Czarne pokrywy |
Autor |
Wiadomość |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL

|
Wysłany: 2009-12-10, 16:05 Czarne pokrywy
|
|
|
Pytanka:
- czy ktoś już ma takie pokrywy
- czy ktoś to już robił
- jaką farbą można by tak pomalować
- jaka jest technologia - na chrom czy zdejmować go
Jest to jakieś rozwiązanie w przypadku zniszczonych chromów, poza tym wszyscy mają chromy.
Obudowa.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 285 raz(y) 105.01 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
hydrargyrum


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Dołączyła: 14 Lis 2009 Posty: 162 Skąd: PNT
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:39
|
|
|
Pytałam jak można takie coś matowego położyć (miałam taki pomysł dla swojego draga). Dowiedziałam się, ze można w jakiś galwanizacyjny sposób (nie pamiętam tych wszystkich technicznych słów, które padły - jak to baby), warunek był taki, że nie może być chromu. |
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:40
|
|
|
Jaro sam malowal, chyba proszkowo po wczesniejszym wypiaskowaniu. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:55
|
|
|
temat już był. Było wiele opinii, że będzie lipa z położeniem lakieru na chrom, nawet po zdjęciu chromu.
http://yamaha-dragstar.pl...ighlight=#52585
Zapytaj Levego. Nie opisał jak wyszło a obiecał. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
RafV


Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 286 Skąd: Ujście/Piła
|
Wysłany: 2009-12-11, 22:09
|
|
|
Ja mam takie pokrywy i jest to fabryczne. Wszyszedł model z takim malowaniem (USA). |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-12-11, 22:12
|
|
|
vaaks, a może napisać na jaką cholerę chcesz zmienić piękny chrom na czarny mat? Polerowanie ci się znudziło czy co? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL

|
Wysłany: 2009-12-12, 08:26
|
|
|
witek1965, tylko pytam , bo nie wiem. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
janekd1


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 110 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-12-12, 12:05
|
|
|
Witam
Kiedyś malowałem swoją Hondę VT 500. Ma ona przedni chlapacz i boczki chromowane. Zmatowałem papierem 600 (dokładnie), podkład akrylowy (z utwardzaczem), baza, bezbarwny ...i wyszło super .
Jeździłem tak przez prawie trzy sezony i w tym roku sprzedałem bez jednego odprysku .
Z boczkami silnika powinno też się udać, choć można by użyć farby bardziej odpornej na działanie temp., albo oddać do malowania proszkowego, co będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. ... |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-12-22, 00:58
|
|
|
Już o tym pisałem można zdjąć chrom a można na chrom. Jak ktoś zainteresowany z różnych przyczyn dzwonić. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
Levy


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2009-12-27, 11:47
|
|
|
No to jeszcze moja wypowiedź w temacie.
Żeby zmienić pokrywy silnika z chromu na czarny mat zrobiłbym tak:
1/ wysłałbym pokrywy do galwanizerni, żeby zdjęli chrom. Bez zdejmowania chromu jedyna opcja to piaskowanie i malowanie proszkowe, którego w tym akurat momencie nie polecam.
Jeśli nie wiesz jak zdjąć chrom, pogadaj z tymi chłopakami. Strasznie niesłowni czasowo ale na pomorzu to jedyna firma tego typu jaką znam:
http://www.old-cycles.pl/
UWAGA !! ZDEJMOWANIE CHROMU TO PROCES CHEMICZNY NIE DO ZROBIENIA WE WŁASNYM ZAKRESIE.
2/ pokrywy ze zdjętym chromem dałbym do lakiernika, żeby mi je prysnął podkładem i matem żaroodpornym.
Kilka wyjaśnień.
1/ nie zdecydowałbym się na malowanie proszkowe pokryw silnika, ponieważ farba proszkowa przy temperaturze ok. 100 st.C traci odporność mechaniczną. Wystarczy zahaczyć butem mocno rozgrzany silnik żeby został ślad.
2/ nie zdecydowałbym się na malowanie czymkolwiek pokryw silnika bez wcześniejszego zdjęcia chromu. Chrom działa antystatycznie. Uważam, że nawet jeśli pomalujesz to farbą do jachtów, produkowaną przez fabrykę Oliva to i tak za pół roku będziesz żałował.
Tyle z mojej strony. |
_________________ Levy Wszechmogący |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-12-27, 12:03
|
|
|
1 zdjąłem chrom z części pokryw i pomalowałem czarnym matem odpornym do 650 stopni. Farba była w sprayu i sam prysnąłem kilka warstw, kupiłem ją w castoramie. Chyba lakiernik by tego lepiej nie zrobił, ale można oddać do lakiernika, czemu nie.
2 z jednego małego dekla tego gdzie jest filtr oleju nie zdjąłem chromu i pomalowałem tą samą farbą i wygląda tak samo do dziś a niedługo będzie rok.
Mój wniosek zdejmowanie chromu nie jest konieczne, ale to tylko moja opinia. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
Levy


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2009-12-27, 12:30
|
|
|
jaro napisał/a: | z jednego małego dekla tego gdzie jest filtr oleju nie zdjąłem chromu i pomalowałem tą samą farbą i wygląda tak samo do dziś a niedługo będzie rok.
Mój wniosek zdejmowanie chromu nie jest konieczne, ale to tylko moja opinia. |
Małe sprostowanie. Powyższa (moja) wypowiedź ma zastosowanie w przypadku stali czarnej (!!!).
Nie wiem jak to się ma w przypadku np. duraluminium, bo nie miałem okazji przetestować.
Prawdopodobnie duralu ma inną technologię nakładania warstwy chromowej, co w przypadku matowania i malowania matem, może nie wymagać jej zdjęcia.
Pewnie proces zdejmowania chromu też jest inny?
Nie wiem.
Dowiem się to dam znać.
L |
_________________ Levy Wszechmogący |
|
|
|
 |
Corvius

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 36 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-02-21, 18:16
|
|
|
dałem chromowane pokrywy lakiernikowi, ten ręcznie papierem wyszlifowal wszystko walnął podkłady i dało oryginalny czarny kolorek (mam wersje midnight) efekt w temacie - "co dziś zrobiłem..." |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
 |
dstomds

Rocznik: 1999
Wiek: 48 Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-15, 22:50
|
|
|
Wiecie kto mi walnie wszystko z chromu na czarny mat w Warszawie i ile to może kosztować ? |
|
|
|
 |
andrzejnow666


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 52 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 821 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2013-09-16, 13:40
|
|
|
W ramach odświeżenia tematu. Co raz bardziej chodzi mi po głowie by zimą zmatowić na czarno wszystkie chromy. Chciałbym też zrobić na czarno wydechy. Czy ktoś już może próbował i z jakim skutkiem ? |
|
|
|
 |
lenio


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2013-09-16, 18:26
|
|
|
stare wydechy pomalowałem na czarny mat , farba w spray do wysokiej temperatury koszt ok 20 zł a wcześniej umylem benzyną , potem zmatowiłem papierem ściernym chrom i znów benzyna i na koniec malowanie. Stare wydechy były troszke pogniecione więc poszpachlowałem ale ten krok odradzam bo szpachla popękała , reszta OK |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-09-16, 21:06
|
|
|
andrzejnow666, wydechy robiłem na dwa sposoby, pierwszy to taki jak opisał lenio ale okazał się nie trwały, przyczepność lakieru w spreju do chromu ( nawet zmatowanego ) jest bardzo słaba a sama farba w aerozolu to też nie to ( bardzo rzadka, słabo kryje ). Druga metoda, wydechy do piaskowania i farba do pieców 600C pod pędzel w puszce, nałożona natryskowo pistoletem do podkładu. Efekt pierwsza klasa
Ps. nie ważne jaką farbe do wydechów użyjesz ( Spray czy pędzel ) po wyschnięciu jest bardzo miękka i łatwa do uszkodzenia, należy ostrożnie złożyć wydech, odpalić moto i zostawić na chodzie żeby farba się wygrzała bo utwardza ją wysoka temperatura. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-09-17, 12:05
|
|
|
johnypl, trzeba było proszkowo potraktować |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
andrzejnow666


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 52 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 821 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2013-09-17, 13:12
|
|
|
Malowaliście tylko same końcówki wydechów czy w wszystko razem łącznie z kolankami. Efekt był taki jak chcieliście czy jednak gdzieś tam po głowie chodzi, że może trzeba było zostawić te piękne chromy. Mi jak kupowałem moto 3 sezony temu to chromy b. się podobały, potem raz czy drugi zobaczyłem czarne maty i tez mi spodobały. najlepiej by było mieć 2 komplety pokryw |
|
|
|
 |
lenio


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2013-09-17, 18:47
|
|
|
malowałem końcowki , a o efekt się nie bałem coć wyszło zajebiście , bo były to stare wydechy po ślizgu. |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
 |
|