YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czarne pokrywy
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL

Wysłany: 2009-12-10, 16:05   Czarne pokrywy

Pytanka:
- czy ktoś już ma takie pokrywy
- czy ktoś to już robił
- jaką farbą można by tak pomalować
- jaka jest technologia - na chrom czy zdejmować go
Jest to jakieś rozwiązanie w przypadku zniszczonych chromów, poza tym wszyscy mają chromy.

Obudowa.jpg
Plik ściągnięto 285 raz(y) 105.01 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
hydrargyrum 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Dołączyła: 14 Lis 2009
Posty: 162
Skąd: PNT
Wysłany: 2009-12-10, 18:39   

Pytałam jak można takie coś matowego położyć (miałam taki pomysł dla swojego draga). Dowiedziałam się, ze można w jakiś galwanizacyjny sposób (nie pamiętam tych wszystkich technicznych słów, które padły - jak to baby), warunek był taki, że nie może być chromu.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-10, 18:40   

Jaro sam malowal, chyba proszkowo po wczesniejszym wypiaskowaniu.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-10, 18:55   

temat już był. Było wiele opinii, że będzie lipa z położeniem lakieru na chrom, nawet po zdjęciu chromu.

http://yamaha-dragstar.pl...ighlight=#52585

Zapytaj Levego. Nie opisał jak wyszło a obiecał.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
RafV 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 286
Skąd: Ujście/Piła
Wysłany: 2009-12-11, 22:09   

Ja mam takie pokrywy i jest to fabryczne. Wszyszedł model z takim malowaniem (USA).
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-11, 22:12   

vaaks, a może napisać na jaką cholerę chcesz zmienić piękny chrom na czarny mat? Polerowanie ci się znudziło czy co?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL

Wysłany: 2009-12-12, 08:26   

witek1965, tylko pytam ;D , bo nie wiem. :nie_wiem:
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
janekd1 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 110
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-12, 12:05   

Witam
Kiedyś malowałem swoją Hondę VT 500. Ma ona przedni chlapacz i boczki chromowane. Zmatowałem papierem 600 (dokładnie), podkład akrylowy (z utwardzaczem), baza, bezbarwny ...i wyszło super ;D .
Jeździłem tak przez prawie trzy sezony i w tym roku sprzedałem bez jednego odprysku ;/ .
Z boczkami silnika powinno też się udać, choć można by użyć farby bardziej odpornej na działanie temp., albo oddać do malowania proszkowego, co będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. ...
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-22, 00:58   

Już o tym pisałem można zdjąć chrom a można na chrom. Jak ktoś zainteresowany z różnych przyczyn dzwonić.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Levy 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-12-27, 11:47   

No to jeszcze moja wypowiedź w temacie.

Żeby zmienić pokrywy silnika z chromu na czarny mat zrobiłbym tak:

1/ wysłałbym pokrywy do galwanizerni, żeby zdjęli chrom. Bez zdejmowania chromu jedyna opcja to piaskowanie i malowanie proszkowe, którego w tym akurat momencie nie polecam.
Jeśli nie wiesz jak zdjąć chrom, pogadaj z tymi chłopakami. Strasznie niesłowni czasowo ale na pomorzu to jedyna firma tego typu jaką znam:
http://www.old-cycles.pl/
UWAGA ! !! ZDEJMOWANIE CHROMU TO PROCES CHEMICZNY NIE DO ZROBIENIA WE WŁASNYM ZAKRESIE.

2/ pokrywy ze zdjętym chromem dałbym do lakiernika, żeby mi je prysnął podkładem i matem żaroodpornym.

Kilka wyjaśnień.

1/ nie zdecydowałbym się na malowanie proszkowe pokryw silnika, ponieważ farba proszkowa przy temperaturze ok. 100 st.C traci odporność mechaniczną. Wystarczy zahaczyć butem mocno rozgrzany silnik żeby został ślad.

2/ nie zdecydowałbym się na malowanie czymkolwiek pokryw silnika bez wcześniejszego zdjęcia chromu. Chrom działa antystatycznie. Uważam, że nawet jeśli pomalujesz to farbą do jachtów, produkowaną przez fabrykę Oliva to i tak za pół roku będziesz żałował.

