YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
OBROTOMIERZ DO DRAGA
Autor Wiadomość
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-04, 16:16   

Ja założyłem do swojej 650 i działa, podpiołem się do cewki cylindra I.
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-06-04, 19:54   

Ruffi, a jak z dokładnością wskazań ?
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-04, 21:06   

dokładnie? nie powiem jak jest z dokładnością ale jak mi mechanik ustawił gaźniki to trzymał 1100 i bulgotał jak trzeba. Nie jest zły jak śmigałem motorkiem to dochodziłem do 4000obr/min śmigałem z prędkościami 90 - 100km/h. Nie zdarzało mi się kręcić go powyżej 4000 obr/min podczas jazdy.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-04, 21:37   

Ruffi,
Poproszę schemat podłączenia :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
pawcio81 


Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 30
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-05, 06:30   

Ja podłączyłem swój obrotomierz Augo Gauge wykorzystując wszystkie potrzebne sygnały przy cewce pierwszego cylindra (tego pod siedzeniem). Już nie pamiętam dokładnie kolorów, ale zacisk "S" w obrotomierzu chyba pod pomarańczowy kabel przy cewce (kluczowany "-"), zacisk "+" do drugiego zacisku cewki (stały plus), masa do śruby w ramie, do której jest przykręcona cewka. Podświetlenie obrotomierza mam zmostkowane z jego zasilaniem, bo u mnie i tak światla świecą po przekręceniu stacyjki. Najlepiej jest wziąć multimetr, odpiąć obydwa przewody przy cewce, włączyć zapłon i zmierzyć, na którym przewodzie jest +12V wzgledem masy motocykla i to ten przewód to zasilanie, a drugi, ktory zostanie to sygnał.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-05, 08:48   

pawcio81 napisał/a:
Ja podłączyłem swój obrotomierz Augo Gauge........


Dokładnie taki, jaki jest w moim linku ?? Problemem jest nie tyle podłączenie, co pewność prawidłowych wskazań. Sprzedawcy nie podają parametrów elektrycznych, a jedynie liczbę cylindrów, z której to zupełnie nic nie wynika. Nie chcę wywalić stówy w obrotomierz, który będzie pokazywał przykładowo połowę obrotów.
 
 
pawcio81 


Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 30
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-05, 08:57   

Według mnie to obrotomierz ustawiony na 3 cylindry będzie przeklamywal, mój jest z serii VDO LOOK i dlatego taki zakupiłem, ponieważ ma możliwość ustawienia na 2 cylindry. Wskazania są w pełni prawidlowe: bieg jalowy 1200 obr/min, 3000obr/min na piątym biegu około 70 km/h i zgadza się to z kalkulatorem przełożeń, który jest na stronie: http://www.gearingcommander.com/
W Dragu pomimo iż są dwie cewki, a więc każda osobna na cylinder, to zapłon występuje w kazdym GMP niezależnie czy jest suw pracy czy suw wydechu, tzw. iskra tracona.
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-06-05, 11:07   

remol71 napisał/a:
Czy ten obrotek nadaje się do XVS 650 ?

Mam identyczny i działa dobrze --- ale trzeba zebrać sygnał z obu cewek albo podwoić z jednej cewki (przy ustawieniu na 4 cylindry). Opisy są wcześniej w tym wątku.
_________________
Piotr
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-05, 21:39   

Remol podaj do siebie maila to prześlę ci schemat jak to podłączałem
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2012-12-12, 19:18   

http://www.youtube.com/wa...eature=g-crec-u
u mnie tak pracuje obrotek troszke tel ostrości nie złapał:)
 
 
stiko 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 301
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2013-04-08, 21:20   

Panowie czy ktoś na forum lub spoza jest w stanie naprawić obrotomierz
mam założony firmy Baron i dziś umarł :beczy:
tzn podświetlenie działa i testowe wychylenie i powrót wskazówki działa ale po uruchomieniu silnika brak oznak życia
wszelkie połączenia sprawdziłem-są ok
_________________
Nadmierna Prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie się.
 
 
mckomp 


Model: MS 950
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-02-09, 18:14   

Witam, gdzie w 650 są te cewki??? Co myślicie o tym obrotku obrotomierz
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-02-09, 19:10   

Kup sobie taki do 4000 RPM.
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...
Był już chyba u nas przewalany temat o obrotomierzu. Poczytaj, bo wiele tam mądrości nabito...
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
mckomp 


Model: MS 950
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-02-09, 21:21   

Ale wszyscy polecają te do 8tys.
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2015-02-10, 06:58   

kapat napisał/a:
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...

Ale bzdura! :poddajesie:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 07:24   

kapat napisał/a:
Kup sobie taki do 4000 RPM.
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...



Pokręć manetką na wiosnę ;P
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-02-10, 09:37   

Oczywiście, że bzdura :oops:
Teraz zauważyłem jakiego babola strzeliłem :oops:
Chodziło mi o 16 000 RPM. Jak szukałem do swojego Draga, to w warsztacie odradzali mi taki zakres, bo moja Yadźka nie wykręci nawet połowy :)
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-10, 16:53   

każdy będzie się ruszał, tyle tylko, że ten do 16 000 pokaże w wąskim zakresie, a tenm do 8000 w pełnym.
Pytanie tylko czy jest to ma jakiekolwiek znaczenie ? Czy uważacie, że jest to niezbędny przyrząd pomiarowy, czy po prostu ładny dodatek. Czy w ogóle ktoś na niego patrzy zmieniając bieg, czy robi to instynktownie, wsłuchując sie w prace silnika. Stawiam 2:1, że to drugie ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jacek71 



Model: BĘDZIE
Wiek: 53
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 237
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-10, 17:36   

Temat obrotomierza w chopperze czy cruiserze to wogóle dziwny temat ;D - po co to komu potrzebne jest , przeciez fabrycznie prawie nigdzie tego sie nie montuje ,to nie "szlifiera"
_________________
Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer,
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 17:43   

:hahahahaa:
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group