| Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:05
 | zerwany gwint w bloku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | grzegorz   
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 60
 Dołączył: 16 Maj 2008
 Posty: 5
 Skąd: gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-05-17, 22:26   zerwany gwint w bloku |   
 |  
               | 
 |  
               | po wizycie w srwisie z pod osłony filtra oleju mam wyciek .nie stety z trzech śrub dwie mają zerwany gwint w bloku .Czy wiecie gdzie zdobyć reperaturki do gwintu m6 .A drugie pytanie czy jest w bloku dość mięsa by nagwintować o wymiar większy gwint a po tym dorobić nową śrubę pozdrawiam Grzegorz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janusz   
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Sie 2008
 Posty: 24
 Skąd: Solina
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-08-07, 17:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | szpilki naprawcze mają w serwisie , mój kolega z Krakowa też miał taki problem i zrobili mu to od ręki, tylko nie wiem ile zapłacił |  
				| _________________ Janusz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartekbociaga   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 39
 Dołączył: 26 Sie 2008
 Posty: 184
 Skąd: Działoszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-08-26, 13:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Heh! Mam dokładnie taki sam problem. Tylko że ja zerwałem gwint w jedym miejscu.Chociaż wcale mocno nie kręciłem. Nawinąłem pakuły lekko dokręciłem i przejechałem juz jakies 500 km, uciekła moze gdzies setka oleju. Brzydko to wygląda. Zastanawiem sie jak to naprawic , myslałem zeby przegwintowac. Co to są szpilki naprawcze?
 |  
				| _________________ Lewa w górę!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swoloszczuk   
  
  
 Rocznik: 1999
 Dołączył: 16 Sty 2009
 Posty: 15
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-21, 14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, 
 Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
 Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.
 
 Pozdrawiam,
 
 Seba
 |  
				| _________________ Sebastian Wołoszczuk
 
 V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
 www.v-twin.eu
 
 Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
 www.iskraskalmierzyce.pl
 
 Drag Star 1100 SpiderCustom
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartekbociaga   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 39
 Dołączył: 26 Sie 2008
 Posty: 184
 Skąd: Działoszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-02-01, 09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkręciłem znow ten dekiel. Ta jedna śruba nie trzymała wogóle. Kupiłem taśme teflonową tą co hydraulicy daja na gwint i powiem wam ze złapało całkiem nieźle. Wymieniłem też oring na nowy bo wtedy miałem stary.Zobaczymy może bedzie wystarczająco i obedzie sie bez wiercenia. Jak nie to bedzie trzeba zastosować sprężynki. W serwisie powiedzieli mi za zrobienie tego 300 zł a jak jest blok pekniety to 600 zł bo mieli taki przypadek kiedyś. Po prostu trzeba te śruby lekko dokręcać. Przy dwóch tych śrubach są bardzo cienkie ścianki. |  
				| _________________ Lewa w górę!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamyk   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Dołączył: 21 Gru 2008
 Posty: 505
 Skąd: polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-02-01, 10:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | A gdzie dokładnie masz tą śrubę? Bo nie jestem pewien do jakiej temperatury teflon wytrzymuje. Hydraulicy teraz stosują płyny uszczelniające (niebieski i czerwony). Czerwony jeszcze idzie odkręcić, niebieskiego nie. Jeśli masz ten teflon, na wiosnę pojeździj najpierw wokół komina, abyś był pewien tego połączenia. 
 [ Dodano: 2009-02-01, 10:30 ]
 Sprawdziłem, nie dało mi to spokoju. Napisane jest - Czysty politetrafluoroetylen jest całkowicie nietopliwy i zaczyna rozkładać się w temperaturze 327°C. W temperaturze ok. 260°C przechodzi z fazy krystalicznej do fazy condis, w której staje się przezroczysty i dość miękki - ale nie płynny. W silniku nie ma takich temperatur, więc chyba będzie ok
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-02-22, 17:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuje jeszcze tak zwane spawanie na zimno, czyli klejenie też mam taki problem i będę tak kombinował, ja mam rozerwaną ściankę jednej szpilki. Trzeba szpilkę posmarować olejem nawalić kleju poczekać aż wyschnie wykręcić szpilkę i powinno działać(praktyka pokaże) http://www.allegro.pl/sho...Fa%3E%3C%2Fi%3E
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-02-23, 12:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | swoloszczuk napisał/a: |  	  | Panowie, 
 Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
 Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.
 