Tyle z mojej strony.
_________________
Levy Wszechmogący
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-27, 12:03   

1 zdjąłem chrom z części pokryw i pomalowałem czarnym matem odpornym do 650 stopni. Farba była w sprayu i sam prysnąłem kilka warstw, kupiłem ją w castoramie. Chyba lakiernik by tego lepiej nie zrobił, ale można oddać do lakiernika, czemu nie.
2 z jednego małego dekla tego gdzie jest filtr oleju nie zdjąłem chromu i pomalowałem tą samą farbą i wygląda tak samo do dziś a niedługo będzie rok.
Mój wniosek zdejmowanie chromu nie jest konieczne, ale to tylko moja opinia.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Levy 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-12-27, 12:30   

jaro napisał/a:
z jednego małego dekla tego gdzie jest filtr oleju nie zdjąłem chromu i pomalowałem tą samą farbą i wygląda tak samo do dziś a niedługo będzie rok.
Mój wniosek zdejmowanie chromu nie jest konieczne, ale to tylko moja opinia.


Małe sprostowanie. Powyższa (moja) wypowiedź ma zastosowanie w przypadku stali czarnej (!!!).
Nie wiem jak to się ma w przypadku np. duraluminium, bo nie miałem okazji przetestować.
Prawdopodobnie duralu ma inną technologię nakładania warstwy chromowej, co w przypadku matowania i malowania matem, może nie wymagać jej zdjęcia.

Pewnie proces zdejmowania chromu też jest inny?

Nie wiem.
Dowiem się to dam znać.
L
_________________
Levy Wszechmogący
 
 
Corvius 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 247
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-21, 18:16   

dałem chromowane pokrywy lakiernikowi, ten ręcznie papierem wyszlifowal wszystko walnął podkłady i dało oryginalny czarny kolorek (mam wersje midnight) efekt w temacie - "co dziś zrobiłem..."
_________________
Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!

"Hasta La V-ictoria Siempre!"

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ
 
 
dstomds 


Rocznik: 1999
Wiek: 48
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-15, 22:50   

Wiecie kto mi walnie wszystko z chromu na czarny mat w Warszawie i ile to może kosztować ?
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 52
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 821
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2013-09-16, 13:40   

W ramach odświeżenia tematu. Co raz bardziej chodzi mi po głowie by zimą zmatowić na czarno wszystkie chromy. Chciałbym też zrobić na czarno wydechy. Czy ktoś już może próbował i z jakim skutkiem ?
 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2013-09-16, 18:26   

stare wydechy pomalowałem na czarny mat , farba w spray do wysokiej temperatury koszt ok 20 zł a wcześniej umylem benzyną , potem zmatowiłem papierem ściernym chrom i znów benzyna i na koniec malowanie. Stare wydechy były troszke pogniecione więc poszpachlowałem ale ten krok odradzam bo szpachla popękała , reszta OK
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-09-16, 21:06   

andrzejnow666, wydechy robiłem na dwa sposoby, pierwszy to taki jak opisał lenio ale okazał się nie trwały, przyczepność lakieru w spreju do chromu ( nawet zmatowanego ) jest bardzo słaba ;/ a sama farba w aerozolu to też nie to ( bardzo rzadka, słabo kryje ). Druga metoda, wydechy do piaskowania i farba do pieców 600C pod pędzel w puszce, nałożona natryskowo pistoletem do podkładu. Efekt pierwsza klasa ;D
Ps. nie ważne jaką farbe do wydechów użyjesz ( Spray czy pędzel ) po wyschnięciu jest bardzo miękka i łatwa do uszkodzenia, należy ostrożnie złożyć wydech, odpalić moto i zostawić na chodzie żeby farba się wygrzała bo utwardza ją wysoka temperatura.
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-17, 12:05   

johnypl, trzeba było proszkowo potraktować ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 52
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 821
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2013-09-17, 13:12   

Malowaliście tylko same końcówki wydechów czy w wszystko razem łącznie z kolankami. Efekt był taki jak chcieliście czy jednak gdzieś tam po głowie chodzi, że może trzeba było zostawić te piękne chromy. Mi jak kupowałem moto 3 sezony temu to chromy b. się podobały, potem raz czy drugi zobaczyłem czarne maty i tez mi spodobały. najlepiej by było mieć 2 komplety pokryw :)
 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2013-09-17, 18:47   

malowałem końcowki , a o efekt się nie bałem coć wyszło zajebiście , bo były to stare wydechy po ślizgu.
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group