YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Osłona wału
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-05, 22:05   

EDDIE napisał/a:
Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować.
Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.

Kolejna sprawą, która ja brałem pod uwagę wybierając chromowaną osłonę z kuźni, to fakt, że osłona wału nie jest narażona na uderzenia lub uszkodzenia.

Sam wygląd miał także znaczenie, ta z kuźni jest IMO najładniejsza.


Tylko dla tych którzy maja dwie lewe ręce. Czasochłonność polerki ma być porównywalna do galwanizacji, wex mnie EDDIE nie rozpierdalaj. Chyba nigdy nic nie polerowałeś. Jeden hokej z surowej blachy wrednie wykonanej (są równiez blacy wstepnie polerowane) zajął mi godzinę.A ponadto jakoś tak wyszło, że nie mieszkam w Radomiu i nie mam galwanizerni tuż za rogiem, a pastę polerską, filc i elektronarzędzia niezbędne mam pod ręką. Osłonę można uszkodzić niekoniecznie przy szlifie. Wystarczy zwykłe odkręcenie podczas zdejmowania koła czy jakiegoś przeglądu przez nieuwagę. Nie oznacza to, że na pewno. Ale gmol już tak i co mam szukać na łeb na szyje galwanizerni jak delikatnie go przerysuje bo faja miękka ze mnie i mi się motór na glebę wywali jak jeszcze raz zechcę się przejechać po grobli w trawie po jaja.
EDDIE błagam pisz moim zdaniem zamiast IMO.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2010-01-05, 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-01-05, 22:08   

ttom, błotko to raczej spod kółka chlapie, ale taka osłona zajefajnie wygląda. Co do ochrony to zgodzę się z Eddim raczej żadna.
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-05, 22:10   

IMO również. Ładna ozdóbka.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-01-05, 22:58   

HORSZCZAR napisał/a:
ttom, błotko to raczej spod kółka chlapie, ale taka osłona zajefajnie wygląda. Co do ochrony to zgodzę się z Eddim raczej żadna.

No tak... Moja Śliczna w garażu pod plandeką to i się zapomina jak wygląda... :beczy:
A wystarczyło na fotki looknąć...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-05, 23:25   

witek1965 napisał/a:

Tylko dla tych którzy maja dwie lewe ręce. Czasochłonność polerki ma być porównywalna do galwanizacji, wex mnie EDDIE nie rozpierdalaj. Chyba nigdy nic nie polerowałeś. Jeden hokej z surowej blachy wrednie wykonanej (są równiez blacy wstepnie polerowane) zajął mi godzinę.A ponadto jakoś tak wyszło, że nie mieszkam w Radomiu i nie mam galwanizerni tuż za rogiem, a pastę polerską, filc i elektronarzędzia niezbędne mam pod ręką.


Osłabiasz mnie Witek. Czytaj ze zrozumieniem lub puszczaj mimo oczu moje posty.
Pisałem:

EDDIE napisał/a:

Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.


Jak widzisz porównywałem koszt szlifowania i polerowania z chromowaniem. Czasochłonność szlifowania i polerowania sprawia, że doprowadzenie do wyglądu pierwotnego, czyli "błysku" może być większa od chromowania.

Kolejna sprawa - zauważ, że nie dyskutujemy w tym temacie o gmolach, to jest inna bajka idea
Po co te wstawki na temat gmoli - nie wiem :nie_wiem:

PS Jeśli chcesz potwierdzenia moich słów, zamiast kreować siebie jako superwszystkowiedzącego, weź telefon i dzwoń z pytaniem do Fachowca przez duże "F" - www.ganski.pl on robi 90% produkcji i usług z kwasówki. Będziesz miał informacje z pierwszej ręki, jeśli chcesz, dzwoń do podobnych ludzi nie z Radomia.

PS2 Pisząc "polerownie kwasówki" mam na myśli efekt taki jak blacha na moim kufrze, to jego robota:

_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-06, 00:08   

EDDIE Po co mam gdziekolwiek dzwonić, skoro sam poleruję elementy z surowej nierdzewki. Na razie zimno jak cholera i zbastowałem z siedzenia w garażu.

czego niby niezrozumiałem z twojej wypowiedzi?

Ale po kolei.

czasochłonność:

element z nierdzewki:

1. gotowy element wstępnie obrabiam szlifierka papierem ściernym o ziarnistości 100-120 aby zlikwidować2 badziewiastą fakturę blachy (można dostać blachę wstępnie polerowaną i zaklejona folią zabezpieczającą, ale nie zawsze ma się co się chce)
2. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 5 minut pasta szara granulacja 120 likwidacja drobnych rys po papierze ściernym
3. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 5 minut pasta szara granulacja 220-kolejny etap polerowania wstepnego
4. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 5 minut pasta zielona granulacja 600 polerowanie właściwe.
Przerwa na browara.
5. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 2-3 minut pasta szara granulacja 1000 polerowanie lustrzane
6. krążek z filcem polerskim na rzepie i jechane około 2 minut pasta beżowa granulacja 1500 polerowanie lustrzane końcowe. Element gotowy do załozenia.

efekt-można się przejrzeć . Próbowałem również specjalna tarcza polerska korundowa, ale nie za bardzo mi to wychodzi, nie wspominając o cenie tych tarcz.

element ze stali zwykłej czarnej

wszystkie etapy po kolei od 1-5 czyli przygotowanie materiału do galwanizacji.
Reszta w rękach galwanizerów. Dla Vaaksa wypolerowałem jedno pudełeczko ze szczególnym pietyzmem pod chromowanie w etapach 1-6 plus ręczne polerowanie pasta do polerowania ręcznego-granulacja jak krem nivea. Zapytaj ile mi to zajęło.

Przewaga elementów wykonanych z nierdzewki na stalą zwykłą chromowaną.
W razie drobnego nieszczęścia w pierwszym przypadku etap 1-6 i po temacie, w drugim -sam sobie odpowiedz. To, że temat jest akurat na temat osłony wału, a nie czegokolwiek innego, np, gmoli, czy twojego kufra, a raczej jego boczków nie stanowi problemu. Przecież ty sam napsiałeś wyraźnie o stali, a nie o elemencie konkretnym. sprawdź sam. I moj odpowiedź również tyczyła się materiału, a nie elementu.

Reasumując. Stal nierdzewna moim zdaniem jest lepszym materiałem na elementy ozdobne od stali czarnej galwanizowanej.

Możesz się z tym nie zgodzić, twoje prawo. I nie odsyłaj mnie do jakiś firm produkujących ogrodzenia, balustrady itd, tylko ewentualnie opisz swoje doświadczenia w tym temacie.

Dlaczego sugerujesz, że mam ignorować twoje wypowiedzi? Nie powinno się ignorować żadnych opinii, tylko polemizować z nimi, jeżeli uważa się, że adwersarz jest w błędzie, lub przekazuje niesprawdzone informacje. Z tego rodzi się dyskusja, a dyskusja polega na wymianie poglądów. Co to byłaby za dyskusja jakby pan A napisał: stal nierdzewna jest OK. Odpowiedź pana B -zgadzam się. I po temacie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-06, 00:44   

Witek, zaczynam coraz częściej widzieć u ciebie alergię na moje posty. Co nie napiszę jest źle.
Piszesz:

witek1965 napisał/a:
Reasumując. Stal nierdzewna moim zdaniem jest lepszym materiałem na elementy ozdobne od stali czarnej galwanizowanej.
Możesz się z tym nie zgodzić, twoje prawo


i nie widzisz, że ja wcześniej napisałem:

EDDIE napisał/a:
Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować.


Teraz dostrzegłeś, że uznaję wyższość kwasówki nad chromem ?
Są jednak wyjątki. Przykładem jest osłona wału moim zdaniem ;d

Nie piszę dyrdymałów z powietrza, by jak to mówią inni "zaistnieć". Mam coś do powiedzenia więc piszę, a przedmioty na studiach, takie jak - m.in. podstawy konstrukcji, technologia przyrządów precyzyjnych, metaloznawstwo dają mi pewną wiedzę. Nie sil się na negowanie każdej mojej opinii, zdania i to w mało przyjemny sposób, plz.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-01-06, 01:01   

EDDIE, sorry, faktycznie twoje wypowiedzi trzeba bardzo uważnie czytać.

Cytat:
Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować.
Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.


Drugie zdanie zaprzecza poniekąd pierwszemu, a że poleciało kilka postów zachwalających w zasadzie kwasówkę, uznałem, że nie jest to twoje zdanie, tylko wyciągnięcie negatywnego wniosku z naszej dyskusji . Innymi słowy poddanie po wątpliwość to, że kwasiak jest lepszy.Wybacz, ale raczej inaczej tego zrozumieć sie nie da raczej w kontekście wypowiedzi poprzedzających twoją.

Cytat:
Każdy element wykonany z kwasówki jest jakościowo lepszy od chromu, ponieważ w PRZYPADKU uszkodzenia jest niby łatwiej wyszlifować i wypolerować niż chromować.


A potem
Cytat:
Jest to troszkę dyskusyjne, bo w tej chwili koszt szlifowania i polerowania kwasówki dorównuje chromowaniu - robi się 3 lub 4-etapowo i jest to bardzo czasochłonne.
stwierdzenie, że jesteśmy w błędzie.
Itym sposobem doszlismy do wspólnego mianownika, co mnie cieszy :)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
caesar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 1337
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-17, 20:36   

Chciałbym własnoręcznie wykonać osłonę wału z kwasiaka I w związku z tym pytanie : Czy ktoś posiada zwymiarowany rysunek w/w osłony ? Byłbym zobzwiązany
_________________
GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-19, 02:22   

Cytat:

Chciałbym własnoręcznie wykonać osłonę wału z kwasiaka


proponuję ze stali nierdzewnej. Połysk i kolor nie obiega od chromu. Stal kwasoodporna ma kolor lekko żóltawy. No chyba, że taki akurat chcesz uzyskać efekt.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
caesar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 1337
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-19, 18:58   

witek1965 Dzięki za podpowiedż tyle że łatwiej mi zdobyć kawałek blachy KO niż nierdzewnej

PS
Z jak grubej blachy najlepiej by było wykonać osłonę ?
_________________
GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-20, 02:20   

1 -1,5 mm. wystarczy w zupełności.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-07-09, 17:06   

Podczepię się. Czy w motocyklu stojącym na stopce można taką osłonę zamontować, czy trzeba go podnieść? Zamówiłem sobie taką:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2471875906
_________________

 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2012-07-09, 17:26   

Możesz swobodnie przykręcić gdy motocykl stoi na stopce. Pierwszy raz tak osłonę przykręcałem - z tym, że zakładałem śruby po kolei. Najpierw jedną trochę przykręciłem - dopiero potem odkręciłem drugą.
Drugi raz zakładałem gdy moto stało na lawecie przypięte pasami i przyciśnięte lekko do ziemi i też się nic nie stało.
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-14, 21:01   

A ja zamówiłem z kuźni motocyklowej osłone wału za 130 zł. Otrzymałem i jestem zadowolony ;D
Ogólnie mogę polecić. :dumny:
_________________

 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-11-14, 21:20   

jak już coś opisujesz to dawaj foty,
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-14, 21:34   

Robrob, Do kogo mowa? :>
_________________

Ostatnio zmieniony przez sherman 2012-11-14, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-11-14, 21:36   

Do Ciebie Shermanku, a ogólnie do wszystki, bo co da opis jak nie wiadomo jaka to osłona
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-14, 21:42   

Robrob,
Ok, wystarczy poprosić. :roll:
Jutro wykonam i wstawie zdjęcie ;)
_________________

 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-11-14, 22:07   

Sherman nie omnie tu mowa bo ja mam pas, ale są inni których to moze interesować, zwłaszcz że formułowicz to poleca
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group