Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:05		 | 
	
			zerwany gwint w bloku | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 grzegorz  		  
		 
          
  
                  Rocznik: 1998 
                  Wiek: 60  Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2008-05-17, 22:26   zerwany gwint w bloku
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | po wizycie w srwisie z pod osłony filtra oleju mam wyciek .nie stety z trzech śrub dwie mają zerwany gwint w bloku .Czy wiecie gdzie zdobyć reperaturki do gwintu m6 .A drugie pytanie czy jest w bloku dość mięsa by nagwintować o wymiar większy gwint a po tym dorobić nową śrubę pozdrawiam Grzegorz | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Janusz  		  
		 
          
  
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 58  Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 24 Skąd: Solina 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2008-08-07, 17:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szpilki naprawcze mają w serwisie , mój kolega z Krakowa też miał taki problem i zrobili mu to od ręki, tylko nie wiem ile zapłacił | 
             
						
				_________________ Janusz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartekbociaga  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1998 
                  Wiek: 39  Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 184 Skąd: Działoszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2008-08-26, 13:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Heh!
 
Mam dokładnie taki sam problem. Tylko że ja zerwałem gwint w jedym miejscu.Chociaż wcale mocno nie kręciłem. Nawinąłem pakuły lekko dokręciłem i przejechałem juz jakies 500 km, uciekła moze gdzies setka oleju. Brzydko to wygląda. Zastanawiem sie jak to naprawic , myslałem zeby przegwintowac. Co to są szpilki naprawcze? | 
             
						
				_________________ Lewa w górę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swoloszczuk  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1999 
                  Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-01-21, 14:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie,
 
 
Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
 
Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.
 
 
Pozdrawiam,
 
 
Seba | 
             
						
				_________________ Sebastian Wołoszczuk
 
 
V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
 
www.v-twin.eu
 
 
Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
 
www.iskraskalmierzyce.pl
 
 
Drag Star 1100 SpiderCustom
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartekbociaga  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1998 
                  Wiek: 39  Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 184 Skąd: Działoszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-02-01, 09:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Odkręciłem znow ten dekiel. Ta jedna śruba nie trzymała wogóle. Kupiłem taśme teflonową tą co hydraulicy daja na gwint i powiem wam ze złapało całkiem nieźle. Wymieniłem też oring na nowy bo wtedy miałem stary.Zobaczymy może bedzie wystarczająco i obedzie sie bez wiercenia. Jak nie to bedzie trzeba zastosować sprężynki. W serwisie powiedzieli mi za zrobienie tego 300 zł a jak jest blok pekniety to 600 zł bo mieli taki przypadek kiedyś. Po prostu trzeba te śruby lekko dokręcać. Przy dwóch tych śrubach są bardzo cienkie ścianki. | 
             
						
				_________________ Lewa w górę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kamyk  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 505 Skąd: polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-02-01, 10:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A gdzie dokładnie masz tą śrubę? Bo nie jestem pewien do jakiej temperatury teflon wytrzymuje. Hydraulicy teraz stosują płyny uszczelniające (niebieski i czerwony). Czerwony jeszcze idzie odkręcić, niebieskiego nie. Jeśli masz ten teflon, na wiosnę pojeździj najpierw wokół komina, abyś był pewien tego połączenia. 
 
 
[ Dodano: 2009-02-01, 10:30 ]
 
Sprawdziłem, nie dało mi to spokoju. Napisane jest - Czysty politetrafluoroetylen jest całkowicie nietopliwy i zaczyna rozkładać się w temperaturze 327°C. W temperaturze ok. 260°C przechodzi z fazy krystalicznej do fazy condis, w której staje się przezroczysty i dość miękki - ale nie płynny. W silniku nie ma takich temperatur, więc chyba będzie ok    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaro  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 2009 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-02-22, 17:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Proponuje jeszcze tak zwane spawanie na zimno, czyli klejenie też mam taki problem i będę tak kombinował, ja mam rozerwaną ściankę jednej szpilki. Trzeba szpilkę posmarować olejem nawalić kleju poczekać aż wyschnie wykręcić szpilkę i powinno działać(praktyka pokaże)
 
http://www.allegro.pl/sho...Fa%3E%3C%2Fi%3E | 
             
						
				_________________ 
 
 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R 
 
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shipp  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2005 
                  Wiek: 58  Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-02-23, 12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swoloszczuk napisał/a: | 	 		  Panowie,
 
 
Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
 
Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.
 
 
Pozdrawiam,
 
 
Seba | 	  
 
Przerabiałem ten temat ze sprężynką na zerwany gwint w bloku silnika. Mogę potwierdzic, że to rewelacyjna metoda! Łatwo, szybko i skutecznie! Koszt właściwie jednorazowy. Z czystym sumieniem polecam ten sposób regeneracji zerwanych gwintów. | 
             
						
				_________________ I tak zawsze... no zawsze... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Byko  		  
		 
          
  
                  Rocznik: 1997 
                  Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-05-05, 19:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie mażna zdobyć taki zestaw naprawczy gwintu.
 
Byłem już w kilku sklepach i każdy o tym słyszał ale nikt nie ma na stanie.
 
Też mam zerwany gwint w bloku przy śrubie mocującej pokrywę filtra oleju (ta środkowa -najdłuższa).
 
Czy można to zrobić samemu i czy trzeba jakoś rozbierać silnik żeby to zamontować. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzechu  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 63  Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-05-05, 20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Byko, http://allegro.pl/item627..._nowy_sacz.html
 
tylko ja bym napoczątek zobaczył jak i co czy się to da czy nie 
 
do  tego trzeba zdjąć dekiel i zaopatrz się w uszczelkę dekla od razu 
 
 robiłem już kilka takich zerwanych ale inną metodą (pisałem o tym w innym temacie chyba wymiana oleju) najlepiej wkrecić szpilke w to miejsce i święty spokój | 
             
						
				_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fuko  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1997 
                  Wiek: 56  Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 103 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 12:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mam wyciek! nie trzyma prawa śruba.
 
czy zastosowanie dłuższych śrub wystarczy? o ile dłuższych? grzechu coś pisał o nakrętce? czy jest konieczna?
 
co to jest szpilka naprawcza?
 
i na koniec który sposób jest najlepszy a który rozsądny, czyli dobry 'stosunek' ceny do jakości? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swoloszczuk  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1999 
                  Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 13:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie baw się w półśrodki bo nie warto i taka robota to amatorszczyzna, która szybko się zemści. Tylko zestaw naprawczy! Rozwiercasz stary gwint, gwintujesz nowy, wkręcasz zestaw naprawczy (sprecjalna sprężynka) i masz lepszą trwałość niż oryginalny. To jest 5 minut pracy jak masz wszystko na wierzchu.
 
 
Zestaw startowy (odpowiednie prowadniki etc) kosztuje około 100PLN, ale później już dokupujesz same sprężynki dla danej średnicy. Naprawdę warto.
 
 
Pozdrawiam,
 
SW | 
             
						
				_________________ Sebastian Wołoszczuk
 
 
V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
 
www.v-twin.eu
 
 
Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
 
www.iskraskalmierzyce.pl
 
 
Drag Star 1100 SpiderCustom
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fuko  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 1997 
                  Wiek: 56  Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 103 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 13:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               skoro tak mówisz...
 
to może ktoś z warszawy ma pożyczyć cuś takiego? bardzo proszę    
 
bo dla mnie to będzie duży koszt jak za jeden czy trzy gwinty.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 19:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | fuko, a przegwninowanie na M7, czy M8 nie da rady przeprowadzić? | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaro  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 2009 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 19:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Raczej odpada tam są bardzo cienkie ścianki i mało tz mięcha na te operacje przerabiałem ten temat. Fuko dostał info na PW. | 
             
						
				_________________ 
 
 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R 
 
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaro  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 2009 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 19:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprężynki nie we wszystkich przypadkach mogą być zastosowane. U mnie robił to grzechu i zastosował jeszcze inną technikę. Jak ktoś będzie miał problem to do niego na PW. | 
             
						
				_________________ 
 
 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R 
 
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 19:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeżeli to tak często się dzieje, to znaczy, że mamy gówniany materiał użyto do produkcji bloku | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaro  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 2009 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 19:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Albo za mocno dokręcamy śruby, ale problem występuje najczęściej w tych, co trzymają pokrywę filtra oleju tam w środku jest cienko. | 
             
						
				_________________ 
 
 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R 
 
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jawos  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2007 
                  Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: Konin prawie ;) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2010-01-18, 19:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli tak często się dzieje, to znaczy, że dokręcamy te śruby ze zbyt dużą siłą.     
 
Tam nie potrzeba dużego momentu, serwisówka mówi o 10 Nm... | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |