| ogledziny swiec zaplonowych | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | hpyuser   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 02 Cze 2022
 Posty: 31
 Skąd: Bristol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-01, 12:45   ogledziny swiec zaplonowych |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie Dziś wymieniłem swiece na irydowe według znalezionych na forum zaleceń.wiem ze można ocenić stan pracy silnika po starych świecach,mogłabym prosić o wypowiedzenie się?
 Czy może u was także takie niejednorodne oznaki zużycia?
 Pozdrawiam ekipe
 
 Link do fotek:
 https://drive.google.com/drive/folders/18bzkfEBSxgsgl0Ytz6nxpQe889GWrwtr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-01, 16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pierwsza może być, druga bogato. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hpyuser   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 02 Cze 2022
 Posty: 31
 Skąd: Bristol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-01, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale to foto jednej swiecy, o to właśnie pytam ze tak niejednakowo z każdej strony wygląda. Obie swiece wyglądają podobnie 😊
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-02, 09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hpyuser napisał/a: |  	  | Ale to foto jednej swiecy ... | 
 
 A to ciekawe.
   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-02, 09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Normalne, dlatego stosuje się twin spark w motocyklach, czyli 2 świece zapłonowe - aby spalanie było równomierne. Tak na marginesie - jaki to motocykl?
 |  
				| _________________ XV1900 Stratoliner Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hpyuser   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 02 Cze 2022
 Posty: 31
 Skąd: Bristol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-02, 11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Xvs650 z 2004 Co to może znaczyć?
 Nie miał żadnych oznak niepokojących przed zmianą więc nie wiem czy coś myśleć o regulacji ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-02, 12:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obejrzę dzisiaj świece w moim XVS 650. Może wrzucę zdjęcia dla porównania. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hpyuser   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 02 Cze 2022
 Posty: 31
 Skąd: Bristol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-03, 16:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czekam na info..ale faktycznie może to być normalne przy jednej świecy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-05, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | W prostych silnikach masz 1 zawór ssący, 1 wydechowy a pomiędzy nimi świecę. Zawartość wpadająca do komory silnika przez zawór ssący chłodzi świecę od strony zaworu ssącego, a produkt spalania który wydostaje się przez zawór wydechowy świecę od tej strony podgrzewa i "osmala"
 To prymitywny układ.
 Inaczej jest przy 4 zaworach, a jeszcze inaczej przy 4 zaworach i 2 świecach.
 W tym układzie 2 zawory i świeca - nic mądrzejszego nie wymyślisz. Po prostu na własne oczy zobaczyłeś dlaczego motoryzacja ewoluuje.
 |  
				| _________________ XV1900 Stratoliner Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-07-05, 23:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | a kto to wymyślił i pierwszy zastosował ? Alfa Romeo 	  | soft napisał/a: |  	  | twin spark | 
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |