Przesunięty przez: ciecio 2019-07-09, 11:27 |
Uszkodzony trzeci bieg w XV 1900 |
Autor |
Wiadomość |
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-07-09, 08:04 Uszkodzony trzeci bieg w XV 1900
|
|
|
Czy ktoś z kolegów zmagał się z tą usterką w swoim sprzęcie? chodzi mi o odpowiedz na pytanie: czy konieczne jest rozbieranie całkowite silnika? czy można wymienić te koła przez zdjęcie pokryw od rozrządu - było by to dużo łatwiejsze..
Kolega zakupił moto z taką usterką rocznik 2007 (świadomie bo cena była zachęcająca a maszyna - poza tą usterką w świetnym stanie i max wyposażona z przebiegiem 84 tyś.km) i teraz "wierci" mi dziurę w brzuchu , żebym mu to naprawił.. może ktoś coś podpowie? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-07-09, 18:54
|
|
|
Trzeba wyciągać z ramy i rozbierać silnik, innej metody nie ma. Gdzieś czytałem, że tą usterkę naprawia ktoś w Częstochowie, koszt około 8000 zl ale mogę się mylić. Jak jesteś zainteresowany to mogę podpytać kolegę dokładnie gdzie to naprawiają może będzie znał dokładna lokalizacje. |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-07-09, 19:52
|
|
|
Jestem zainteresowany - podpytaj .
Te 8 tysiączków to chyba gość mocno przesadza . Za wyjęcie , rozebranie , złożenie i ponowne zamontowanie silnika w servisie Yamahy w Olsztynie chcieli w lutym ode mnie 2,5 tyś. + koszt uszczelek - chodziło o wyjęcie kawałka aluminium z pod wału korbowego który wpadł z uszkodzonej pokrywy rozrządu , ale poradziłem sobie sam i kosztowało mnie 145 zł za dwie uszczelki pokryw no i ta nieszczęsna pokrywa za 120 zł na aledrogo. Czyżby dwa koła zębate do skrzyni były takie drogie?
Jeśli podasz mi jakiś namiar , to może uda się "z konsultować" z gościem i jakoś "poradzimy" |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-07-09, 20:57
|
|
|
Panowie , jak możecie , to opisujcie temat na forum , interesuje mnie to . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 975 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2019-07-09, 21:08
|
|
|
Z forum Raidera:
"operacja zakończona, rehabilitacja (próby) tak samo
i teraz szczegóły :
- wymiana dwóch trybów (można wymienić tylko jeden uszkodzony ale...),
- nowe wszystkie uszczelki, oringi, podkładki (można składać na starych ale...),
- planowanie dwóch głowic (niby nie trzeba ale ...),
- nowy olej silnikowy, skrzynia biegów, filtr oleju,
ponadto wymiana uszczelniaczy lag i nowy olej,
koszt 6330zł"
[ Dodano: 2019-07-09, 21:09 ]
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolo-zebate-trzeciego-biegu-yamaha-raider-1900-i5977288348.html
[ Dodano: 2019-07-09, 21:15 ]
Popytałem i dam znać jak będę miał informacje.
[ Dodano: 2019-07-09, 21:28 ]
tygrys, jeśli kumpel chce, to jest sprawdzony mechanik, który wymienia trójkę. Niestety, działa pod Dęblinem. Robi wszystko na nowych częściach, śrubach, uszczelkach, podkładkach. Silnik trzeba wyjąć z ramy i rozbiera się na czynniki pierwsze. |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16
- XJ6 '14 |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-07-09, 21:41
|
|
|
Koszty około 8 tys wyszło w Polkomie. Tam jeden z kolegów forum Team Raider robił ale nie poleca. Dokładnie tak jak napisał Adi w zakładzie w Dęblinie koszt naprawy 6tys. Zakład nazywa sie Moto speed jest na facebooku. |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-07-10, 14:39
|
|
|
Dzięki za bardzo wyczerpujące odpowiedzi i sugestie , będę "drążył" temat , oczywiście "wyniki" naprawy i wnioski nie omieszkam wyczerpująco opisać. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 975 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:11
|
|
|
Na pewno warto się podzielić doświadczeniami dla potomnych Powodzenia! |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16
- XJ6 '14 |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2019-07-12, 20:02
|
|
|
Przeraża mnie gdybanie. Przy wymianie trzeba rozebrać cały silnik. Wiąże się to z wymianą wszystkich uszczelek jak również o dziwo pierścieni na tłokach bo zawsze po tej operacji zaczyna brać olej. Koszt przez serwis około 7 tyś złotych bez dodatkowych kosztów. Jak masz kogoś kto umie to zrobić warto zaryzykować i zamówić części w USA i zrobić . Mnie to kosztowało około 4,5 tyś złotych. |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2019-07-12, 21:50
|
|
|
Z założenia po tej naprawie 3ka powinna się skończyć szybciej niż skończyła się z fabrycznego wydania. Dobrze kombinuję ? |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 975 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2019-07-12, 22:19
|
|
|
W Raiderach produkowanych po 2010 roku został usunięty błąd, który powodował we wcześniejszych modelach awarię trójki. Teraz naprawiając używa się kół zębatych bez błędów i powinno działać bez problemów. Znam jednak wiele motocykli wyprodukowanych przed 2010 rokiem, które jeżdżą bez awarii trójki. |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16
- XJ6 '14 |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2019-07-12, 22:28
|
|
|
Czyli awarie nie do końca są z winy kół ale użyszkodnik musi do tego dołożyć swoje. |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 975 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2019-07-12, 23:01
|
|
|
Zawsze wiele zależy od użytkownika, jeśli jednak faktycznie jest błąd fabryczny, to delikatna eksploatacja tylko odwleka nieuchronną awarię. |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16
- XJ6 '14 |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2019-07-13, 23:03
|
|
|
to był fabryczny błąd. Wymienia się dwa koła zębate które są w jakiś sposób wzmocnione.
W garażu mam gdzieś te uszkodzone i na zębach w miejscu gdzie się one stykają powstają takie jakby wżery. W moim przypadku była tak zaatakowane 10 zębów. Nie pomaga np omijanie trójki i wbijanie wyższego biegu bo te zęby cały czas się ze sobą stykają nawet jak jedziesz na innym biegu. |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-07-14, 08:26
|
|
|
jacala miałem się z Tobą kontaktować odnośnie naprawy - na Grunwaldzie dostałem info , że zmagałeś się z naprawą trójki . Mam teraz jasność co do przyczyn , planu naprawy i przypuszczalnych kosztów - koszty różni mechanicy szacują na wiele "sposobów"
Napisałeś jacala napisał/a: | Mnie to kosztowało około 4,5 tyś złotych |
To koszt z częściami? czy robocizna . Interesuje mnie jeszcze koszt samych części i może jakiś namiar gdzie ich szukać..
Pomyślisz , że na łatwiznę idę , ale po co wyważać otwarte drzwi
Zakładałem wymianę pierścieni , bo przebieg tego sprzętu to sugeruje około 84 tyś km ale przed rozbiórką nie zamierzałem ich kupować , teraz wiem , że trzeba kupić od razu z kołami . Szczelność zaworów w głowicach też zamierzam sprawdzić , a nawet na 100% przeszlifować niezależnie od wyniku sprawdzenia (przebieg to sugeruje). Zastanawiam się nad "planowaniem" głowic - doradzisz coś? warto to robić? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 975 Skąd: FNW/CBY
|
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2019-07-15, 19:08
|
|
|
tygrys to koszt z częściami i robocizną. Części zamawiane w usa przez znajomego. U mnie oficjalnie przebieg koło 55k. Ja więcej nie robiłem jak wymiana dwóch kół zębatych, wszystkich uszczelek i pierścienie na tłokach - luzów na korbowodzie nie było, nic nie planowałem. |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-07-15, 23:02
|
|
|
Dzięki , bardzo mi pomogłeś jacala - odezwę się , jak już z kumplem to ogarniemy , na części mamy kontakt w stanach i dwóch potencjalnych mechaników : jeden koło Radomia - Ruffi dał namiar , dzwoniłem i gość bardzo komunikatywny i rzeczowy , a drugi trochę bliżej w okolicach Mławy . Dzięki wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2019-07-28, 23:12 ]
Części będą za jakieś 3 tyg. zamówione przez "Motogar" Koszalin , koszt około 1300 Pln - dwa tryby trójki , komplet pierścieni na dwa tłoki , 8 szt. uszczelniaczy zaworowych.
Uszczelki za....cie drogie - dwie pod głowicę i dwie pod cylindry krzykneli sobie 1350 zeta..nie wspomnę o reszcie uszczelek..bo nawet nie pytałem..
Mam namiar na polskiego producenta , sprawdzonego , który robi każdą uszczelkę w/g wzoru , czyli starej uszczelki za około 1/4 ceny serwisowej . Za w/w uszczelki pod głowice i cylindry powiedział po 75 Pln za szt. + wysyłka . O postępach w naprawie będę informował na bieżąco i oczywiście namiary podam , ale dopiero po odebraniu części i roboty . Na części namiar znalazłem w sieci tel. do Koszalina : 507 421 221 strona: motogar.pl |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
|