  | 
 
			 
				  
	
         		            
 
	
			| 
		ŚRUBA MOCUJĄCA TYLNĄ KANAPĘ | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 EDDIE  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 61  Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 01:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najlepiej zrób fotkę i wrzuć ją tutaj, bo do końca nie wiadomo, czy problem jest z kształtem śruby, jej długością, czy rozmiarem. Moim zdaniem klucz fajkowy z przedłużką powinien dać radę. Każdy mechanik musi mieć taki klucz. Jeśli śruba jest calowa nie metryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci pomoże. | 
             
						
				_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
 
 
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
 
Na forum zaglądam.
 
 
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
 
.
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jaro  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 2009 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 08:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak Moondek ma rację przemyślałem sprawę, to jest śruba zgrzana z błotnikiem nie jest to szpilka wkręcona w jakąś nakrętkę. Niestety w classiku pod błotnikiem niema stelaża tak jak w customie, więc ta śruba musi być zgrzana lub spawana do błotnika i tu zaczyna się problem. Żeby się tam dostać i dokładnie zobaczyć czy cokolwiek zrobić będziesz musiał odkręcić błotnik. Bo nie sądzę żebyś poradził sobie z przykręconym błotnikiem. Koło bardzo utrudnia wszelkie manewry pod błotnikiem. 
 
 
[ Dodano: 2009-12-27, 08:33 ]
 
Jak byś musiał odkręcić błotnik to pamiętaj o instalacji elektrycznej (stop i kierunki) jest ona umocowana od spodu do błotnika. | 
             
						
				_________________ 
 
 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R 
 
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 spining  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 53  Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 09:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzis zrobilem zdjecie mojego motoru (poprzednie bylo tylko pogladowe,aby przedstawic problem tematu) i konkretnej sruby; Jaro, uwazam,ze sruba nie jest zgrzana z blotnikiem ,tylko ze wzmocnieniem od spodu	 
	 
	
	
	
	
		
	
		DSCN0004.JPG od spodu blotnika | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 129 raz(y) 772.45 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSCN0005.JPG
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 121 raz(y) 797.97 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSCN0002.JPG
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 122 raz(y) 736.11 KB | 
	 
	 
	 
	
		
 | 
             
						
				_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
 
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jaro  		  
		 
          
  
  
                  Model: BĘDZIE 
                  Rocznik: 2009 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 09:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jednak szpilka wkręcona w nakrętkę, więc niema problemu. Postępuj tak jak wcześniej pisałem. | 
             
						
				_________________ 
 
 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R 
 
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 EDDIE  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 61  Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 11:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jaro dobrze pisze, bez demontażu błotnika się nie obędzie. Musisz urwać od wewnętrznej strony nakrętkę z śrubą zgrzaną do błotnika. Wstawiasz normalną śrubę odpowiedniej długości i po kłopocie. Jedyny kłopot, to przykręcanie siedzenia i bagażnika. Trudno będzie kluczem trzymać łeb śruby od spodu ale nie jest to niewykonalne, szczupła ręka i odpowiedni klucz wejdzie, odkręcałem w Customie mocowanie siodełka i przerabiałem to. | 
             
						
				_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
 
 
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
 
Na forum zaglądam.
 
 
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
 
.
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzechu  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 63  Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 11:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie róbcie panowie problemu z tego czego niema 
 
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam  a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno 
 
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy 
 
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org. 
 
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint  najlepiej jeszcze przez kawałek skóry 
 
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint  
 
jak  spierniczysz gwint  zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki | 
             
						
				_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 spining  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 53  Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 11:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzechu napisał/a: | 	 		  nie róbcie panowie problemu z tego czego niema 
 
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam  a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno 
 
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy 
 
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org. 
 
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint  najlepiej jeszcze przez kawałek skóry 
 
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint  
 
jak  spierniczysz gwint  zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki | 	  Grzechu, milion procent,ze gwint jest inny, ale poprobuje; w koncu cos musi puscic 
 
 
[ Dodano: 2009-12-27, 13:27 ]
 
nacialem srube, podlamalem dwa srubokrety i .... dupa    ; chyba trzeba rozwiercic i wsadzic nowa, dluzsza 
 
 
[ Dodano: 2009-12-27, 13:32 ]
 
sruba po nacieciu	 
	 
	
	
	
	
		
	
		DSCN0006.JPG
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 118 raz(y) 762.1 KB | 
	 
	 
	 
	
		
 | 
             
						
				_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
 
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 14:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do  gwintu, to  calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
 
EDDIE
 
 
 Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.
 
 
 
Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 spining  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 53  Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 14:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do  gwintu, to  calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
 
EDDIE
 
 
 Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.
 
 
 
Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm | 	  
 
opierajac sie dlugosci jaka wystaje pod spodem (patrz zdjecie) wykrecenie jej daje mozliwosc zamontowania bagaznika i siedzenie, tylko jak ja ruszyc - nawet nie drgnie- a gdyby rozwiercic ja od gory, zeby nie demontowac kola i blotnika??? | 
             
						
				_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
 
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-27, 15:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to tak jak napisał Yaro, Grzechu. WD40 lub podobny penetrator i nie nacięcie na śrubokręt, a jedynie dwie nakrętki. Pierwsza od góry kontruje i dobry klucz nasadowy i musi pójść. Jak rozwiercisz, to na bank nie trafisz idealnie, ale możesz spróbować. Tylko, że wtedy od spodu wkładasz śrubę na przelot, lub jak trafisz idealnie to przelecisz gwintownikiem i będzie cacy. Dasz radę tak czy siak, bez wizyty w serwisie. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 spining  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 53  Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2009-12-30, 22:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po spryskaniu penetratorem po dwoch dniach srubka puscila - wielkie dzieki za pomoc - juz bagaznik zamontowany     | 
             
						
				_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
 
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
       |