 Pozdrawiam,
 
 Seba
 | 
 Przerabiałem ten temat ze sprężynką na zerwany gwint w bloku silnika. Mogę potwierdzic, że to rewelacyjna metoda! Łatwo, szybko i skutecznie! Koszt właściwie jednorazowy. Z czystym sumieniem polecam ten sposób regeneracji zerwanych gwintów.
 |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Byko   
  
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 29 Kwi 2009
 Posty: 7
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-05, 19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie mażna zdobyć taki zestaw naprawczy gwintu. Byłem już w kilku sklepach i każdy o tym słyszał ale nikt nie ma na stanie.
 Też mam zerwany gwint w bloku przy śrubie mocującej pokrywę filtra oleju (ta środkowa -najdłuższa).
 Czy można to zrobić samemu i czy trzeba jakoś rozbierać silnik żeby to zamontować.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 62
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 949
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-05, 20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Byko, http://allegro.pl/item627..._nowy_sacz.html tylko ja bym napoczątek zobaczył jak i co czy się to da czy nie
 do  tego trzeba zdjąć dekiel i zaopatrz się w uszczelkę dekla od razu
 robiłem już kilka takich zerwanych ale inną metodą (pisałem o tym w innym temacie chyba wymiana oleju) najlepiej wkrecić szpilke w to miejsce i święty spokój
 |  
				| _________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fuko   
  
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 55
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 103
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam wyciek! nie trzyma prawa śruba. czy zastosowanie dłuższych śrub wystarczy? o ile dłuższych? grzechu coś pisał o nakrętce? czy jest konieczna?
 co to jest szpilka naprawcza?
 i na koniec który sposób jest najlepszy a który rozsądny, czyli dobry 'stosunek' ceny do jakości?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swoloszczuk   
  
  
 Rocznik: 1999
 Dołączył: 16 Sty 2009
 Posty: 15
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 13:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie baw się w półśrodki bo nie warto i taka robota to amatorszczyzna, która szybko się zemści. Tylko zestaw naprawczy! Rozwiercasz stary gwint, gwintujesz nowy, wkręcasz zestaw naprawczy (sprecjalna sprężynka) i masz lepszą trwałość niż oryginalny. To jest 5 minut pracy jak masz wszystko na wierzchu. 
 Zestaw startowy (odpowiednie prowadniki etc) kosztuje około 100PLN, ale później już dokupujesz same sprężynki dla danej średnicy. Naprawdę warto.
 
 Pozdrawiam,
 SW
 |  
				| _________________ Sebastian Wołoszczuk
 
 V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
 www.v-twin.eu
 
 Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
 www.iskraskalmierzyce.pl
 
 Drag Star 1100 SpiderCustom
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fuko   
  
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 55
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 103
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | skoro tak mówisz... to może ktoś z warszawy ma pożyczyć cuś takiego? bardzo proszę
   bo dla mnie to będzie duży koszt jak za jeden czy trzy gwinty.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | fuko, a przegwninowanie na M7, czy M8 nie da rady przeprowadzić? |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 19:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej odpada tam są bardzo cienkie ścianki i mało tz mięcha na te operacje przerabiałem ten temat. Fuko dostał info na PW. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 19:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprężynki nie we wszystkich przypadkach mogą być zastosowane. U mnie robił to grzechu i zastosował jeszcze inną technikę. Jak ktoś będzie miał problem to do niego na PW. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeżeli to tak często się dzieje, to znaczy, że mamy gówniany materiał użyto do produkcji bloku |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 19:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo za mocno dokręcamy śruby, ale problem występuje najczęściej w tych, co trzymają pokrywę filtra oleju tam w środku jest cienko. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jawos   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 08 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: Konin prawie ;)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-18, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli tak często się dzieje, to znaczy, że dokręcamy te śruby ze zbyt dużą siłą.   Tam nie potrzeba dużego momentu, serwisówka mówi o 10 Nm...
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |