| Przesunięty przez: witek1965 2011-02-07, 14:46
 | DODATKOWE ODBIORNIKI ELEKTRYCZNE I BILANS MOCY ALTERNATORA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mistaro   
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 39
 Dołączył: 17 Paź 2010
 Posty: 7
 Skąd: Nowy Tomyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 17:11   DODATKOWE ODBIORNIKI ELEKTRYCZNE I BILANS MOCY ALTERNATORA |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie jakie macie dołączone akcesoria wymagające poboru prądu w ds650, i jak tam daje radę elektryka z nimi? 
 Ja mam: gniazdo 12V, obrotomierz, lightbary (50vat, ale mam zamiar zmienic na 2x25)
 Elektryk powiedział mi, że to za dużo jak na taki sprzęt.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-04, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 17:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | To może tylną żarówkę wymień na ledową zawsze to parę wat mniej poboru. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | koks79   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2005
 Wiek: 46
 Dołączył: 14 Wrz 2010
 Posty: 832
 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | koks79 napisał/a: |  	  | kierunki też na ledowe, | 
 
 Z tym ,że musisz założyć przerywacz kierunkowskazów do żarówek LED-owych.
 
 [ Dodano: 2011-02-05, 21:10 ]
 
  	  | soft napisał/a: |  	  | To może tylną żarówkę wymień na ledową zawsze to parę wat mniej poboru. | 
 
 
 Ja tak zrobiłem i jak hamujesz to praktycznie tego nie widać.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czy wiecie, ze oświetlenie ( i nie tylko ) w pojazdach musi odpowiadać określonym warunkom technicznym i " modyfikacje " nie koniecznie muszą im odpowiadać. Dokładanie dodatkowych odbiorników musi uwzględniać bilans mocy, a ten jest na granicy wydolności alternatora, szczególnie DS 650.
 Elektryczny system Drag Stara 650
 
 W motocyklu są wykorzystane nieustannie następujące odbiorniki prądu:
 
 - Światło przednie - 55W
 - Światło tylnie - 8W
 - Kierunkowskazy - 16W
 - Światło prędkościomierza - 2W
 - Cewka zapłonowa - 72W
 - Moduł zapłonowy - 20W
 
 Oznacza to, że w normalnych warunkach jazdy będziemy korzystamy z co najmniej 173W mocy.
 
 System stawia do dyspozycji 169W przy wolnych obrotach ( 1200 obr/min ) i 221W przy wysokich obrotach ( 5000 obr/min). Yamaha twierdzi, że system wytrzyma maksymalnie 280W Max, większość motocykli ma średnie zapotrzebowanie pomiędzy 221W i 280W.
 
 Oto kilka dodatkowych odbiorników mocy:
 
 - Sygnalizacja - 28W
 - Hamulce - 27W
 - Dodatkowe światła ( lightbary )- 70W ( 2 x 35 W) lub 110W ( 2 x 55W)
 - Ogrzewanie gaźnika - 60W *
 
 * - ogrzewanie gaźnika włącza się w przypadku, gdy temperatura jest niższa niż 12 stopni Celsjusza.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 22:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wśród akcesorii dodatkowych wyczytałem gniazdo 12V - dopóki nic do niego nie podłączysz to nie bierz go pod uwagę   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwu   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 25 Cze 2010
 Posty: 396
 Skąd: Siemianowice Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do migaczy wystarczy dołączyć odpowiedni opornik, w taki sposób, żeby układ nie wykrywał żarówki ledowej jako przerwę. Ma to się tak samo jak w samochodach. Chodzi o to, żeby migacze nie migały z częstotliwością 3 razy na sekundę. Pobór mocy znikomy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-05, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piwu napisał/a: |  	  | Co do migaczy wystarczy dołączyć odpowiedni opornik, w taki sposób, żeby układ nie wykrywał żarówki ledowej jako przerwę. Ma to się tak samo jak w samochodach. Chodzi o to, żeby migacze nie migały z częstotliwością 3 razy na sekundę. Pobór mocy znikomy. | 
 
 Tak to prawda,ale jak dołączysz opornik i jak spali się żarówka to nie będziesz wiedział ,że jest spalona bo migacz ciągle będzie migał z tą samą częstotliwością.
 A jak masz normalne żarówki i jakaś Ci się spali to wtedy kierunkowskazy mrugają bardzo szybko, w ten sposób wiadomo,że się spaliła żarówka.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 09:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piwu napisał/a: |  	  | Co do migaczy wystarczy dołączyć odpowiedni opornik, w taki sposób, żeby układ nie wykrywał żarówki ledowej jako przerwę. Ma to się tak samo jak w samochodach. Chodzi o to, żeby migacze nie migały z częstotliwością 3 razy na sekundę. Pobór mocy znikomy. | 
 
 Piwu i tu jesteś w błędzie - pobór mocy będzie zbliżony jak do poboru żarówki. Oczywiście chodzi o rozwiązanie LED + Opornik.
 |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwu   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 25 Cze 2010
 Posty: 396
 Skąd: Siemianowice Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lokis nie bardzo. 
 Zrób sobie prosty test. Nie chodzi mi o wyliczenia, bo mam tego dość po studiach. Jak masz w puszce oświetlenie wnętrza. Zamykasz drzwi i po kilku sekundach oświetlenie gaśnie. Teraz zrób to samo z opornikiem i diodą. Dioda może Ci się świecić do rana, bo nie rozładuje kondensatora, który jest przystosowany do poboru mocy zwykłej żarówki.
 
 Opornik dajesz, żeby podbić wartość prądu, ale przy okazji sprawia, że instalacja działa poprawnie (częstotliwość migacza).
 
 Dawid.Z ma rację, wada jest taka, że nie zobaczysz kiedy spali się dioda, ale diody się raczej nie palą... Szczególnie jeśli dolutujesz diodę prostowniczą przed LED-em.
 
 Pozostaje jeszcze jedna wada... Widoczność takich migaczy przez innych użytkowników dróg, a to przecież nasze bezpieczeństwo.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piwu napisał/a: |  	  | Pozostaje jeszcze jedna wada... Widoczność takich migaczy przez innych użytkowników dróg | 
 
 I to jest największa wada. Ja założyłem LEDy, ale ze względu na widoczność i bezpieczeństwo zmieniłem na normalne żarówki.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 10:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vaaks napisał/a: |  	  | Oto kilka dodatkowych odbiorników mocy: 
 - Sygnalizacja - 28W
 - Hamulce - 27W
 | 
 
 Nie czaję. Sygnalizacja-jaka? Hamulce ( w domyśle światło hamowania) 27 W jako dodatkowe, a kierunkowskazy jako
  	  | vaaks napisał/a: |  	  | W motocyklu są wykorzystane nieustannie następujące odbiorniki prądu: | 
 
 Przecież kierunkowskazy są tak samo rzadko używane jak hamulec, a czasami nawet rzadziej.
 No i wartości jakieś dziwne. 27W ja mam 21 W, z kolei kierunkowskazy również 21W każdy, a nie 16W
 Coś mi tu nie pasuje.
 
 [ Dodano: 2011-02-06, 11:06 ]
 INstrukcja do DS podaje :
 reflektor-55/60W
 światło pozycyjne 4W  ( tu ja mam diodę)
 światło tylne/hamowania 5/21W
 kierunkowskaz 21W (każda)
 oświetlenie wskaźników 1,7W
 lampka kontrolna biegu jałowego 3W
 kontrolka świateł drogowych 1,7W
 kontrolka kierunkowskazów 3W
 kontrolka silnika 1,7W
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Waldi   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 61
 Dołączył: 19 Cze 2010
 Posty: 1230
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 11:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dodatkowe to znaczy-dodane. Stop, kierunki itd. to norma i nie obciążają akumulatora. Proszę pisać o dodanych np. stroboskopy, syreny,podświetlenia silnika itd.
 |  
				| _________________ Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty Twojego życia - bądź szczęśliwy/a
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Waldi napisał/a: |  	  | Stop, kierunki itd. to norma i nie obciążają akumulatora | 
 Wierz mi, że obciążają. Skądś muszą brać prąd.
 Chciałeś chyba napisać nie przeciążają.
 Warto jednak znać sumę wszystkich stałych odbiorników prądu, aby można było zakładać dodatkowe odbiorniki, takie jak Lightbary - ja mam łącznie 70W czy fanfary elektryczne (brak danych o mocy)
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gshort   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 21 Sie 2009
 Posty: 595
 Skąd: Bielawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Lokis napisał/a: |  	  | Piwu i tu jesteś w błędzie - pobór mocy będzie zbliżony jak do poboru żarówki. Oczywiście chodzi o rozwiązanie LED + Opornik.
 | 
 
 
  	  | piwu napisał/a: |  	  | Lokis nie bardzo. | 
 
 jeżeli standardowy przerywacz ma działać tak jak przy standardowej żarówce to opornik +LED musi pobierać zbliżoną moc co żarówka, czyli tzw doopa z oszczędności energii.
 
 jeżeli już to przerywacz elektroniczny.
 
 Lokis ma RACJE!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-06, 15:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc obliczmy pobór mocy i możliwe największe oszczędności: 
 reflektor-55 / xenon 35
 światło pozycyjne 4W /led 0,25
 światło tylne/hamowania 5/21W /LED 0,3/1,5
 kierunkowskaz 21W  (2x) /LED 1,5
 oświetlenie wskaźników 1,7W / LED 0,1
 lampka kontrolna biegu jałowego 3W /LED 0,2
 kontrolka świateł drogowych 1,7W / LED 0,1
 kontrolka kierunkowskazów 3W/ LED 0,2
 kontrolka silnika 1,7W / LED 0,1
 cewka zapłonowa  72W
 moduł zapłonowy - 20W
 gaźnik 60W
 Razem w wesji OEM  290,1W
 Razem w wersji superoszczędnej prądowo  191W
 100 W w kieszni :-)
 Oczywiście nie używajcie "trąbka" i nie trąbcie bo obliczenia szlag trafi. :-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-07, 07:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piwu  nie chodzi mi oto czy zastosować rezystor czy nie. Tylko o to że dokładając rezystor i tak pobierasz prąd zbliżony do żarówki więc wydatek energetyczny czyli pobór mocy jest zbliżony więc nici z oszczędności P=U*J   |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grzegorz Anis   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 1069
 Skąd: Chelm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-07, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Propozycja dla moderatorów, może warto by było post softa podpiąć pod temat "ELEKTRYKA" szkoda żeby zginął w gąszczu dyskusji o mechanice. 
 
 Grzesiu przeniosłem cały temat do działu ELEKTRYKA  witek
 |  
				| _________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-07, 14:47, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwu   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 25 Cze 2010
 Posty: 396
 Skąd: Siemianowice Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-07, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Lokis napisał/a: |  	  | Piwu  nie chodzi mi oto czy zastosować rezystor czy nie. Tylko o to że dokładając rezystor i tak pobierasz prąd zbliżony do żarówki więc wydatek energetyczny czyli pobór mocy jest zbliżony więc nici z oszczędności P=U*J   | 
 
 Dobrze, ale nikt nie mówił o jakimś kolosie, chodzi tylko o to, aby układ nie widział diody jako przerwe. Co prawda nie wgłębiałem się w układ przerywacza w DS, ale pare wattów powinno się urwać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-08, 16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy, napisałem wcześniej można zamienić kontrolkę kierunkowskazów na diodę. -  kontrolka kierunkowskazów 3W/ LED 0,2
 Przypomniało mi się że kontrolka ta jest bardzo dziwnie włączona w układ i NIE UDA Wam się zmienić jej na diodę.
 
 Czy reasumując nie zmieniajcie kontrolki kierunków na diodę, gdyż dioda ta będzie mrugała tylko i wyłącznie przy skręcie w jednym kierunku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |