YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 11:02
Wymiana świec
Autor Wiadomość
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-03-08, 11:14   Klucz do świec

Hej,

Wybieram się dzisiaj wymienić świeczki w gwiazdce, ale niestety nie mam jej pod ręką. Podpowiedzcie, czy do draga pasuje zwykły klucz do świec, czy konieczny będzie skrócony?
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-03-08, 11:24   

Ja używam normalnego samochodowego. Taki łamany z dodatkową wkładką na mniejsze świece. O ile dobrze pamiętam, dostęp do świec w Dragach jest bezproblemowy.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
dragbiker 


Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-03-08, 17:54   

Niech kolega zerknie w oryginalny zestaw narzędzi tam powinien być klucz do świec a jak nie to zwykły samochodowy też podejdzie
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-03-08, 18:40   

Oryginalnego zestawu brak ( a swoją dragą napiszcie co tam się znajduje), samochodowy niestety za duży, świece do draga są mniejsze.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-03-08, 19:06   

Bo musisz kupic klucz na male swiece, w nowszych autach tez sa takie male.Taki lamany klucz kupisz w kazdym supermarkecie.
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-03-08, 19:42   

Nie wiem jakie macie świece, panowie, ale ja swoje wykręciłem samochodowym 21. Gedora odpada, za krótka, potrzeba przedłużki, tzn pierwszy garnek obsłuży , ale przy drugim przeszkadza rama. Najlepiej jak długość jest 2 razy większa od gedory.
Mówię o Drago 1100
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-03-08, 21:10   

jasne ze pasuje samochodowy tylko ze swiece sa w 2 wielkosciach, escorcie tez mialem takie same jak w dragu
 
 
andik 



Rocznik: 2007
Wiek: 72
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 304
Skąd: JANKES
Wysłany: 2009-03-20, 18:46   

Pozwolę sobie wrócić do tematu klucza do świec.
Właśnie wymieniłem świece w mojej gwiazdeczce niestety trwło to cały tydzeń. ops
klucze do świec mają trzy przmiary,dwa typowe jak w samochodach t.j.na klucz 16 i 21
no i ten 3 na klucz 18 i właśnie takie świece miałem.
Wnerwiałem się bo już myślałem że jakiś ułomny jestem :wnerw6: a tu ups 18. "terefere:
Bardzo byłbym wdzęczny gdyby ktoś podał rozmiary podstawowych kluczy do pieszczenia naszych DS,na forum jest więcej początkujących grzebaczy,może przyda się nie tylko mnie lol
_________________
W STADZIE RAŻNIEJ
 
 
waldorf 


Rocznik: 2007
Wiek: 64
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 212
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-27, 21:53   Wymiana świec

Witam,może pytanie jest trochę naiwne ale mam zamiar wymienić świece.Tylko jak się do nich dobrać?Chyba trzeba zdjąć bak,czy są do odłącznia jakieś przewody elektryczne(chyba tak).No i gdzie jest mocowanie zbiornika?
Dzięki Waldorf
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-03-27, 21:58   

E no nie jest aż tak źle zbiornik może zostać odłączasz tylko przewody wysokiego napięcia i najlepiej mieć jakiś dobry klucz ten z kompletu jest do niczego
 
 
waldorf 


Rocznik: 2007
Wiek: 64
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 212
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-27, 22:24   Wymiana świec

No nie,dzisiaj się przymierzałem,ale przecież tam nie ma miejsca żeby włożyć klucz.Mam wrażenie że bez zdjęcia zbiornika nie ma szans.
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-03-27, 22:40   

waldorf,

wymiana świecy = 5 minut czasu

- odłączasz końcówkę kabla wysokiego napięcia tzw fajkę
- do zagłebienia wsówasz klucz do świec
- wykręcasz starą
- wkręczasz nową
- zatykasz fajkę na nowej świecy

Zobacz czy nie masz jakiś zanieczyczceń, pyłków dookoła starej świecy przed wykręceniem - można je wydmuchać sprężonym powietrzem coby nie wpadły do silnika...

Koniecznie wyposaż się w klucz do świec 18 mm - bez niego nie poszalejesz ;D
_________________
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-03-27, 23:50   

waldorf, skoro tak spróbuj klucza z przegubem krzyżakowym - ale naprawdę nie rozumiem z czym można mieć problem :nie_wiem: mi klucz wchodzi jak ulał ...( oczywiście wkręcamy tylko świece irydowe :) )
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-03-28, 00:52   

Przy optymalnej długości klucza nie ma żadnego problemu. Jutro mogę zmierzyć jaki jest najlepszy (mój jest troszkę za krótki)
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2211
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-03-28, 07:35   

Idealnym kluczem jest ten z zestawu fabrycznego.
I w pierwszej kolejności musisz zdjąć osłony na garach. Takie gówniane plastiki pochromowane i umocowane na cylindrach za pomocą zatrzasków gumowych.
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-28, 12:29   

Na tylnym cylindrze od strony wydechow zdejmujesz oalony o ktorych pisal MarcinBig, sa mocowane w wcisk na dwoch gumkach. Potem zdejmujesz fajke i wkladasz oryginalny klucz do swiec. Na koncu tego klucza jest szesiekat na klucz 17. Na przedni cylindrze robisz to samo tylko od strony dzwigni zmiany biegow. Jesli masz gmole mozesz miec problem z wlozeniem klucza, bo czasami uchwyt od gmoli to uniemozliwia, wiec trzeba gmolika odkrecic( klucz 14) i juz. Ja zawsze uzywam oruginalnego klucza - jest dobry, bo ma wewnatrz gumowy oring w ktorym trzyma sie koncowka swiecy i swieca nie wypada.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-01-24, 17:58   

Nie mam kluczy serwisowych i niech mi ktoś powie jak długi musi być klucz do świec, aby bezproblemowo dostać się do nich, bo ze 21, to wiem. Są rożnej dlugości i nie wiem jaki kupić. DS 1100.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-01-24, 19:34   

Jeżeli masz gmole to musisz kupić klucz łamany (z ruchomą główką).
A długość to standard - taki z hipermarketu jest super.
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2011-01-24, 19:50   

Obejdzie się bez łamanego. Co najwyżej to do wymiany świecy w lewym cylindrze wystarczy wykręcić jedną śrubę z mocowania gmola. Długość klucza nich ktoś poda z oryginałów bo już nie pamiętam.
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Tosiek 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 92
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2011-09-13, 13:25   

Świece przyszły (Denso) ale niestety muszę ściągnąć gmola, odkręcenie śruby na nie wiele się zda bo jest jeszcze druga śruba :P
I kolejna sprawa to nie mogę ściągnąć fajki ze świecy od strony wydechów :beczy:
Kręci się ale ściągnąć się nie da, jakiś patent poza cierpliwością ?

[ Dodano: 2011-09-13, 15:33 ]
Dobra, świece wymienione, ale żeby to było 5 minut to nie powiem, chyba muszę dokupić kilka przejściówek do swojego zestawu nasadek :P

Patent na fajkę - robimy "wędkę" z drutu / plastikowej opaski (zwanej również faszetką, trytytką), zakładamy na zgięciu fajki i ciągniemy z wyczuciem, palcem drugiej ręki delikatnie próbujemy kręcić fajką tam i spowrotem - u mnie zadziałało. ;D

Pozostała jazda próbna :skuter:
_________________
Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing

była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group