YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:05
zerwany gwint w bloku
Autor Wiadomość
grzegorz 


Rocznik: 1998
Wiek: 58
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 5
Skąd: gdynia
Wysłany: 2008-05-17, 23:26   zerwany gwint w bloku

po wizycie w srwisie z pod osłony filtra oleju mam wyciek .nie stety z trzech śrub dwie mają zerwany gwint w bloku .Czy wiecie gdzie zdobyć reperaturki do gwintu m6 .A drugie pytanie czy jest w bloku dość mięsa by nagwintować o wymiar większy gwint a po tym dorobić nową śrubę pozdrawiam Grzegorz
 
 
Janusz 


Rocznik: 1999
Wiek: 56
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Solina
Wysłany: 2008-08-07, 18:19   

szpilki naprawcze mają w serwisie , mój kolega z Krakowa też miał taki problem i zrobili mu to od ręki, tylko nie wiem ile zapłacił
_________________
Janusz
 
 
bartekbociaga 



Rocznik: 1998
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 184
Skąd: Działoszyn
Wysłany: 2008-08-26, 14:01   

Heh!
Mam dokładnie taki sam problem. Tylko że ja zerwałem gwint w jedym miejscu.Chociaż wcale mocno nie kręciłem. Nawinąłem pakuły lekko dokręciłem i przejechałem juz jakies 500 km, uciekła moze gdzies setka oleju. Brzydko to wygląda. Zastanawiem sie jak to naprawic , myslałem zeby przegwintowac. Co to są szpilki naprawcze?
_________________
Lewa w górę!
 
 
swoloszczuk 



Rocznik: 1999
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-21, 14:15   

Panowie,

Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.

Pozdrawiam,

Seba
_________________
Sebastian Wołoszczuk

V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
www.v-twin.eu

Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
www.iskraskalmierzyce.pl

Drag Star 1100 SpiderCustom
 
 
bartekbociaga 



Rocznik: 1998
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 184
Skąd: Działoszyn
Wysłany: 2009-02-01, 09:21   

Odkręciłem znow ten dekiel. Ta jedna śruba nie trzymała wogóle. Kupiłem taśme teflonową tą co hydraulicy daja na gwint i powiem wam ze złapało całkiem nieźle. Wymieniłem też oring na nowy bo wtedy miałem stary.Zobaczymy może bedzie wystarczająco i obedzie sie bez wiercenia. Jak nie to bedzie trzeba zastosować sprężynki. W serwisie powiedzieli mi za zrobienie tego 300 zł a jak jest blok pekniety to 600 zł bo mieli taki przypadek kiedyś. Po prostu trzeba te śruby lekko dokręcać. Przy dwóch tych śrubach są bardzo cienkie ścianki.
_________________
Lewa w górę!
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2009-02-01, 10:26   

A gdzie dokładnie masz tą śrubę? Bo nie jestem pewien do jakiej temperatury teflon wytrzymuje. Hydraulicy teraz stosują płyny uszczelniające (niebieski i czerwony). Czerwony jeszcze idzie odkręcić, niebieskiego nie. Jeśli masz ten teflon, na wiosnę pojeździj najpierw wokół komina, abyś był pewien tego połączenia.

[ Dodano: 2009-02-01, 10:30 ]
Sprawdziłem, nie dało mi to spokoju. Napisane jest - Czysty politetrafluoroetylen jest całkowicie nietopliwy i zaczyna rozkładać się w temperaturze 327°C. W temperaturze ok. 260°C przechodzi z fazy krystalicznej do fazy condis, w której staje się przezroczysty i dość miękki - ale nie płynny. W silniku nie ma takich temperatur, więc chyba będzie ok :)
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-02-22, 17:59   

Proponuje jeszcze tak zwane spawanie na zimno, czyli klejenie też mam taki problem i będę tak kombinował, ja mam rozerwaną ściankę jednej szpilki. Trzeba szpilkę posmarować olejem nawalić kleju poczekać aż wyschnie wykręcić szpilkę i powinno działać(praktyka pokaże)
http://www.allegro.pl/sho...Fa%3E%3C%2Fi%3E
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-02-23, 12:30   

swoloszczuk napisał/a:
Panowie,

Sto parę złotych kosztuje zestaw naprawczy na konkretny rozmiar gwintu. Składa się z wiertła, specjalnej sprężynki i prowadnika. Rozwiercacie gwint wiertłem nadwymiarowym z kompletu, potem za pomocą prowadnika wkręcacie sprężynkę i macie nowy gwint ZNACZNIE bardziej wytrzymały niż stary w aluminium. Z bratem całą pokrywę zaworową w GSX650 zrobiliśmy tym i trzyma jak cholera.
Sprężynki można później dokupować na sztuki po parę złotych, tak więc największy wydatek to tylko pełny zestaw na pierwszy raz.

Pozdrawiam,

Seba

Przerabiałem ten temat ze sprężynką na zerwany gwint w bloku silnika. Mogę potwierdzic, że to rewelacyjna metoda! Łatwo, szybko i skutecznie! Koszt właściwie jednorazowy. Z czystym sumieniem polecam ten sposób regeneracji zerwanych gwintów.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Byko 


Rocznik: 1997
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-05, 20:39   

Czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie mażna zdobyć taki zestaw naprawczy gwintu.
Byłem już w kilku sklepach i każdy o tym słyszał ale nikt nie ma na stanie.
Też mam zerwany gwint w bloku przy śrubie mocującej pokrywę filtra oleju (ta środkowa -najdłuższa).
Czy można to zrobić samemu i czy trzeba jakoś rozbierać silnik żeby to zamontować.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-05-05, 21:07   

Byko, http://allegro.pl/item627..._nowy_sacz.html
tylko ja bym napoczątek zobaczył jak i co czy się to da czy nie
do tego trzeba zdjąć dekiel i zaopatrz się w uszczelkę dekla od razu
robiłem już kilka takich zerwanych ale inną metodą (pisałem o tym w innym temacie chyba wymiana oleju) najlepiej wkrecić szpilke w to miejsce i święty spokój
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
fuko 



Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 103
Skąd: wawa
Wysłany: 2010-01-18, 12:54   

mam wyciek! nie trzyma prawa śruba.
czy zastosowanie dłuższych śrub wystarczy? o ile dłuższych? grzechu coś pisał o nakrętce? czy jest konieczna?
co to jest szpilka naprawcza?
i na koniec który sposób jest najlepszy a który rozsądny, czyli dobry 'stosunek' ceny do jakości?
 
 
swoloszczuk 



Rocznik: 1999
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-18, 13:03   

Nie baw się w półśrodki bo nie warto i taka robota to amatorszczyzna, która szybko się zemści. Tylko zestaw naprawczy! Rozwiercasz stary gwint, gwintujesz nowy, wkręcasz zestaw naprawczy (sprecjalna sprężynka) i masz lepszą trwałość niż oryginalny. To jest 5 minut pracy jak masz wszystko na wierzchu.

Zestaw startowy (odpowiednie prowadniki etc) kosztuje około 100PLN, ale później już dokupujesz same sprężynki dla danej średnicy. Naprawdę warto.

Pozdrawiam,
SW
_________________
Sebastian Wołoszczuk

V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
www.v-twin.eu

Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
www.iskraskalmierzyce.pl

Drag Star 1100 SpiderCustom
 
 
fuko 



Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 103
Skąd: wawa
Wysłany: 2010-01-18, 13:12   

skoro tak mówisz...
to może ktoś z warszawy ma pożyczyć cuś takiego? bardzo proszę :)
bo dla mnie to będzie duży koszt jak za jeden czy trzy gwinty. :ryczy:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-18, 19:09   

fuko, a przegwninowanie na M7, czy M8 nie da rady przeprowadzić?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-01-18, 19:17   

Raczej odpada tam są bardzo cienkie ścianki i mało tz mięcha na te operacje przerabiałem ten temat. Fuko dostał info na PW.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-18, 19:27   

jaro, OK. Dobrze wiedzieć na przyszłość, więc jedyna słuszna opcja to te spręzynki, a tutaj pozwole sobie wstawić artykuł, który powinien być pomocny przy samodzielnym remoncie

http://www.motogen.pl/art...intu,art14.html

[ Dodano: 2010-01-18, 19:30 ]
i tutaj http://www.4metal.pl/arty...zonych-gwintow/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-01-18, 19:33   

Sprężynki nie we wszystkich przypadkach mogą być zastosowane. U mnie robił to grzechu i zastosował jeszcze inną technikę. Jak ktoś będzie miał problem to do niego na PW.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-18, 19:38   

jeżeli to tak często się dzieje, to znaczy, że mamy gówniany materiał użyto do produkcji bloku
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-01-18, 19:47   

Albo za mocno dokręcamy śruby, ale problem występuje najczęściej w tych, co trzymają pokrywę filtra oleju tam w środku jest cienko.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2010-01-18, 19:51   

Jeżeli tak często się dzieje, to znaczy, że dokręcamy te śruby ze zbyt dużą siłą. 8)
Tam nie potrzeba dużego momentu, serwisówka mówi o 10 Nm...
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group