| Przesunięty przez: Peters 2013-02-08, 21:29
 | Okresowy przeglad motocykla - przegląd przed sezonem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | YeLLow25   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 39
 Dołączył: 13 Paź 2012
 Posty: 11
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-02, 18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ile wchodzi płynu hamulcowego do draga? Wiem, że ma to być DOT4 ale nie wiem ile mam go kupić |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-02, 18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | najmniejsze opakowanie to 0,5 litra o ile pamiętam, koszt jakieś 5-8 zł. Resztę co ci zostanie oddasz biednym   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | YeLLow25   
  
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 39
 Dołączył: 13 Paź 2012
 Posty: 11
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-02, 18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hehe dzięki za info. Muszę kupić więcej bo musi starczyć na trzy dragi |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-02, 18:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | to wystarczy 0,5 litra, ale możesz zaszaleć i kupić litr   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-23, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie wymieniłem świece tak jak radził mi Miron, olej mam wymieniony łącznie z filtrem jeszcze przez Mirona /Motul 5100 4T 15W50/. Proszę o podpowiedź jaki olej stosować do wału kardana i ile go będę potrzebował, powyżej doczytałem odnośnie płynu hamulcowego /DOT4 - 0,5l/, pozostaje filtr paliwa, czy taki będzie ok? 
 http://allegro.pl/filtr-p...5756553365.html
 Mamy zimę, można pogrzebać w garażu.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarek74   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 51
 Dołączył: 24 Sie 2013
 Posty: 534
 Skąd: Qrnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-23, 20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do kardana np olej przekładniowy Motul Gearbox 80W90  z dwusiarczkiem molibdenu, potrzebne całe 0,19L   Filtr paliwa najlepiej zdemontuj stary i obmierz sobie, będziesz mieć pewność, że będzie ok
 |  
				| _________________ Delta  Machine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-23, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wojs40 napisał/a: |  	  | Proszę o podpowiedź jaki olej stosować do wału kardana i ile go będę potrzebował | 
 
 SAE80 GL-4, 0,2L
   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-23, 20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wojs40 napisał/a: |  	  | ... doczytałem odnośnie płynu hamulcowego /DOT4 - 0,5l/ | 
 Proponuję płyn DOT5.1 - cena zbliżona, a płyn zdecydowanie lepiej traktuje uszczelki i wolniej wchłania wilgoć.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 01:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | tyle podają producenci : 	  | wemar napisał/a: |  	  | Proponuję płyn DOT5.1 | 
  	  | Cytat: |  	  | Nadaje się do układów hamulcowych, które zaprojektowano do użytkowania płynów syntetycznych. | 
 
 czy nasze układy są odpowiednie
  . Ja wlałem dobrej jakości DOT 4 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | To już wiem jakie materiały mam kupić /dziękuję za podpowiedzi / pozostaje tylko nauka jak się do tego zabrać.  Póki co   |  
				| _________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | tyle podają producenci : 	  | wemar napisał/a: |  	  | Proponuję płyn DOT5.1 | 
  	  | Cytat: |  	  | Nadaje się do układów hamulcowych, które zaprojektowano do użytkowania płynów syntetycznych. | 
 czy nasze układy są odpowiednie
  . Ja wlałem dobrej jakości DOT 4 | 
 Używam go od 5 lat, w drugim juzz kolei motocyklu. Na DOT 4 udało mi się zagotować tylny hebel, na DOT5.1 mi się to nie zdarzyło.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i fajnie. Dobra sprawdzona informacja, nigdy nie jest zła   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 12:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znalazłem kilka filmików instruktażowych jak wymienić oleje, wydaje się to proste. Wśród nich znalazł się również film z wymianą łańcuszków rozrządu: 
 https://www.youtube.com/watch?v=igSTridqJ5E
 Czy jest to zabieg konieczny? W samochodach jak się nie mylę łańcuszków się nie wymienia.
 |  
				| _________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Syku   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2002
 Wiek: 42
 Dołączył: 08 Kwi 2015
 Posty: 76
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 12:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | A olej przekładniowy też należy wymieniać co sezon? i Gdzie się go spuszcza i uzupełnia? jaki olej - xvs650 moto.....dzięki |  
				| _________________ Syku 650 Classic
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 13:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | jaki olej, to patrz posty wyżej. Spuszcza korkem spustowym, jest na dole przekładni, a wlewa wlewem, jest na górze przekładni. Odkręcasz śruby i 23 widoczne na tym schemacie https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/fiszki/Motorcycle/2006/17040/494742 . Oleju wlewasz aż zacznie delikatnie wyciekać 	  | Syku napisał/a: |  	  | Gdzie się go spuszcza i uzupełnia? | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-24, 20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, co z tym rozrządem?       
 [ Dodano: 2015-12-25, 08:21 ]
 Nie wierzę żebyś nie wiedział
   |  
				| _________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-25, 17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | to czas uwierzyć 	  | wojs40 napisał/a: |  	  | Nie wierzę żebyś nie wiedział   | 
   Nie miałem konieczności wymiany łańcucha rozrządu ani w 650, ani w 1100.
 Hmmmm. Czy aby na pewno ? To nie jest temat o silnikach samochodowych, ale wierz mi, że wymienia się. Czas silników jakie montowano w Mb W124 już dawno przeminął, a i w nich wymieniało się łańcuchy. Co prawda raz na 500kkm, ale wymieniało. W M271 łańcuch to koszmar, o tym rozwiązaniu w silnikach VW nie wspomnę. 	  | wojs40 napisał/a: |  	  | W samochodach jak się nie mylę łańcuszków się nie wymienia. | 
 Wg serwisówki, należy kontrolować stan łańcucha i kół zębatych rozrządu i jeżeli są uszkodzone ( tłumaczenie translatorem) to należy je wymienić. Łańcuchy maja to do siebie, że się wyciągają, ponadto zużywają się napinacze, żeby kół się ścierają.
 Serwisówka, o ile dobrze ją przestudiowałem, nie wyznacza "twardego" terminu wymiany łańcucha jak to jest w przypadku pasków.
 P.S. Oleum w przekładni masz wymieniony, jak również zębatkę napędową koła tylnego.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | HELLOWEEN   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 1557
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-25, 22:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wojs40 wystarczy trochę poszperać w necie i znajdziesz wszystko!  Tu masz filmik z YT o wymianie rozrządu: https://youtu.be/igSTridqJ5E
 
 O wymianie oleju w przekładni kątowej i mnóstwo innych jest tam pełno. Wystarczy chcieć poszukać.
   Witek to nie Pytia i nie musi wiedzieć wszystkiego.
   |  
				| _________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
 
 Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
 
 Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-26, 06:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | HELLOWEEN,  muszę się obronić.  Fajnie że wstawiłeś się za Witkiem ale przeczytaj najpierw mój post z 24 grudnia z 12.19. Piszę że znalazłem różne filmiki w tym o wymianie rozrządu a moje pytanie dotyczyło sensu wymiany owego rozrzadu.  Witek na pewmo nie jest wszechwiedzący, ale często pomaga ludziom na forum to pewnie na temat rozrządu coś tam wie, no i się nie myliłem.  Pozdrawiam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | HELLOWEEN   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 1557
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-26, 08:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wojs40 napisał/a: |  	  | moje pytanie dotyczyło sensu wymiany owego rozrzadu | 
 
 Sens wymiany rozrządu? To mechanika,a nie gdybanie. Kupiłeś moto i nie jesteś pewny przebiegu - wymieniasz. Motocykl ma przebieg który kwalifikuje go w/g producenta do wymiany rozrządu - wymieniasz. W czasie pracy słychać dźwięki wyciągniętego łańcucha - wymieniasz jeżeli nie chcesz mieć bigosu zamiast zaworów. Masz kaprys bo lubisz grzebać i dbać o sprzęt - wymieniasz,bo kto Ci zabroni? Taki jest pokrótce sens wymiany rozrządu. Rozrząd łańcuchowy nie jest niezniszczalny. I to nie czasy Mercedesa 123. Oszczędności materiałowe dotykają każdego (nawet szanującego się) producenta.
 Witek,to Witek. Jak czegoś nie wie,to wygogluje i wie. Innym też radzę to robić. Jeżeli korzystasz z forum,to masz też google. Wystarczy wpisać odpowiednie zdanie w wyszukiwarkę. Trochę pracy jeszcze nikomu nie zaszkodziło i warto czasami znaleźć coś samemu.
 |  
				| _________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
 
 Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
 
 Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |