| ścięty bieżnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | RAF   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 46
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 196
 Skąd: Kobyłka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-12, 10:43   ścięty bieżnik |   
 |  
               | 
 |  
               | Zauważyłem dziwne zjawisko w moim moto, które jak mi się wcześniej wydawało nie powinno występować w motocyklach lecz w samochodach. Ścina mi bieżnik przedniej opony, połowa jes w idealnym stanie, a druga połowa wycięta.
 
 Wydaję mi się, że przyczyną może być nierówne zamocowanie goleni w półkach.
 lewa wystaje 12,8 mm ponad górną półkę,
 prawa 10 mm.
 
 Czy móglby mi ktoś poweidzieć ile powinny wystawać golenie ponad pólkę górną?
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 62
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 949
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-12, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | powinny być równo z półką a oś koła powinna się wkręcać bez wciskania  jednej czy drugiej lagi najlepiej zdjąć koło i ustawić  sprawdź czy aby obie  są równe i czy chodzą jednakowo |  
				| _________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RAF   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 46
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 196
 Skąd: Kobyłka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-12, 12:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poprzedni właściciel w USA zamontował szybę, która właśnie trzyma się na śrubach do mocowania goleni. Pewnie dlatego sąone wysunięte........
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-12, 17:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | raczej nie ja też mam tak mocowaną szybę i chyba nie tylko ja i golenie mam równo z górną półką. Ustaw wszystko równo i będzie ok. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RAF   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 46
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 196
 Skąd: Kobyłka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-12, 22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok, dzięki... Czyli golenie równo z półką?
 
 Tak zrobię, mam nadzieję że będzie dobrze
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pan_wiewiorka   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Paź 2008
 Posty: 2735
 Skąd: we mnie moc?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-13, 07:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | RAF, nie wiem czy opony nie bedziesz miał do wymiany. |  
				| _________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RAF   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 46
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 196
 Skąd: Kobyłka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-13, 08:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie będę musiał wymienić, ale myślę że ten sezon jeszcze "przelatam" |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-13, 08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opona to bezpieczeństwo pamiętaj       |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RAF   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 46
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 196
 Skąd: Kobyłka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-13, 08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oczywista oczywistość |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Byko   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 29 Kwi 2009
 Posty: 7
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-04-29, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie cieszę się że RAF założył tego posta bo mam podobny problem. Też mi ścina bieżnik w przednim kole.
 Wygląda to tak że pół jest ok a drugie pół jest bardziej zużyte.
 Różnice widać gołym okiem. Już od dłuższego czasu szukam przyczyny i rozmawiałem z paroma osobami oto wnioski:
 
 1. Ścięta opona z jednej strony to efekt pochylenia jedni (spadek w przekroju poprzecznym jezdni) - z jednej strony bardziej naciska i się ściera.
 
 Być może ale dlaczego ściera się tylko przednia opona z tylną wszystko jest ok.
 
 2. Koło może być scentrowane i tnie.
 
 To mi się wydaje prawdopodobne. Kilka dziur (ktorych w naszych drogach nie brakuje) niechcący zaliczyłem, z tym, że jeżeli koło jest scentrowane to tworzy się z niego taka pseudo ósemka i wówczas nie powinno ścianać tak samo po całym obwodzie, tylko w pewnych  miejscach bardziej w innych mniej.
 
 3. Opona jest do dupy. Jest ze złej mieszanki i sie ściera
 
 
 Jutro jeszcze sprawdze golenie czy wszytko jest równo poprzykręcane.
 
 Pozdrawiam.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robo   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 53
 Dołączył: 19 Sie 2008
 Posty: 50
 Skąd: CHEŁM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-04-30, 06:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może być jeszcze jedna przyczyna cięcia przedniej opony. Brak oleju w jednej ladze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamyk   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Dołączył: 21 Gru 2008
 Posty: 505
 Skąd: polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-04-30, 19:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opona powinna być przy jednej traczy hamulcowej zawsze bardziej zużyta od jej strony. Podczas hamowania moto zawsze lekko pochyla się na tą stronę. Jeśli z drugiej to   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Długi63   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 62
 Dołączył: 27 Wrz 2008
 Posty: 192
 Skąd: poznański łazarz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-03, 11:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opona jest starta w połowie więc chyba nie przez hamowanie. Pochyłości drogi zostawię bez komentarza. Sprawdziłbym geometrie, czy nie robi dwóch śladów. Zacznij od prostych rzeczy -Robo mówił o oleju w lagach, ktoś wspomniał o krzywej feldze. I życzę Ci , żeby moto nie było po dzwonie. Jeszcze powiedz jak się prowadzi  ? |  
				| _________________ serwisy to zło!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marquis   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 50
 Dołączył: 25 Mar 2013
 Posty: 21
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-17, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem ten sam problem i na dzień dobry musiałem wymienić oponę. Wulkanizator powiedział, że widocznie wcześniej nikt nie dbał o prawidłowe ciśnienie w kołach i stąd taki wynik. Wymieniłem na nową i zapomniałem o sprawie.
 Ale po Waszych postach zaczynam się nieco martwić, bo przestałem zwracać uwagę na bieżniki...i może ciśnienie to jeszcze nie wszystko
   |  
				| _________________ Marquis
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-17, 20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marquis napisał/a: |  	  | Wulkanizator powiedział, że widocznie wcześniej nikt nie dbał o prawidłowe ciśnienie w kołach i stąd taki wynik | 
 pewnie ktos napompowal wiecej powietrza do lewej czesci opony i dlatego jedna strone zbiera bardziej
   Nie wiem czy zauwazyles ale to temat z przed 4 lat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bakteria77   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2004
 Wiek: 26
 Dołączył: 24 Kwi 2010
 Posty: 1551
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-17, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Nie wiem czy zauwazyles ale to temat z przed 4 lat | 
 
 A co to ma wspólnego ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacala   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Sty 2013
 Posty: 1141
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-18, 00:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | bo teraz się ścinają w poprzek |  
				| _________________ były:
 Drag Star 1100 Classic
 Dl 650
 są:
 Stratoliner
 Dl 1000
 
 Organizator Zlotu Bieszczady 2019
 
 Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marquis   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 50
 Dołączył: 25 Mar 2013
 Posty: 21
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-18, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Temat, jak temat. Nieważne kiedy to było, ważne, że problem jest aktualny. |  
				| _________________ Marquis
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-18, 10:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz racje ze temat jest aktualny, tylko nie jest przyczyna zle  cisnienie, jesli jezdzisz na flaku bardziej zbiera boki niz srodek a jesli masz za duzo powietrza zbiera srodek ale dzieje sie to symetrycznie. Motocykl moze bys doskonaly technicznie a wystarczy ze krzywo na nim siedzisz lub go zaladujesz ciezej z jednej strony i ma tendencje do skrecania, zeby jechac prosto bezwiednie robisz przeciwskret i jedziesz na jednej  stronie przedniej opony.
 To latwo sprawdzic puszczajac kierownice i wtedy widzisz czy moto jedzie prosto, mozna tez dla zabawy przesunac tylek np w prawo i zobaczyc co sie dzieje.
 Podobnie dzieje sie kiedy trzymamy kiere jedna reka zeby odpoczela w trasie tedy nasza niesymetryczna sylwetka sprawia ze opor powietrza zakloca kierunek jazdy i musimy katrowac kierownica (dzieje sie to oczywiscie przy wiekszych predkosciach)
 Nasze motocykle maja szerokie siedzisko i latwo usadzic tylek nie centralnie.
 Oczywiscie cisnienie w oponach ma byc odpowiednie, tylko nie ma wpywu na zbieranie z jednej strony
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marquis   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 50
 Dołączył: 25 Mar 2013
 Posty: 21
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-19, 13:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Owszem, masz rację. Moja wypowiedź dotyczyła okresu, kiedy sam kupiłem motocykl i pierwsze co musiałem zrobić jako mniej świadomy użytkownik jednoślada, to wymienić oponę i zdać się na opinię "mistrza" wulkanizacji.
 Aktualnie moja wiedza wciąż wzrasta, lecz za to mniej przejmuję się/zwracam uwagę na pewne rzeczy...
 Ale jak to mówią starzy Indianie: - całe życie człowiek się czegoś uczy ;P
 |  
				| _________________ Marquis
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |