Przesunięty przez: ciecio 2019-07-09, 10:27		 | 
	
			Uszkodzony trzeci bieg w XV 1900 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tygrys  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 69  Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-09, 07:04   Uszkodzony trzeci bieg w XV 1900
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy ktoś z kolegów zmagał się z tą usterką w swoim sprzęcie? chodzi mi o odpowiedz na pytanie: czy konieczne jest rozbieranie całkowite silnika? czy można wymienić te koła przez zdjęcie pokryw od rozrządu - było by to dużo łatwiejsze..
 
Kolega zakupił moto z taką usterką rocznik 2007 (świadomie bo cena była zachęcająca a maszyna - poza tą usterką w świetnym stanie i max wyposażona z przebiegiem 84 tyś.km) i teraz "wierci" mi dziurę w brzuchu , żebym mu to naprawił.. może ktoś coś podpowie? | 
             
						
				_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ruffi  		  
		 
          
  
  
                  Model: XV1900 Raider 
                  Rocznik: 2010 
                  Wiek: 49  Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-09, 17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Trzeba wyciągać z ramy i rozbierać silnik, innej metody nie ma. Gdzieś czytałem, że tą usterkę naprawia ktoś  w Częstochowie, koszt około 8000 zl ale mogę się mylić. Jak jesteś zainteresowany to mogę podpytać kolegę dokładnie gdzie to naprawiają może będzie znał dokładna lokalizacje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tygrys  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 69  Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-09, 18:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jestem zainteresowany - podpytaj .
 
Te 8 tysiączków to chyba gość mocno przesadza . Za wyjęcie , rozebranie , złożenie i ponowne zamontowanie silnika w servisie Yamahy w Olsztynie chcieli w lutym ode mnie 2,5 tyś. + koszt uszczelek - chodziło o wyjęcie kawałka aluminium z pod wału korbowego który wpadł z uszkodzonej pokrywy rozrządu , ale poradziłem sobie sam i kosztowało mnie 145 zł za dwie uszczelki pokryw no i ta nieszczęsna pokrywa za 120 zł na aledrogo. Czyżby dwa koła zębate do skrzyni były takie drogie?
 
Jeśli podasz mi jakiś namiar , to może uda się "z konsultować" z gościem i jakoś "poradzimy"    | 
             
						
				_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SATURIAN  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2016 
                  Wiek: 26  Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1620 Skąd: Dziki Wschód 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-09, 19:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Panowie , jak możecie , to opisujcie temat na forum , interesuje mnie to . | 
             
						
				_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
 
" NAJLEPSZY ROTTWEILER  "
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ADi  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 60  Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 990 Skąd: FNW/CBY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-09, 20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z forum Raidera:
 
 
"operacja zakończona, rehabilitacja (próby) tak samo   
 
i teraz szczegóły :
 
- wymiana dwóch trybów (można wymienić tylko jeden uszkodzony ale...),
 
- nowe wszystkie uszczelki, oringi, podkładki (można składać na starych ale...),
 
- planowanie dwóch głowic (niby nie trzeba ale ...),
 
- nowy olej silnikowy, skrzynia biegów, filtr oleju,
 
ponadto wymiana uszczelniaczy lag i nowy olej,
 
koszt 6330zł" 
 
 
[ Dodano: 2019-07-09, 21:09 ]
 
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolo-zebate-trzeciego-biegu-yamaha-raider-1900-i5977288348.html 
 
 
[ Dodano: 2019-07-09, 21:15 ]
 
Popytałem i dam znać jak będę miał informacje. 
 
 
[ Dodano: 2019-07-09, 21:28 ]
 
tygrys, jeśli kumpel chce, to jest sprawdzony mechanik, który wymienia trójkę. Niestety, działa pod Dęblinem. Robi wszystko na nowych częściach, śrubach, uszczelkach, podkładkach. Silnik trzeba wyjąć z ramy i rozbiera się na czynniki pierwsze. | 
             
						
				_________________ - R 1250R  '22
 
- CB 650R '23 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ruffi  		  
		 
          
  
  
                  Model: XV1900 Raider 
                  Rocznik: 2010 
                  Wiek: 49  Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-09, 20:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Koszty około 8 tys wyszło w Polkomie. Tam jeden z kolegów forum Team Raider robił ale nie poleca. Dokładnie tak jak napisał Adi w zakładzie w Dęblinie koszt naprawy 6tys. Zakład nazywa sie Moto speed jest na facebooku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tygrys  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 69  Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-10, 13:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za bardzo wyczerpujące odpowiedzi i sugestie     , będę "drążył" temat , oczywiście "wyniki" naprawy i wnioski nie omieszkam wyczerpująco opisać. | 
             
						
				_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ADi  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 60  Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 990 Skąd: FNW/CBY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-10, 14:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na pewno warto się podzielić doświadczeniami dla potomnych    Powodzenia! | 
             
						
				_________________ - R 1250R  '22
 
- CB 650R '23 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacala  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-12, 19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przeraża mnie gdybanie. Przy wymianie trzeba rozebrać cały silnik. Wiąże się to z wymianą wszystkich uszczelek jak również o dziwo pierścieni na tłokach bo zawsze po tej operacji zaczyna brać olej. Koszt przez serwis około 7 tyś złotych bez dodatkowych kosztów. Jak masz kogoś kto umie to zrobić warto zaryzykować i zamówić części w USA i zrobić . Mnie to kosztowało około 4,5 tyś złotych. | 
             
						
				_________________ były:
 
Drag Star 1100 Classic
 
Dl 650
 
są:
 
Stratoliner
 
Dl 1000
 
 
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
 
 
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jacek6  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 58  Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-12, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z założenia po tej naprawie 3ka powinna się skończyć szybciej niż skończyła się z fabrycznego wydania. Dobrze kombinuję ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ADi  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 60  Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 990 Skąd: FNW/CBY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-12, 21:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W Raiderach produkowanych po 2010 roku został usunięty błąd, który powodował we wcześniejszych modelach awarię trójki. Teraz naprawiając używa się kół zębatych bez błędów i powinno działać bez problemów. Znam jednak wiele motocykli wyprodukowanych przed 2010 rokiem, które jeżdżą bez awarii trójki. | 
             
						
				_________________ - R 1250R  '22
 
- CB 650R '23 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jacek6  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 58  Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-12, 21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli awarie nie do końca są z winy kół ale użyszkodnik musi do tego dołożyć swoje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ADi  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 60  Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 990 Skąd: FNW/CBY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-12, 22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawsze wiele zależy od użytkownika, jeśli jednak faktycznie jest błąd fabryczny, to delikatna eksploatacja tylko odwleka nieuchronną awarię. | 
             
						
				_________________ - R 1250R  '22
 
- CB 650R '23 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacala  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-13, 22:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to był fabryczny błąd. Wymienia się dwa koła zębate które są w jakiś sposób wzmocnione.
 
W garażu mam gdzieś te uszkodzone i na zębach w miejscu gdzie się one stykają powstają takie jakby wżery. W moim przypadku była tak zaatakowane 10 zębów. Nie pomaga np omijanie trójki i wbijanie wyższego biegu bo te zęby cały czas się ze sobą stykają nawet jak jedziesz na innym biegu. | 
             
						
				_________________ były:
 
Drag Star 1100 Classic
 
Dl 650
 
są:
 
Stratoliner
 
Dl 1000
 
 
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
 
 
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tygrys  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 69  Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-14, 07:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jacala miałem się z Tobą kontaktować odnośnie naprawy - na Grunwaldzie dostałem info , że zmagałeś się z naprawą trójki . Mam teraz jasność co do przyczyn , planu naprawy i przypuszczalnych kosztów - koszty różni mechanicy szacują na wiele "sposobów"     
 
Napisałeś 	  | jacala napisał/a: | 	 		  |  Mnie to kosztowało około 4,5 tyś złotych | 	  
 
To koszt z częściami? czy robocizna . Interesuje mnie jeszcze koszt samych części i może jakiś namiar gdzie ich szukać..
 
Pomyślisz , że na łatwiznę idę      , ale po co wyważać otwarte drzwi     
 
Zakładałem wymianę pierścieni , bo przebieg tego sprzętu to sugeruje około 84 tyś km ale przed rozbiórką nie zamierzałem ich kupować , teraz wiem , że trzeba kupić od razu z kołami . Szczelność zaworów w głowicach też zamierzam sprawdzić , a nawet na 100% przeszlifować niezależnie od wyniku sprawdzenia (przebieg to sugeruje). Zastanawiam się nad "planowaniem" głowic - doradzisz coś? warto to robić? | 
             
						
				_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ADi  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 60  Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 990 Skąd: FNW/CBY 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacala  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-15, 18:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tygrys to koszt z częściami i robocizną. Części zamawiane w usa przez znajomego. U mnie oficjalnie przebieg koło 55k. Ja więcej nie robiłem jak wymiana dwóch kół zębatych, wszystkich uszczelek i pierścienie na tłokach - luzów na korbowodzie nie było, nic nie planowałem. | 
             
						
				_________________ były:
 
Drag Star 1100 Classic
 
Dl 650
 
są:
 
Stratoliner
 
Dl 1000
 
 
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
 
 
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tygrys  		  
		 
          
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 69  Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2019-07-15, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki , bardzo mi pomogłeś jacala - odezwę się , jak już z kumplem to ogarniemy , na części mamy  kontakt w stanach i dwóch potencjalnych mechaników : jeden koło Radomia - Ruffi dał namiar , dzwoniłem i gość bardzo komunikatywny i rzeczowy , a drugi trochę bliżej w okolicach Mławy . Dzięki wszystkim za pomoc    
 
 
[ Dodano: 2019-07-28, 23:12 ]
 
Części będą za jakieś 3 tyg. zamówione przez "Motogar" Koszalin , koszt około 1300 Pln - dwa tryby trójki , komplet pierścieni na dwa tłoki , 8 szt. uszczelniaczy zaworowych. 
 
Uszczelki za....cie drogie - dwie pod głowicę i dwie pod cylindry krzykneli sobie 1350 zeta..nie wspomnę o reszcie uszczelek..bo nawet nie pytałem..
 
Mam namiar na polskiego producenta , sprawdzonego , który robi każdą uszczelkę w/g wzoru , czyli starej uszczelki za około 1/4 ceny serwisowej . Za w/w uszczelki pod głowice i cylindry powiedział po 75 Pln za szt. + wysyłka . O postępach w naprawie będę informował na bieżąco i oczywiście namiary podam , ale dopiero po odebraniu części i roboty . Na części namiar znalazłem w sieci tel. do Koszalina : 507 421 221  strona: motogar.pl | 
             
						
				_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |