SILNIK NIE DAJE SIE URUCHOMIĆ |
Autor |
Wiadomość |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:04
|
|
|
te trrrrrrrrrrr to pompka paliwa może kranik zakręcony
[ Dodano: 2011-02-11, 20:05 ]
Albo czerwony wyłącznik nie w tej pozycji. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:06
|
|
|
To trrrrr moze pochodzić z: pompy paliwa lub przekaźnika rozrusznika, gdy aku jest słabiutkie i słychać je z puszki akumulatora.. Ponieważ masz świeży akumulator, podejrzewam pompę paliwa i układ paliwowy. Zidentyfikuj czy chodzi o przekaźnik czy pompę. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:09
|
|
|
No hmmm bez przesady - pompka paliwa działa bez zarzutu, włącznik jest na swoim miejscu. Brak odzewu - nawet drgnięcia ze strony rozrusznika (mam nadzieję, że to nie on) |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:10
|
|
|
Sprawdź akumulator. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:17
|
|
|
To, co nazywasz "trrr" jest wynikiem pompowania paliwa do gaźników. Tu dygresja: warto po dłuższym czasie postoju, przed odpaleniem, włączyć i wyłączyć kilka razy pompę paliwa - otóż jednorazowe "trrr" może nie wystarczyć do dostarczenia odpowiedniej ilości paliwa do gaźników.
A teraz głośno myślę nad niedomaganiem Twojego motocykla...
- Czy przed naciśnięciem przycisku "start" włączyłeś zapłon? (nie kluczykiem - przełącznikiem powyżej przycisku "start").
- Jeśli włączyłeś, akumulator jest sprawny (bo pompa paliwa pracuje), sprawdź bezpiecznik (w DS1100 jest to 10A oznaczone jako Ignition).
- Jeśli i bezpiecznik będzie sprawny, warto założyć, że szczotki na rozruszniku "wiszą" - można rozebrać rozrusznik (gdzieś tu pokazywałem zdjęcia z tej operacji), lub wbić bieg (najlepiej wysoki) i pchnąć motocykl o kilka centymetrów. Tłoki powinny ruszyć sprzęgłem, a ono rozrusznikiem (ale to partyzancki sposób).
- I na koniec... mało prawdopodobne... zaśniedziałe styki w przycisku "start" - płynem w spray'u do oczyszczania styków zwilżyć trzeba. |
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:30
|
|
|
Jusza kilkakrotnie włączałem i wyłączałem aż przestało terkotać (miałem podejrzenie że jest zapchany filtr paliwa - nie jest) - teraz już nie terkocze. Nadal dupa . Zapłon włączony (czerwony przycisk) cały czas jak naciskam starter. Bezpieczniki - nówki i nic się z nimi nie dzieje (sprawdzone). Jeżeli chodzi o zaśniedziałe styki przycisku - niemożliwe bo w zimie rozebrałem cały układ (zmiana manetek i czyściłem). Ten "partyzancki: sposób nie bardzo mogę sprawdzić bo moto nadal na podnośniku - ale chyba z braku koncepcji będę musiał wypróbować. |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:31
|
|
|
a spróbuj dodatkowym przewodem dotknąć do rozrusznika z plusa aku na przewód przy samym rozruszniku
czy sam rozrusznik kręci jak tak to przekażnik rozrusznika trafiony jak nie kreci to rozrusznik się skończył |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:35
|
|
|
grzechu jutro sprawdzę, dzięki za radę - niestety spodziewam się, że to rozrusznik ale mam cichą nadzieję, że to przekaźnik
jusza dzięki wielkie - jutro walka z rozrusznikiem |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:52
|
|
|
Nie zawsze nowy akumulator będzie dobry czytałem ,że założyłeś nowy, więc sprawdź miernikiem, albo na kable podepnij do auta i zobacz co wtedy. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2011-02-11, 21:02
|
|
|
Sprawdź przekaźnik, ewentualnie masę |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
DPU

Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 96 Skąd: FREE STAR
|
Wysłany: 2011-02-14, 16:08
|
|
|
czujnik położenia neutral się świeci? |
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-02-14, 20:51
|
|
|
Dzisiaj zdemontowałem przekaźnik. Podpiąłem wg manuala str. 7-15 i ... trzy zera na wyświetlaczu multimetru a przekaźnik rozgrzał się tak, że po 15 minutach nadal parzył. Także mam nadzieję, że zlokalizowałem usterkę.
DPU co do kontrolek to wszystko się świeci tak jak powinno (teraz raczej świeciło). Poza tym elektryka w nienagannym stanie.
Mam nadzieję, że oprócz przekaźnika nie nawalił rozrusznik A tak a propos może ktoś zna sklep z tanimi przekaźnikami |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
Rafcon


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Siemianowice Śl
|
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:14
|
|
|
Chlorella Panowie lub Panie pomóżcie proszę bo zbliża się załamka . Jak już pisałem wcześniej - silnik nie chce się uruchomić. Wymieniłem przekaźnik rozrusznika na nowy. Akumulator na 100% sprawny i naładowany. Świece sprawdzone - nowe. Rozrusznik rozkręcony oczyszczony, zregenerowany - założony z powrotem, poruszy nawet traktor. Styki w przełączniku prawym (tym od startera) przeczyszczone. Styki regulatora napięcia przeczyszczone. Ten wihajster co blokuje zapłon przy piratce też sprawdzony - nie jest wciśnięty. Czerwony przycisk na swojej pozycji (włączony). Kontrolki świecą się tak jak powinny (silnika - gaśnie po kilku sek. a neutral się świeci) i jedna wielka zbita dupa - nic a nic się nie dzieje... Czy o czymś jeszcze zapomniałem (jakimś kabelku)?? Dodam, że pozostała elektryka bez zarzutów (kierunki światła, klakson itd.). No wciskam i wciskam i zero reakcji na te moje przyciskanie. Może ktoś mi doradzi o czym zapomniałem - bo już głupieję. Sezon się zbliża a tu |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:19
|
|
|
Jak naciskasz starter rozrusznika czy coś się dzieje? |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:23
|
|
|
A kranik?????????
Stopka ???????( na której stawiasz moto na parkingu) też ma czujnik.
Sprawdz jeszcze to. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:24
|
|
|
Lokis, Nic się nie dzieje - cisza...
Dawid Z. Jak pisałem wcześniej - piratka sprawdzona. A kranik ... we wszystkich pozycjach sprawdzony (rezerwa, zwykły dopływ) filtr też. Na ssaniu czy bez - zero reakcji |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:32
|
|
|
Spróbuj przyłożyć kabel na krótko do rozrusznika. Zobacz czy zakręci. Może jednak aku nie wydala już takiego amperażu. Sprawdź czy przekaźnik zaskakuje. Zmierz czy dostajesz napięcie na zacisk rozrusznika. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:38
|
|
|
Żółw napisał/a: | No wciskam i wciskam i zero reakcji na te moje przyciskanie. |
Sprawdź całą ścieżkę po kolei. czy dochodzi prąd do włącznika, potem po wciśnięciu, czy prąd idzie do przekaźnika i z przekaźnika dalej na zacisk rozrusznika.
Żółw napisał/a: | Rozrusznik rozkręcony oczyszczony, zregenerowany - założony z powrotem, poruszy nawet traktor | -sprawdzony poprzez podanie napięcia przed zamontowaniem ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|