OBROTOMIERZ DO DRAGA |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-04, 16:16
|
|
|
Ja założyłem do swojej 650 i działa, podpiołem się do cewki cylindra I. |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-06-04, 19:54
|
|
|
Ruffi, a jak z dokładnością wskazań ? |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-04, 21:06
|
|
|
dokładnie? nie powiem jak jest z dokładnością ale jak mi mechanik ustawił gaźniki to trzymał 1100 i bulgotał jak trzeba. Nie jest zły jak śmigałem motorkiem to dochodziłem do 4000obr/min śmigałem z prędkościami 90 - 100km/h. Nie zdarzało mi się kręcić go powyżej 4000 obr/min podczas jazdy. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-04, 21:37
|
|
|
Ruffi,
Poproszę schemat podłączenia |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
pawcio81

Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 30 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-05, 06:30
|
|
|
Ja podłączyłem swój obrotomierz Augo Gauge wykorzystując wszystkie potrzebne sygnały przy cewce pierwszego cylindra (tego pod siedzeniem). Już nie pamiętam dokładnie kolorów, ale zacisk "S" w obrotomierzu chyba pod pomarańczowy kabel przy cewce (kluczowany "-"), zacisk "+" do drugiego zacisku cewki (stały plus), masa do śruby w ramie, do której jest przykręcona cewka. Podświetlenie obrotomierza mam zmostkowane z jego zasilaniem, bo u mnie i tak światla świecą po przekręceniu stacyjki. Najlepiej jest wziąć multimetr, odpiąć obydwa przewody przy cewce, włączyć zapłon i zmierzyć, na którym przewodzie jest +12V wzgledem masy motocykla i to ten przewód to zasilanie, a drugi, ktory zostanie to sygnał. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-05, 08:48
|
|
|
pawcio81 napisał/a: | Ja podłączyłem swój obrotomierz Augo Gauge........ |
Dokładnie taki, jaki jest w moim linku Problemem jest nie tyle podłączenie, co pewność prawidłowych wskazań. Sprzedawcy nie podają parametrów elektrycznych, a jedynie liczbę cylindrów, z której to zupełnie nic nie wynika. Nie chcę wywalić stówy w obrotomierz, który będzie pokazywał przykładowo połowę obrotów. |
|
|
|
 |
pawcio81

Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 30 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-05, 08:57
|
|
|
Według mnie to obrotomierz ustawiony na 3 cylindry będzie przeklamywal, mój jest z serii VDO LOOK i dlatego taki zakupiłem, ponieważ ma możliwość ustawienia na 2 cylindry. Wskazania są w pełni prawidlowe: bieg jalowy 1200 obr/min, 3000obr/min na piątym biegu około 70 km/h i zgadza się to z kalkulatorem przełożeń, który jest na stronie: http://www.gearingcommander.com/
W Dragu pomimo iż są dwie cewki, a więc każda osobna na cylinder, to zapłon występuje w kazdym GMP niezależnie czy jest suw pracy czy suw wydechu, tzw. iskra tracona. |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-05, 11:07
|
|
|
remol71 napisał/a: | Czy ten obrotek nadaje się do XVS 650 ? |
Mam identyczny i działa dobrze --- ale trzeba zebrać sygnał z obu cewek albo podwoić z jednej cewki (przy ustawieniu na 4 cylindry). Opisy są wcześniej w tym wątku. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-05, 21:39
|
|
|
Remol podaj do siebie maila to prześlę ci schemat jak to podłączałem |
|
|
|
 |
Maniu_85


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
|
|
|
 |
stiko


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 301 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-04-08, 21:20
|
|
|
Panowie czy ktoś na forum lub spoza jest w stanie naprawić obrotomierz
mam założony firmy Baron i dziś umarł
tzn podświetlenie działa i testowe wychylenie i powrót wskazówki działa ale po uruchomieniu silnika brak oznak życia
wszelkie połączenia sprawdziłem-są ok |
_________________ Nadmierna Prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie się.
 |
|
|
|
 |
mckomp

Model: MS 950
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-02-09, 18:14
|
|
|
Witam, gdzie w 650 są te cewki??? Co myślicie o tym obrotku obrotomierz |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2015-02-09, 19:10
|
|
|
Kup sobie taki do 4000 RPM.
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...
Był już chyba u nas przewalany temat o obrotomierzu. Poczytaj, bo wiele tam mądrości nabito... |
_________________ To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym. |
|
|
|
 |
mckomp

Model: MS 950
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-02-09, 21:21
|
|
|
Ale wszyscy polecają te do 8tys. |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2015-02-10, 06:58
|
|
|
kapat napisał/a: | Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał... |
Ale bzdura! |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-10, 07:24
|
|
|
kapat napisał/a: | Kup sobie taki do 4000 RPM.
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał... |
Pokręć manetką na wiosnę ;P |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2015-02-10, 09:37
|
|
|
Oczywiście, że bzdura
Teraz zauważyłem jakiego babola strzeliłem
Chodziło mi o 16 000 RPM. Jak szukałem do swojego Draga, to w warsztacie odradzali mi taki zakres, bo moja Yadźka nie wykręci nawet połowy |
_________________ To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-10, 16:53
|
|
|
każdy będzie się ruszał, tyle tylko, że ten do 16 000 pokaże w wąskim zakresie, a tenm do 8000 w pełnym.
Pytanie tylko czy jest to ma jakiekolwiek znaczenie ? Czy uważacie, że jest to niezbędny przyrząd pomiarowy, czy po prostu ładny dodatek. Czy w ogóle ktoś na niego patrzy zmieniając bieg, czy robi to instynktownie, wsłuchując sie w prace silnika. Stawiam 2:1, że to drugie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
jacek71


Model: BĘDZIE
Wiek: 53 Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-10, 17:36
|
|
|
Temat obrotomierza w chopperze czy cruiserze to wogóle dziwny temat - po co to komu potrzebne jest , przeciez fabrycznie prawie nigdzie tego sie nie montuje ,to nie "szlifiera" |
_________________ Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer, |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-10, 17:43
|
|
|
|
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
|