| śwatła postojowe w amerykańcach | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | andy   
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2014
 Wiek: 65
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 72
 Skąd: śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-06, 22:00   śwatła postojowe w amerykańcach |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, mam draga z USA no i oczywście nie   ma postojowych świateł,  ostatnio na stacjach diagnostycznych co roku to gorzej, będę musiał coś wykombinować, może ktoś ma jakieś oryginalne rozwiązanie. |  
				| _________________ pozdrawiam ANDY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | johnypl   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 54
 Dołączył: 03 Maj 2011
 Posty: 982
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-06, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | andy, patent jest dość prosty: 
 1. odcinasz kable od pozycyjnych idące do kierunków
 2. nabywasz diodę LED białą 10mm i rezystor 512 ohm/ 0,5W ( nie kupuj diody na 12V bo one faktycznie są na 12 a w instalacji moto napięcie dochodzi do 15V )
 3. nawiercasz od spodu w lustrze lampy otwór 10mm wklejasz w niego diodę podłączasz masę i jeden z przewodów, które szły do kierunków wstawiając w niego rezystor
 4. i już masz pozycje taką jak ma być
   |  
				| _________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
 MOJE EX - XVS 650 Classic,  FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
 Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
   http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-07, 05:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | johnypl, 
 To nie wszystko. Amerykańska lampa jest symetryczna i nie doświetla pobocza po prawej stronie drogi. Prawidłowo to należy wstawić lampę z homologacją na nasze drogi. Należy też zamontować przełącznik świateł pozycyjne/mijania którego to amerykańce nie mają.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-08, 14:03, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Graboss   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 21 Lut 2012
 Posty: 222
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-07, 08:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba znaleźć odpowiednią stację i po kłopocie. Przy pierwszym przeglądzie pan powiedział:
 -wie pan że te kierunki nie powinny się świecić cały czas???
 -wiem
 -no to dobrze ale to cały urok tego motoru wiec się nie będę czepiał
 |  
				| _________________ www.jcf.com.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-07, 08:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Graboss napisał/a: |  	  | Trzeba znaleźć odpowiednią stację i po kłopocie. ....
 | 
 
 
 Tu jest dział techniczny o elektryce. Praktyką dzielimy się gdzie indziej
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Endrju   
  
  
 Model: XV 1700 Warrior
 Rocznik: 2008
 Wiek: 66
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 665
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-08, 11:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | stacje czepiają się raz do symetrycznej lampy innym razem do tego że nie ma pozycyjnych, trzeba szukać dobrej stacji. Jeśli chodzi o kierunki jest bardzo prosty sposób : odkręcasz przednie kierunki i plasterm zasłaniasz jeden styk żarówki ( żarówka ma dwa styki ) montujesz żarówkę i sprawdzasz czy dobry styk zasłoniłeś - może się zdażyć że zasłonisz kierunek a nie pozycyjne, jeśli tak się zdaży należy odwrotnie zakleić styk.
 To robiusz na czas przeglądu. Po przeglądzie odklejasz styki i po sprawie
   |  
				| _________________ O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO
 
 Endrju
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mnich   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2002
 Wiek: 50
 Dołączył: 23 Lis 2011
 Posty: 1183
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-08, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robiłem ostatnio przegląd, gdzie facet nawet bieżników nie oglądał. Jak wiesz sam czym jeździsz, to na PW mogę puścić namiary. Zasadnioczo rozmawialiśmy o zlotach   |  
				| _________________ Drag Star 650 custom 2000
 HD FLSTC Heritage 2002
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-08, 14:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | remol71 napisał/a: |  	  | johnypl, 
 To nie wszystko. Amerykańska lampa jest symetryczna i nie doświetla pobocza po prawej stronie drogi. Prawidłowo to należy wstawić lampę z homologacją na nasze drogi. Należy też zamontować przełącznik świateł pozycyjne/mijania którego to amerykańce nie mają.
 | 
 
 
 Remol. Założyciel tematu chce wiedzieć jak w lampie amerykańskiej zamontować światło pozycyjne. Odpowiedź Johnego jest jak najbardziej prawidłowa, natomiast wszyscy doskonale wiemy, że aby było zgodnie z przepisami cały ten temat można wrzucić do kosza, bo trzeba zmienić lampę, przełącznik, i odpiąć pozycje z kierunkowskazów. Twoja negacja postu Johnego wybiega poza założenia założyciela tematu. Takim sposobem nikt nigdy niczego się nie dowie. Jak ktoś założy temat -jak założyć ksenon do lampy, to każda prawidłowa odpowiedź będzie : niezgodne z przepisami. Bez sensu. Podobnie jak odpowiedzi typu zmień stację Graboss.
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-09, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, 
 Tak. Należy wywiercić dziurę i wetknąć w nią żarówkę
   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Antek   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 65
 Dołączył: 18 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Polska Wschodnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-13, 20:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mnich napisał/a: |  	  | Robiłem ostatnio przegląd, gdzie facet nawet bieżników nie oglądał. Jak wiesz sam czym jeździsz, to na PW mogę puścić namiary. Zasadnioczo rozmawialiśmy o zlotach   | 
 
 Założyłem do Draga dodatkowe lampy ze stelażem, odłączyłem obrys z kierunkowskazów, w dodatkowych lampach mam postój, oraz światła drogowe i mijania.  Pod zbiornikiem z prawej strony mam dyskretny włącznik na dodatkowe światła. Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów i w lampie wkleiłem diodę Led. Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator.  Na krótki okres czasu H-3 nie rozładowują akumulatora. Jak nie ma potrzeby używania ich, wyłączam je przełącznikiem.
 |  
				| _________________ Myślenie nie boli, krytyka mile widziana.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-13, 22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to ciekawe bo H3 standardowo maja 55W mocy jak H4 na mijania. 	  | Antek napisał/a: |  	  | Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator | 
 Faktem jest natomiast, że alternator w 650 nie daje rady z lightbarami, aczkolwiek po założeniu H3 35W dawał u mnie  radę
 
 
 ,   a skąd ci się tam wziął ten obrys ? Przecież w amerykańcach tylko przód pali się w kierunkach 	  | Antek napisał/a: |  	  | Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Antek   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 65
 Dołączył: 18 Lut 2011
 Posty: 6
 Skąd: Polska Wschodnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-14, 04:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | A to ciekawe bo H3 standardowo maja 55W mocy jak H4 na mijania. 	  | Antek napisał/a: |  	  | Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator | 
 Faktem jest natomiast, że alternator w 650 nie daje rady z lightbarami, aczkolwiek po założeniu H3 35W dawał u mnie  radę
 
 
 ,   a skąd ci się tam wziął ten obrys ? Przecież w amerykańcach tylko przód pali się w kierunkach 	  | Antek napisał/a: |  	  | Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów | 
 | 
 
 
 Skąd się wziął obrys z tyłu, nie odpowiem, po prostu w lampach od kierunkowskazów zarówno z przodu, jak i tyłu, były założone i podłączone dwa włókna żarówki. Kupiłem go jeszcze na Amerykańskich papierach.  Po tygodniu jazdy i małych niedomówieniach na rondach. Odłączyłem obrys, kilka razy wpakował mi się ktoś pod nos tłumacząc, że widział jak mam włączony prawy kierunek. Dodatkowych lamp z H3 35W używam tylko od czasu do czasu, lub jak zachodzi potrzeba przywołania kogoś do porządku ( np. zapomniał zmienić świateł na mijania i pędzi na długich, itp. ) Na dłuższą metę nie testowałem, samemu ciężko Draga na pych odpalić, a po drugie obciach..
 |  
				| _________________ Myślenie nie boli, krytyka mile widziana.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-08-14, 09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oj Panowie, ale macie problemy - według mnie rozwiązanie są dwa, albo robimy porządnie i zmieniamy lampe na europejską koszt 200 i przełącznik z alledrogo od Draga, albo znajdujemy stację na której podbijaja przegląd i koniec kropka. Z tego co mi wiadomo większość wybiera drugie rozwiązanie i bardzo dobrze bo przy żadnej kontroli jeszcze policja nie miała do mnie żadnego ale. 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pio Trek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 623
 Skąd: Mazowsze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-20, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | a moze ktos zna jakiegos sprytnego elektryka  w 100 licy, coby postojowki sklecil, bo rzeczywiscie na przegladach coraz gorzej. |  
				| _________________ .
 
 Honda NT 1100
 
 
 you're never too old to Rock'n Roll ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dragbiker   
  
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 04 Lut 2009
 Posty: 22
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-21, 09:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po co kombinować z postojówkami jak lepiej kupić lampę w wersji europejskiej i mieć święty spokój, nie martwić się czy moto przegląd przejdzie, czy też zostanie nam zabrany dowód rejestracyjny. Na alledrogo lampa po 120zł. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pio Trek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 623
 Skąd: Mazowsze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-22, 14:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lampe europejska to ja mam, ale postojowka sie nie pali bo stacyjka nie ma takiej funkcji, Dlatego trzeba zklecic to poza stacyjka na dodatkowym wyłączeniu,  w sumie proscizna.
 |  
				| _________________ .
 
 Honda NT 1100
 
 
 you're never too old to Rock'n Roll ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-22, 18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale po co Wam to światło postojowe byłem na przeglądzie i pytałem diagnosty - on twierdzi że światło postojowe w motocyklu nie jest obowiązkowe gdy zapalane jest wraz z przekręceniem kluczyka światło mijania i nie ma możliwości jego zgaszenia. Może jakiś niedouczony - ale myśli logicznie i co najważniejsze nie robi przy tym problemu. 
 pozdrawiam gery
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pio Trek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 623
 Skąd: Mazowsze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-04, 15:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba jednak sa obowiazkowe postojowe, powinny sie zapalac po przekreceniu kluczyka, bez uruchamiania silnika - jak w samochodzie,
 w wersjach usa ich nie ma, stacyjka nie ma takiej pozycji,
 dlatego sa problemy na SKP
 |  
				| _________________ .
 
 Honda NT 1100
 
 
 you're never too old to Rock'n Roll ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-04, 15:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | bo są w kierunkach 	  | Pio Trek napisał/a: |  	  | w wersjach usa ich nie ma, | 
 |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | winiar   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 48
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 1363
 Skąd: z Polski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-04, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pio Trek,  z czego to wnioskujesz? na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia nie ma ma obowiązku by w motocyklach było światło pozycyjne nie wspominając o postojowym. Nie wszyscy wiedzą, że to różne światła więc pisze o dwóch...
 Podaj mi numer rozporządzenia bo moze czegoś nie wiem i jestem w błądzie. Może coś się zmieniło?
 Diagnosta moim zdaniem i na podstawie podawanego rozporządzenia miał rację i nikt nie ma prawa wymagać czegoś czego nie wymaga Ustawa...
 |  
				| _________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
 
 XV 1900 Roadliner S
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |