| SILNIK NIE DAJE SIE URUCHOMIĆ | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | te trrrrrrrrrrr to pompka paliwa może kranik zakręcony   
 [ Dodano: 2011-02-11, 20:05 ]
 Albo czerwony wyłącznik nie w tej pozycji.
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | To trrrrr moze pochodzić z: pompy paliwa lub przekaźnika rozrusznika, gdy aku jest słabiutkie i słychać je z puszki akumulatora.. Ponieważ masz świeży akumulator, podejrzewam pompę paliwa i układ paliwowy. Zidentyfikuj czy chodzi o przekaźnik czy pompę. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | No hmmm  bez przesady - pompka paliwa działa bez zarzutu, włącznik jest na swoim miejscu. Brak odzewu - nawet drgnięcia ze strony rozrusznika (mam nadzieję, że to nie on) |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź akumulator. |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | To, co nazywasz "trrr" jest wynikiem pompowania paliwa do gaźników. Tu dygresja: warto po dłuższym czasie postoju, przed odpaleniem, włączyć i wyłączyć kilka razy pompę paliwa - otóż jednorazowe "trrr" może nie wystarczyć do dostarczenia odpowiedniej ilości paliwa do gaźników. 
 A teraz głośno myślę nad niedomaganiem Twojego motocykla...
 - Czy przed naciśnięciem przycisku "start" włączyłeś zapłon? (nie kluczykiem - przełącznikiem powyżej przycisku "start").
 - Jeśli włączyłeś, akumulator jest sprawny (bo pompa paliwa pracuje), sprawdź bezpiecznik (w DS1100 jest to 10A oznaczone jako Ignition).
 - Jeśli i bezpiecznik będzie sprawny, warto założyć, że szczotki na rozruszniku "wiszą" - można rozebrać rozrusznik (gdzieś tu pokazywałem zdjęcia z tej operacji), lub wbić bieg (najlepiej wysoki) i pchnąć motocykl o kilka centymetrów. Tłoki powinny ruszyć sprzęgłem, a ono rozrusznikiem (ale to partyzancki sposób).
 - I na koniec... mało prawdopodobne... zaśniedziałe styki w przycisku "start" - płynem w spray'u do oczyszczania styków zwilżyć trzeba.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jusza kilkakrotnie włączałem i wyłączałem aż przestało terkotać (miałem podejrzenie że jest zapchany filtr paliwa - nie jest) - teraz już nie terkocze. Nadal dupa  . Zapłon włączony (czerwony przycisk) cały czas jak naciskam starter. Bezpieczniki - nówki i nic się z nimi nie dzieje (sprawdzone). Jeżeli chodzi o zaśniedziałe styki  przycisku - niemożliwe bo w zimie rozebrałem cały układ (zmiana manetek i czyściłem). Ten "partyzancki: sposób nie bardzo mogę sprawdzić bo moto nadal na podnośniku - ale chyba z braku koncepcji będę musiał wypróbować. |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 62
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 949
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | a spróbuj dodatkowym przewodem dotknąć do rozrusznika  z plusa aku na przewód przy samym rozruszniku czy sam rozrusznik kręci  jak tak to przekażnik rozrusznika  trafiony jak nie kreci to rozrusznik się skończył
 |  
				| _________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | grzechu jutro sprawdzę, dzięki za radę - niestety spodziewam się, że to rozrusznik ale mam cichą nadzieję, że to przekaźnik   
 jusza dzięki wielkie - jutro walka z rozrusznikiem
   |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zawsze nowy akumulator będzie dobry czytałem ,że założyłeś nowy, więc sprawdź miernikiem, albo na kable podepnij do auta i zobacz co wtedy. |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-11, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź przekaźnik, ewentualnie masę |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DPU   
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 47
 Dołączył: 19 Sie 2009
 Posty: 96
 Skąd: FREE STAR
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-14, 16:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujnik położenia neutral się świeci? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-14, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj zdemontowałem przekaźnik. Podpiąłem wg manuala str. 7-15 i ... trzy zera na wyświetlaczu multimetru a przekaźnik rozgrzał się tak, że po 15 minutach nadal parzył. Także mam nadzieję, że zlokalizowałem usterkę. 
 DPU co do kontrolek to wszystko się świeci tak jak powinno (teraz raczej świeciło). Poza tym elektryka w nienagannym stanie.
 
 Mam nadzieję, że oprócz przekaźnika nie nawalił rozrusznik
  A tak a propos może ktoś zna sklep z tanimi przekaźnikami   |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafcon   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 51
 Dołączył: 08 Maj 2010
 Posty: 131
 Skąd: Siemianowice Śl
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-07, 22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chlorella Panowie lub Panie pomóżcie proszę bo zbliża się załamka  . Jak już pisałem wcześniej - silnik nie chce się uruchomić. Wymieniłem przekaźnik rozrusznika na nowy. Akumulator na 100% sprawny i naładowany. Świece sprawdzone - nowe. Rozrusznik rozkręcony oczyszczony, zregenerowany - założony z powrotem, poruszy nawet traktor. Styki w przełączniku prawym (tym od startera) przeczyszczone. Styki regulatora napięcia przeczyszczone. Ten wihajster co blokuje zapłon przy piratce też sprawdzony - nie jest wciśnięty. Czerwony przycisk na swojej pozycji (włączony). Kontrolki świecą się tak jak powinny (silnika - gaśnie po kilku sek. a neutral się świeci) i jedna wielka zbita dupa - nic a nic się nie dzieje... Czy o czymś jeszcze zapomniałem (jakimś kabelku)?? Dodam, że pozostała elektryka bez zarzutów (kierunki światła, klakson itd.). No wciskam i wciskam i zero reakcji na te moje przyciskanie. Może ktoś mi doradzi o czym zapomniałem - bo już głupieję. Sezon się zbliża a tu   |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-07, 22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak naciskasz starter rozrusznika czy coś się dzieje? |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-07, 22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | A kranik????????? Stopka
  ???????( na której stawiasz moto na parkingu) też ma czujnik. Sprawdz jeszcze to.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-07, 22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lokis,  Nic się nie dzieje - cisza... 
 Dawid Z. Jak pisałem wcześniej - piratka sprawdzona. A kranik ... we wszystkich pozycjach sprawdzony (rezerwa, zwykły dopływ) filtr też. Na ssaniu czy bez - zero reakcji
 |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-07, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spróbuj przyłożyć kabel na krótko do rozrusznika. Zobacz czy zakręci. Może jednak aku nie wydala już takiego amperażu. Sprawdź czy przekaźnik zaskakuje. Zmierz czy dostajesz napięcie na zacisk rozrusznika. |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-07, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółw napisał/a: |  	  | No wciskam i wciskam i zero reakcji na te moje przyciskanie. | 
 
 Sprawdź całą ścieżkę po kolei. czy dochodzi prąd do włącznika, potem po wciśnięciu, czy prąd idzie do przekaźnika i z przekaźnika dalej na zacisk rozrusznika.
 
 
 -sprawdzony poprzez podanie napięcia przed zamontowaniem ? 	  | Żółw napisał/a: |  	  | Rozrusznik rozkręcony oczyszczony, zregenerowany - założony z powrotem, poruszy nawet traktor | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |