 |
Osłona wału |
Autor |
Wiadomość |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-05, 22:05
|
|
|
EDDIE napisał/a: | Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować.
Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.
Kolejna sprawą, która ja brałem pod uwagę wybierając chromowaną osłonę z kuźni, to fakt, że osłona wału nie jest narażona na uderzenia lub uszkodzenia.
Sam wygląd miał także znaczenie, ta z kuźni jest IMO najładniejsza. |
Tylko dla tych którzy maja dwie lewe ręce. Czasochłonność polerki ma być porównywalna do galwanizacji, wex mnie EDDIE nie rozpierdalaj. Chyba nigdy nic nie polerowałeś. Jeden hokej z surowej blachy wrednie wykonanej (są równiez blacy wstepnie polerowane) zajął mi godzinę.A ponadto jakoś tak wyszło, że nie mieszkam w Radomiu i nie mam galwanizerni tuż za rogiem, a pastę polerską, filc i elektronarzędzia niezbędne mam pod ręką. Osłonę można uszkodzić niekoniecznie przy szlifie. Wystarczy zwykłe odkręcenie podczas zdejmowania koła czy jakiegoś przeglądu przez nieuwagę. Nie oznacza to, że na pewno. Ale gmol już tak i co mam szukać na łeb na szyje galwanizerni jak delikatnie go przerysuje bo faja miękka ze mnie i mi się motór na glebę wywali jak jeszcze raz zechcę się przejechać po grobli w trawie po jaja.
EDDIE błagam pisz moim zdaniem zamiast IMO. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2010-01-05, 22:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
HORSZCZAR


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 48 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2010-01-05, 22:08
|
|
|
ttom, błotko to raczej spod kółka chlapie, ale taka osłona zajefajnie wygląda. Co do ochrony to zgodzę się z Eddim raczej żadna. |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-05, 22:10
|
|
|
IMO również. Ładna ozdóbka. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2010-01-05, 22:58
|
|
|
HORSZCZAR napisał/a: | ttom, błotko to raczej spod kółka chlapie, ale taka osłona zajefajnie wygląda. Co do ochrony to zgodzę się z Eddim raczej żadna. |
No tak... Moja Śliczna w garażu pod plandeką to i się zapomina jak wygląda...
A wystarczyło na fotki looknąć... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
EDDIE


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2010-01-05, 23:25
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
Tylko dla tych którzy maja dwie lewe ręce. Czasochłonność polerki ma być porównywalna do galwanizacji, wex mnie EDDIE nie rozpierdalaj. Chyba nigdy nic nie polerowałeś. Jeden hokej z surowej blachy wrednie wykonanej (są równiez blacy wstepnie polerowane) zajął mi godzinę.A ponadto jakoś tak wyszło, że nie mieszkam w Radomiu i nie mam galwanizerni tuż za rogiem, a pastę polerską, filc i elektronarzędzia niezbędne mam pod ręką. |
Osłabiasz mnie Witek. Czytaj ze zrozumieniem lub puszczaj mimo oczu moje posty.
Pisałem:
EDDIE napisał/a: |
Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.
|
Jak widzisz porównywałem koszt szlifowania i polerowania z chromowaniem. Czasochłonność szlifowania i polerowania sprawia, że doprowadzenie do wyglądu pierwotnego, czyli "błysku" może być większa od chromowania.
Kolejna sprawa - zauważ, że nie dyskutujemy w tym temacie o gmolach, to jest inna bajka idea
Po co te wstawki na temat gmoli - nie wiem
PS Jeśli chcesz potwierdzenia moich słów, zamiast kreować siebie jako superwszystkowiedzącego, weź telefon i dzwoń z pytaniem do Fachowca przez duże "F" - www.ganski.pl on robi 90% produkcji i usług z kwasówki. Będziesz miał informacje z pierwszej ręki, jeśli chcesz, dzwoń do podobnych ludzi nie z Radomia.
PS2 Pisząc "polerownie kwasówki" mam na myśli efekt taki jak blacha na moim kufrze, to jego robota:
 |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-06, 00:08
|
|
|
EDDIE Po co mam gdziekolwiek dzwonić, skoro sam poleruję elementy z surowej nierdzewki. Na razie zimno jak cholera i zbastowałem z siedzenia w garażu.
czego niby niezrozumiałem z twojej wypowiedzi?
Ale po kolei.
czasochłonność:
element z nierdzewki:
1. gotowy element wstępnie obrabiam szlifierka papierem ściernym o ziarnistości 100-120 aby zlikwidować2 badziewiastą fakturę blachy (można dostać blachę wstępnie polerowaną i zaklejona folią zabezpieczającą, ale nie zawsze ma się co się chce)
2. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 5 minut pasta szara granulacja 120 likwidacja drobnych rys po papierze ściernym
3. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 5 minut pasta szara granulacja 220-kolejny etap polerowania wstepnego
4. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 5 minut pasta zielona granulacja 600 polerowanie właściwe.
Przerwa na browara.
5. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 2-3 minut pasta szara granulacja 1000 polerowanie lustrzane
6. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 2 minut pasta beżowa granulacja 1500 polerowanie lustrzane końcowe. Element gotowy do załozenia.
efekt-można się przejrzeć . Próbowałem również specjalna tarcza polerska korundowa, ale nie za bardzo mi to wychodzi, nie wspominając o cenie tych tarcz.
element ze stali zwykłej czarnej
wszystkie etapy po kolei od 1-5 czyli przygotowanie materiału do galwanizacji.
Reszta w rękach galwanizerów. Dla Vaaksa wypolerowałem jedno pudełeczko ze szczególnym pietyzmem pod chromowanie w etapach 1-6 plus ręczne polerowanie pasta do polerowania ręcznego-granulacja jak krem nivea. Zapytaj ile mi to zajęło.
Przewaga elementów wykonanych z nierdzewki na stalą zwykłą chromowaną.
W razie drobnego nieszczęścia w pierwszym przypadku etap 1-6 i po temacie, w drugim -sam sobie odpowiedz. To, że temat jest akurat na temat osłony wału, a nie czegokolwiek innego, np, gmoli, czy twojego kufra, a raczej jego boczków nie stanowi problemu. Przecież ty sam napsiałeś wyraźnie o stali, a nie o elemencie konkretnym. sprawdź sam. I moj odpowiedź również tyczyła się materiału, a nie elementu.
Reasumując. Stal nierdzewna moim zdaniem jest lepszym materiałem na elementy ozdobne od stali czarnej galwanizowanej.
Możesz się z tym nie zgodzić, twoje prawo. I nie odsyłaj mnie do jakiś firm produkujących ogrodzenia, balustrady itd, tylko ewentualnie opisz swoje doświadczenia w tym temacie.
Dlaczego sugerujesz, że mam ignorować twoje wypowiedzi? Nie powinno się ignorować żadnych opinii, tylko polemizować z nimi, jeżeli uważa się, że adwersarz jest w błędzie, lub przekazuje niesprawdzone informacje. Z tego rodzi się dyskusja, a dyskusja polega na wymianie poglądów. Co to byłaby za dyskusja jakby pan A napisał: stal nierdzewna jest OK. Odpowiedź pana B -zgadzam się. I po temacie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
EDDIE


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2010-01-06, 00:44
|
|
|
Witek, zaczynam coraz częściej widzieć u ciebie alergię na moje posty. Co nie napiszę jest źle.
Piszesz:
witek1965 napisał/a: | Reasumując. Stal nierdzewna moim zdaniem jest lepszym materiałem na elementy ozdobne od stali czarnej galwanizowanej.
Możesz się z tym nie zgodzić, twoje prawo |
i nie widzisz, że ja wcześniej napisałem:
EDDIE napisał/a: | Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować. |
Teraz dostrzegłeś, że uznaję wyższość kwasówki nad chromem ?
Są jednak wyjątki. Przykładem jest osłona wału moim zdaniem
Nie piszę dyrdymałów z powietrza, by jak to mówią inni "zaistnieć". Mam coś do powiedzenia więc piszę, a przedmioty na studiach, takie jak - m.in. podstawy konstrukcji, technologia przyrządów precyzyjnych, metaloznawstwo dają mi pewną wiedzę. Nie sil się na negowanie każdej mojej opinii, zdania i to w mało przyjemny sposób, plz. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-06, 01:01
|
|
|
EDDIE, sorry, faktycznie twoje wypowiedzi trzeba bardzo uważnie czytać.
Cytat: | Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować.
Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.
|
Drugie zdanie zaprzecza poniekąd pierwszemu, a że poleciało kilka postów zachwalających w zasadzie kwasówkę, uznałem, że nie jest to twoje zdanie, tylko wyciągnięcie negatywnego wniosku z naszej dyskusji . Innymi słowy poddanie po wątpliwość to, że kwasiak jest lepszy.Wybacz, ale raczej inaczej tego zrozumieć sie nie da raczej w kontekście wypowiedzi poprzedzających twoją.
Cytat: | Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować. |
A potem Cytat: | Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne. | stwierdzenie, że jesteśmy w błędzie.
Itym sposobem doszlismy do wspólnego mianownika, co mnie cieszy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
caesar


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 1337 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-04-17, 20:36
|
|
|
Chciałbym własnoręcznie wykonać osłonę wału z kwasiaka I w związku z tym pytanie : Czy ktoś posiada zwymiarowany rysunek w/w osłony ? Byłbym zobzwiązany |
_________________ GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-19, 02:22
|
|
|
Cytat: |
Chciałbym własnoręcznie wykonać osłonę wału z kwasiaka |
proponuję ze stali nierdzewnej. Połysk i kolor nie obiega od chromu. Stal kwasoodporna ma kolor lekko żóltawy. No chyba, że taki akurat chcesz uzyskać efekt. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
caesar


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 1337 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-04-19, 18:58
|
|
|
witek1965 Dzięki za podpowiedż tyle że łatwiej mi zdobyć kawałek blachy KO niż nierdzewnej
PS
Z jak grubej blachy najlepiej by było wykonać osłonę ? |
_________________ GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-20, 02:20
|
|
|
1 -1,5 mm. wystarczy w zupełności. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Dzarko


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
|
|
|
 |
Żółw


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-07-09, 17:26
|
|
|
Możesz swobodnie przykręcić gdy motocykl stoi na stopce. Pierwszy raz tak osłonę przykręcałem - z tym, że zakładałem śruby po kolei. Najpierw jedną trochę przykręciłem - dopiero potem odkręciłem drugą.
Drugi raz zakładałem gdy moto stało na lawecie przypięte pasami i przyciśnięte lekko do ziemi i też się nic nie stało. |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
 |
sherman


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-14, 21:01
|
|
|
A ja zamówiłem z kuźni motocyklowej osłone wału za 130 zł. Otrzymałem i jestem zadowolony
Ogólnie mogę polecić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
 |
sherman


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-14, 21:34
|
|
|
Robrob, Do kogo mowa? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez sherman 2012-11-14, 21:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-11-14, 21:36
|
|
|
Do Ciebie Shermanku, a ogólnie do wszystki, bo co da opis jak nie wiadomo jaka to osłona |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
sherman


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-14, 21:42
|
|
|
Robrob,
Ok, wystarczy poprosić.
Jutro wykonam i wstawie zdjęcie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-11-14, 22:07
|
|
|
Sherman nie omnie tu mowa bo ja mam pas, ale są inni których to moze interesować, zwłaszcz że formułowicz to poleca |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|