Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 11:02 |
Wymiana świec |
Autor |
Wiadomość |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-03-08, 11:14 Klucz do świec
|
|
|
Hej,
Wybieram się dzisiaj wymienić świeczki w gwiazdce, ale niestety nie mam jej pod ręką. Podpowiedzcie, czy do draga pasuje zwykły klucz do świec, czy konieczny będzie skrócony? |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-03-08, 11:24
|
|
|
Ja używam normalnego samochodowego. Taki łamany z dodatkową wkładką na mniejsze świece. O ile dobrze pamiętam, dostęp do świec w Dragach jest bezproblemowy. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-03-08, 17:54
|
|
|
Niech kolega zerknie w oryginalny zestaw narzędzi tam powinien być klucz do świec a jak nie to zwykły samochodowy też podejdzie |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-03-08, 18:40
|
|
|
Oryginalnego zestawu brak ( a swoją dragą napiszcie co tam się znajduje), samochodowy niestety za duży, świece do draga są mniejsze. |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-03-08, 19:06
|
|
|
Bo musisz kupic klucz na male swiece, w nowszych autach tez sa takie male.Taki lamany klucz kupisz w kazdym supermarkecie. |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-03-08, 19:42
|
|
|
Nie wiem jakie macie świece, panowie, ale ja swoje wykręciłem samochodowym 21. Gedora odpada, za krótka, potrzeba przedłużki, tzn pierwszy garnek obsłuży , ale przy drugim przeszkadza rama. Najlepiej jak długość jest 2 razy większa od gedory.
Mówię o Drago 1100 |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-03-08, 21:10
|
|
|
jasne ze pasuje samochodowy tylko ze swiece sa w 2 wielkosciach, escorcie tez mialem takie same jak w dragu |
|
|
|
 |
andik


Rocznik: 2007
Wiek: 72 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 304 Skąd: JANKES
|
Wysłany: 2009-03-20, 18:46
|
|
|
Pozwolę sobie wrócić do tematu klucza do świec.
Właśnie wymieniłem świece w mojej gwiazdeczce niestety trwło to cały tydzeń. ops
klucze do świec mają trzy przmiary,dwa typowe jak w samochodach t.j.na klucz 16 i 21
no i ten 3 na klucz 18 i właśnie takie świece miałem.
Wnerwiałem się bo już myślałem że jakiś ułomny jestem a tu ups 18. "terefere:
Bardzo byłbym wdzęczny gdyby ktoś podał rozmiary podstawowych kluczy do pieszczenia naszych DS,na forum jest więcej początkujących grzebaczy,może przyda się nie tylko mnie |
_________________ W STADZIE RAŻNIEJ
 |
|
|
|
 |
waldorf

Rocznik: 2007
Wiek: 64 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 212 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-03-27, 21:53 Wymiana świec
|
|
|
Witam,może pytanie jest trochę naiwne ale mam zamiar wymienić świece.Tylko jak się do nich dobrać?Chyba trzeba zdjąć bak,czy są do odłącznia jakieś przewody elektryczne(chyba tak).No i gdzie jest mocowanie zbiornika?
Dzięki Waldorf |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-03-27, 21:58
|
|
|
E no nie jest aż tak źle zbiornik może zostać odłączasz tylko przewody wysokiego napięcia i najlepiej mieć jakiś dobry klucz ten z kompletu jest do niczego |
|
|
|
 |
waldorf

Rocznik: 2007
Wiek: 64 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 212 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-03-27, 22:24 Wymiana świec
|
|
|
No nie,dzisiaj się przymierzałem,ale przecież tam nie ma miejsca żeby włożyć klucz.Mam wrażenie że bez zdjęcia zbiornika nie ma szans. |
|
|
|
 |
patryk_c


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2010-03-27, 22:40
|
|
|
waldorf,
wymiana świecy = 5 minut czasu
- odłączasz końcówkę kabla wysokiego napięcia tzw fajkę
- do zagłebienia wsówasz klucz do świec
- wykręcasz starą
- wkręczasz nową
- zatykasz fajkę na nowej świecy
Zobacz czy nie masz jakiś zanieczyczceń, pyłków dookoła starej świecy przed wykręceniem - można je wydmuchać sprężonym powietrzem coby nie wpadły do silnika...
Koniecznie wyposaż się w klucz do świec 18 mm - bez niego nie poszalejesz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dawid0407


Rocznik: 2003
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-27, 23:50
|
|
|
waldorf, skoro tak spróbuj klucza z przegubem krzyżakowym - ale naprawdę nie rozumiem z czym można mieć problem mi klucz wchodzi jak ulał ...( oczywiście wkręcamy tylko świece irydowe ) |
_________________ http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-03-28, 00:52
|
|
|
Przy optymalnej długości klucza nie ma żadnego problemu. Jutro mogę zmierzyć jaki jest najlepszy (mój jest troszkę za krótki) |
|
|
|
 |
MarcinBig


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2211 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2010-03-28, 07:35
|
|
|
Idealnym kluczem jest ten z zestawu fabrycznego.
I w pierwszej kolejności musisz zdjąć osłony na garach. Takie gówniane plastiki pochromowane i umocowane na cylindrach za pomocą zatrzasków gumowych. |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
 |
pandzioch2003


Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-28, 12:29
|
|
|
Na tylnym cylindrze od strony wydechow zdejmujesz oalony o ktorych pisal MarcinBig, sa mocowane w wcisk na dwoch gumkach. Potem zdejmujesz fajke i wkladasz oryginalny klucz do swiec. Na koncu tego klucza jest szesiekat na klucz 17. Na przedni cylindrze robisz to samo tylko od strony dzwigni zmiany biegow. Jesli masz gmole mozesz miec problem z wlozeniem klucza, bo czasami uchwyt od gmoli to uniemozliwia, wiec trzeba gmolika odkrecic( klucz 14) i juz. Ja zawsze uzywam oruginalnego klucza - jest dobry, bo ma wewnatrz gumowy oring w ktorym trzyma sie koncowka swiecy i swieca nie wypada. |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-01-24, 17:58
|
|
|
Nie mam kluczy serwisowych i niech mi ktoś powie jak długi musi być klucz do świec, aby bezproblemowo dostać się do nich, bo ze 21, to wiem. Są rożnej dlugości i nie wiem jaki kupić. DS 1100. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-01-24, 19:34
|
|
|
Jeżeli masz gmole to musisz kupić klucz łamany (z ruchomą główką).
A długość to standard - taki z hipermarketu jest super. |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-01-24, 19:50
|
|
|
Obejdzie się bez łamanego. Co najwyżej to do wymiany świecy w lewym cylindrze wystarczy wykręcić jedną śrubę z mocowania gmola. Długość klucza nich ktoś poda z oryginałów bo już nie pamiętam. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
Tosiek

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2011-09-13, 13:25
|
|
|
Świece przyszły (Denso) ale niestety muszę ściągnąć gmola, odkręcenie śruby na nie wiele się zda bo jest jeszcze druga śruba
I kolejna sprawa to nie mogę ściągnąć fajki ze świecy od strony wydechów
Kręci się ale ściągnąć się nie da, jakiś patent poza cierpliwością ?
[ Dodano: 2011-09-13, 15:33 ]
Dobra, świece wymienione, ale żeby to było 5 minut to nie powiem, chyba muszę dokupić kilka przejściówek do swojego zestawu nasadek
Patent na fajkę - robimy "wędkę" z drutu / plastikowej opaski (zwanej również faszetką, trytytką), zakładamy na zgięciu fajki i ciągniemy z wyczuciem, palcem drugiej ręki delikatnie próbujemy kręcić fajką tam i spowrotem - u mnie zadziałało.
Pozostała jazda próbna |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
 |
|