Swiatło STOPU |
Autor |
Wiadomość |
Kajart

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 7 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 2024-08-23, 00:03 Swiatło STOPU
|
|
|
Cześć- to mój pierwszy post- mam nadzieję, że w dobrym miejscu.
Od dwóch dni po przekręceniu kluczyka pojawiło się charakterystyczne klikanie, które po chwili ustaje(motocykl mam od miesiąca i wcześniej tego nie było)- tak jakby jakiś przełącznik i od razu zapalają mi się światła z tyłu- świeci się STOP(nie pozycja!) i podświetlenie tablicy rejestracyjnej( to nie jest amerykaniec). Proszę o sugestię co to może być i jak to naprawić. |
_________________ Kajart |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2024-08-23, 12:47
|
|
|
Tyrkotanie to normalne. Praca pompy paliwowej. Natomiast odnośnie światła, to proponuję zdjąć klosz i sprawdzić, czy żarówka nie jest wsadzona odwrotnie. To będzie dwuwłókowa, więc jak ktoś bardzo chce to da radę, wtedy zamiast stop będzie pozycyjne. Sprawdź, czy nie masz zwartego włącznika świateł. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Kajart

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 7 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 2024-08-23, 16:48
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Tyrkotanie to normalne. Praca pompy paliwowej. Natomiast odnośnie światła, to proponuję zdjąć klosz i sprawdzić, czy żarówka nie jest wsadzona odwrotnie. To będzie dwuwłókowa, więc jak ktoś bardzo chce to da radę, wtedy zamiast stop będzie pozycyjne. Sprawdź, czy nie masz zwartego włącznika świateł. |
Dzięki za odpowiedź. no nie wiem- przez trzy tygodnie od zakupu odpalał normalnie i światła działały prawidłowo, więc to raczej nie wina żarówki ale odkręcę klosz i sprawdzę. Też tak myślę, że to może być zwarcie przy włączniku świateł, tylko moje doświadczenie przy naprawach motocykla jest zerowe :-( |
_________________ Kajart |
|
|
|
 |
Kajart

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 7 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 2024-08-23, 18:43
|
|
|
Wymieniłem żarówkę- problem pozostał. Od razy po przekręceniu kluczyka(przy wyłączonych światłach) zapala się tylna żarówka z pełną mocą. Przy przełączaniu na pozycyjne i mijania z przodu jest ok a tył ciągle świeci jakby był wciśnięty hamulec!. Jakieś sugestie? Bedę wdzięczny za pomoc. |
_________________ Kajart |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2024-08-23, 18:52
|
|
|
Czujnik stopu tył sprawdź |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
Kajart

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 7 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 2024-08-23, 20:23
|
|
|
OldDiver napisał/a: | ... a jak wciśniesz hamulec ? |
I przedni i tylny- nic się nie dzieje- żarówa jak świeciła tak świeci |
_________________ Kajart |
|
|
|
 |
Kajart

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 7 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 2024-08-23, 20:26
|
|
|
Ale generalnie to przecież przy wyłączonych światłach to jak przekręcam kluczyk to żadne nie powinny się świecić- TAK? A jest jak pisałem wyżej tył od razu się świeci a przód nie. dopiero jak włączę pozycję lub mijania to przód się zaświeca- czyli normalnie, a tył jak świecił tak swieci |
_________________ Kajart |
|
|
|
 |
SATURIAN


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1615 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2024-08-23, 21:15
|
|
|
Tak , jak ci pisał pyra , sprawdź czujnik stopu . Może jest zwarty . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2024-08-25, 08:15
|
|
|
Bardzo proste, przy klamce masz czujnik stop zdejmij z niego przewody, jeśli zgaśnie stop to uszkodzony masz ten czujnik, jak świeci nadal to zrób to samo tylko przy dzwigni nożnej, jak nie pomaga to masz gdzieś zworę na instalacji, jak nie wiesz co robić to zapraszam do siebie, albo znajdź jakiegoś średnio ogrniętego elektryka i ci to sprawdzi. |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2024-08-25, 22:48
|
|
|
Kajart, tak jak koledzy napisali, Odłącz przewody najpierw w jednym czujniku,włącz zapłon, zerknij co widać w lampie, jak świeci się, to załóż przewód i to samo w drugim. Mogąbyć zwarte. Powinienem o tym pomyśleć od razu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Kajart

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 7 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 2024-08-29, 21:11
|
|
|
Cześć. Sorki za zwłokę w odpowiedzi - trafił się 4 dyniowy wypad nad Bałtyk🏖️. Dzięki za wszystkie rady. Tak jak pisaliście problemem był zwarty czujnik przy tylnym hamulcu. Faktycznie nic skomplikowanego i zrobiłem to sam💪, przy okazji wyczyściłem styki przy przednim. Dziękuję za pomoc.
Nie chcę zakładać nowego tematu, ale czy to norma w 650 , że podczas jazdy w temperaturze ok 26-30 stopni w mieście motor potrafi zgasnąć na światłach i przez chwilę jest problem z ponownym uruchomieniem??? |
_________________ Kajart |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2024-09-01, 22:36
|
|
|
Prawidłowo wyregulowany nie powinien. Raz mi się zdarzyło nie do końca zamknąć ssanie i gasł na każdych światłach, dopóki się nie kapnąłem i nie zamknąłem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|