Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:05 |
zerwany gwint w bloku |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz
Rocznik: 1998
Wiek: 58 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 2008-05-17, 23:26 zerwany gwint w bloku
|
|
|
po wizycie w srwisie z pod osłony filtra oleju mam wyciek .nie stety z trzech śrub dwie mają zerwany gwint w bloku .Czy wiecie gdzie zdobyć reperaturki do gwintu m6 .A drugie pytanie czy jest w bloku dość mięsa by nagwintować o wymiar większy gwint a po tym dorobić nową śrubę pozdrawiam Grzegorz |
|
|
|
|
Janusz
Rocznik: 1999
Wiek: 56 Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 24 Skąd: Solina
|
Wysłany: 2008-08-07, 18:19
|
|
|
szpilki naprawcze mają w serwisie , mój kolega z Krakowa też miał taki problem i zrobili mu to od ręki, tylko nie wiem ile zapłacił |
_________________ Janusz |
|
|
|
|
bartekbociaga
Rocznik: 1998
Wiek: 37 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 184 Skąd: Działoszyn
|
Wysłany: 2008-08-26, 14:01
|
|
|
Heh!
Mam dokładnie taki sam problem. Tylko że ja zerwałem gwint w jedym miejscu.Chociaż wcale mocno nie kręciłem. Nawinąłem pakuły lekko dokręciłem i przejechałem juz jakies 500 km, uciekła moze gdzies setka oleju. Brzydko to wygląda. Zastanawiem sie jak to naprawic , myslałem zeby przegwintowac. Co to są szpilki naprawcze? |
_________________ Lewa w górę! |
|
|
|
|
swoloszczuk
Rocznik: 1999
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-01-21, 14:15
|
|
|
Panowie,
Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.
Pozdrawiam,
Seba |
_________________ Sebastian Wołoszczuk
V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
www.v-twin.eu
Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
www.iskraskalmierzyce.pl
Drag Star 1100 SpiderCustom
|
|
|
|
|
bartekbociaga
Rocznik: 1998
Wiek: 37 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 184 Skąd: Działoszyn
|
Wysłany: 2009-02-01, 09:21
|
|
|
Odkręciłem znow ten dekiel. Ta jedna śruba nie trzymała wogóle. Kupiłem taśme teflonową tą co hydraulicy daja na gwint i powiem wam ze złapało całkiem nieźle. Wymieniłem też oring na nowy bo wtedy miałem stary.Zobaczymy może bedzie wystarczająco i obedzie sie bez wiercenia. Jak nie to bedzie trzeba zastosować sprężynki. W serwisie powiedzieli mi za zrobienie tego 300 zł a jak jest blok pekniety to 600 zł bo mieli taki przypadek kiedyś. Po prostu trzeba te śruby lekko dokręcać. Przy dwóch tych śrubach są bardzo cienkie ścianki. |
_________________ Lewa w górę! |
|
|
|
|
Kamyk
Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 504 Skąd: polska
|
Wysłany: 2009-02-01, 10:26
|
|
|
A gdzie dokładnie masz tą śrubę? Bo nie jestem pewien do jakiej temperatury teflon wytrzymuje. Hydraulicy teraz stosują płyny uszczelniające (niebieski i czerwony). Czerwony jeszcze idzie odkręcić, niebieskiego nie. Jeśli masz ten teflon, na wiosnę pojeździj najpierw wokół komina, abyś był pewien tego połączenia.
[ Dodano: 2009-02-01, 10:30 ]
Sprawdziłem, nie dało mi to spokoju. Napisane jest - Czysty politetrafluoroetylen jest całkowicie nietopliwy i zaczyna rozkładać się w temperaturze 327°C. W temperaturze ok. 260°C przechodzi z fazy krystalicznej do fazy condis, w której staje się przezroczysty i dość miękki - ale nie płynny. W silniku nie ma takich temperatur, więc chyba będzie ok |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-02-22, 17:59
|
|
|
Proponuje jeszcze tak zwane spawanie na zimno, czyli klejenie też mam taki problem i będę tak kombinował, ja mam rozerwaną ściankę jednej szpilki. Trzeba szpilkę posmarować olejem nawalić kleju poczekać aż wyschnie wykręcić szpilkę i powinno działać(praktyka pokaże)
http://www.allegro.pl/sho...Fa%3E%3C%2Fi%3E |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-02-23, 12:30
|
|
|
swoloszczuk napisał/a: | Panowie,
Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.
Pozdrawiam,
Seba |
Przerabiałem ten temat ze sprężynką na zerwany gwint w bloku silnika. Mogę potwierdzic, że to rewelacyjna metoda! Łatwo, szybko i skutecznie! Koszt właściwie jednorazowy. Z czystym sumieniem polecam ten sposób regeneracji zerwanych gwintów. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Byko
Rocznik: 1997
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-05-05, 20:39
|
|
|
Czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie mażna zdobyć taki zestaw naprawczy gwintu.
Byłem już w kilku sklepach i każdy o tym słyszał ale nikt nie ma na stanie.
Też mam zerwany gwint w bloku przy śrubie mocującej pokrywę filtra oleju (ta środkowa -najdłuższa).
Czy można to zrobić samemu i czy trzeba jakoś rozbierać silnik żeby to zamontować. |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-05-05, 21:07
|
|
|
Byko, http://allegro.pl/item627..._nowy_sacz.html
tylko ja bym napoczątek zobaczył jak i co czy się to da czy nie
do tego trzeba zdjąć dekiel i zaopatrz się w uszczelkę dekla od razu
robiłem już kilka takich zerwanych ale inną metodą (pisałem o tym w innym temacie chyba wymiana oleju) najlepiej wkrecić szpilke w to miejsce i święty spokój |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
fuko
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 103 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2010-01-18, 12:54
|
|
|
mam wyciek! nie trzyma prawa śruba.
czy zastosowanie dłuższych śrub wystarczy? o ile dłuższych? grzechu coś pisał o nakrętce? czy jest konieczna?
co to jest szpilka naprawcza?
i na koniec który sposób jest najlepszy a który rozsądny, czyli dobry 'stosunek' ceny do jakości? |
|
|
|
|
swoloszczuk
Rocznik: 1999
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-01-18, 13:03
|
|
|
Nie baw się w półśrodki bo nie warto i taka robota to amatorszczyzna, która szybko się zemści. Tylko zestaw naprawczy! Rozwiercasz stary gwint, gwintujesz nowy, wkręcasz zestaw naprawczy (sprecjalna sprężynka) i masz lepszą trwałość niż oryginalny. To jest 5 minut pracy jak masz wszystko na wierzchu.
Zestaw startowy (odpowiednie prowadniki etc) kosztuje około 100PLN, ale później już dokupujesz same sprężynki dla danej średnicy. Naprawdę warto.
Pozdrawiam,
SW |
_________________ Sebastian Wołoszczuk
V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
www.v-twin.eu
Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
www.iskraskalmierzyce.pl
Drag Star 1100 SpiderCustom
|
|
|
|
|
fuko
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 103 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2010-01-18, 13:12
|
|
|
skoro tak mówisz...
to może ktoś z warszawy ma pożyczyć cuś takiego? bardzo proszę
bo dla mnie to będzie duży koszt jak za jeden czy trzy gwinty. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-18, 19:09
|
|
|
fuko, a przegwninowanie na M7, czy M8 nie da rady przeprowadzić? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-18, 19:17
|
|
|
Raczej odpada tam są bardzo cienkie ścianki i mało tz mięcha na te operacje przerabiałem ten temat. Fuko dostał info na PW. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-18, 19:33
|
|
|
Sprężynki nie we wszystkich przypadkach mogą być zastosowane. U mnie robił to grzechu i zastosował jeszcze inną technikę. Jak ktoś będzie miał problem to do niego na PW. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-18, 19:38
|
|
|
jeżeli to tak często się dzieje, to znaczy, że mamy gówniany materiał użyto do produkcji bloku |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-18, 19:47
|
|
|
Albo za mocno dokręcamy śruby, ale problem występuje najczęściej w tych, co trzymają pokrywę filtra oleju tam w środku jest cienko. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Jawos
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: Konin prawie ;)
|
Wysłany: 2010-01-18, 19:51
|
|
|
Jeżeli tak często się dzieje, to znaczy, że dokręcamy te śruby ze zbyt dużą siłą.
Tam nie potrzeba dużego momentu, serwisówka mówi o 10 Nm... |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
|