątowej i mnóstwo innych jest tam pełno. Wystarczy chcieć poszukać.
Witek to nie Pytia i nie musi wiedzieć wszystkiego. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 |
|
|
|
 |
wojs40


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-12-26, 06:47
|
|
|
HELLOWEEN, muszę się obronić. Fajnie że wstawiłeś się za Witkiem ale przeczytaj najpierw mój post z 24 grudnia z 12.19. Piszę że znalazłem różne filmiki w tym o wymianie rozrządu a moje pytanie dotyczyło sensu wymiany owego rozrzadu. Witek na pewmo nie jest wszechwiedzący, ale często pomaga ludziom na forum to pewnie na temat rozrządu coś tam wie, no i się nie myliłem. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
HELLOWEEN


Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-12-26, 08:46
|
|
|
wojs40 napisał/a: | moje pytanie dotyczyło sensu wymiany owego rozrzadu |
Sens wymiany rozrządu? To mechanika,a nie gdybanie. Kupiłeś moto i nie jesteś pewny przebiegu - wymieniasz. Motocykl ma przebieg który kwalifikuje go w/g producenta do wymiany rozrządu - wymieniasz. W czasie pracy słychać dźwięki wyciągniętego łańcucha - wymieniasz jeżeli nie chcesz mieć bigosu zamiast zaworów. Masz kaprys bo lubisz grzebać i dbać o sprzęt - wymieniasz,bo kto Ci zabroni? Taki jest pokrótce sens wymiany rozrządu. Rozrząd łańcuchowy nie jest niezniszczalny. I to nie czasy Mercedesa 123. Oszczędności materiałowe dotykają każdego (nawet szanującego się) producenta.
Witek,to Witek. Jak czegoś nie wie,to wygogluje i wie. Innym też radzę to robić. Jeżeli korzystasz z forum,to masz też google. Wystarczy wpisać odpowiednie zdanie w wyszukiwarkę. Trochę pracy jeszcze nikomu nie zaszkodziło i warto czasami znaleźć coś samemu. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 |
|
|
|
 |
|