| Przesunięty przez: vaaks 2011-10-04, 20:21
 | Przegląd techniczny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Pio Trek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 623
 Skąd: Mazowsze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-25, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fuko napisał/a: |  	  | ja mój przegląd też już mam za sobą. inna stacja trochę sprawdzania świateł, vin i gadka, że nie mam tylnych kierunków (mam tylko w kierownicy świecące na dwie strony) bo to niebezpieczne. obietnica uzpełnienia braku i badanie zaliczone  gość swój człowiek, jeździ na moto od dziesiątego roku życia. a dzięki za pomoc w zaliczeniu badania, tym najbardziej 'pomocnym' pozdrowienia | 
 a gdzie ? może na priva pls.
 |  
				| _________________ .
 
 Honda NT 1100
 
 
 you're never too old to Rock'n Roll ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Red   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 50
 Dołączył: 10 Sty 2011
 Posty: 636
 Skąd: Przyłęki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-26, 06:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja na moim przeglądzie miałem inną przygodę: Diagnosta wychodzi ogląda po czym stwierdza, że moje lightbary nie mają holologacji i nie można ich użytkować - mam je zdemontować
 Na to ja, że jakie lightbary, przecież już je zdjąłem i ich tam nie ma
   a on tak popatrzył na mnie, na moto i powiedział: "żeczywiście, bez tych lamp jakoś hujowo wygląda"
   Swój chłop, pooglądał, do tego światłą, kierunki, klakson i w drogę
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krychol1   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 38
 Dołączył: 20 Mar 2013
 Posty: 70
 Skąd: Rabka-Zdrój
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-28, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie diagnosta zauważył świecące kierunki (hamerykaniec) i powiedział, że w razie kontroli "na przeglądzie one nie świeciły i nie działał jeden kierunek, wiec po przeglądzie pojechał pan kupić żarówki (dla pewności wymienił pan obie) i zaczęły świecić". Poza tym gościu też motocyklista, więc gadaliśmy kwadrans, przejechał się "by sprawdzić hamulce czy są", a po rundce wokół stacji powiedział, że chciał się na takim przejechać, bo jeździ enduro   |  
				| _________________ Imperare sibi maximum est imperium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrzej666   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 40
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-29, 14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja tak wracając do pierwszego posta sprzed 4 lat, przez przypadek zajrzałem .... 202dB?   To wynik pomiędzy startem statku kosmicznego a wybuchem bomby atomowej.
 Chyba miernik był zabawką dla dzieci
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Twardy2   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Mar 2014
 Posty: 58
 Skąd: Chęciny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 07:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj diagnosta przyczepił  się o brak tabliczki/naklejki z numerem homologacji.  Brak  świateł postojowych i nieasymetryczny klosz lampy przedniej  tylko upewniły go w słuszności swojej decyzji o odprawienie mnie z kwitkiem (a raczej bez).  Kurna - moto  mam 7 lat w Polsce zarejestrowane i pierwszy raz ktoś mi  cokolwiek  przy nim zarzucił.  Szczęścia spróbuję gdzie indziej ale  czy słyszeliście o tabliczce czy naklejce z numerem homologacji  w przypadku moto z US? |  
				| _________________ jedyny minus w mojej gwieździe jest w akumulatorze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ADi   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2013
 Posty: 990
 Skąd: FNW/CBY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 10:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale przegląd masz zgłoszony? Zapłaciłeś i dostałeś kwit z zastrzeżeniami? Jeśli tak, to te uwagi są zapisane w systemie i teraz będzie trudniej, bo na każdej stacji diagnostycznej będą widzieć ten wpis. 
 Tabliczka z numerem homologacji? Numer homologacji jest dostępny chyba u importera, ale w żadnym pojeździe takiego numeru nie ma. Chyba. Pewnie warto byłoby zapoznać się z przepisami, bo wielu diagnostów wcale nie są biegli w prawie. Trudność polega na tym, że przepisy są zapisane w wielu miejscach, zawarte są w regulacjach dotyczących różnych branż, a do tego dochodzą jeszcze "późniejsze zmiany".
 |  
				| _________________ - R 1250R  '22
 - CB 650R '23
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 10:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nawet na salonowym nie mam homologacji, światła symetryczne już są dopuszczone, postojowe masz w kierunkach , jak nie odłączyłeś. Masz te zastrzeżenia na piśmie ? PS
 jednak jest homologacja, tylko nie wiem na co- mam naklejkę na motocyklu z 2017(rok modelowy), a homologacja z 2013 i ma coś wspólnego z mocą i głośnością silnika.
 
 [ Dodano: 2018-05-20, 12:16 ]
 A Twoja homologacja była niezbędna przy 1 rejestracji w PL, może masz jeszcze w papierach?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Twardy2   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Mar 2014
 Posty: 58
 Skąd: Chęciny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 15:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | nic nie zapisywał ani nie wprowadzał do systemu,  opłaty żadnej nie wnosiłem, to było takie review  i  po angielsku opuściłem ten lokal.  Pojadę   do innego  diagnosty - motocyklisty i po problemie, ale  strachu i wątpliwości mi napędził. |  
				| _________________ jedyny minus w mojej gwieździe jest w akumulatorze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 15:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakim cudem nie pobrał opłaty. Robiłem przegląd motocykla w sobotę, miesiąc temu samochodu i .....zgodnie z przepisami, najpierw opłata, wypisanie wszystkich danych w system, a potem dopiero zajęto sie pojazdami.   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie dziwne to jakieś ... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ADi   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2013
 Posty: 990
 Skąd: FNW/CBY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 16:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Diagnosta złośliwy hobbysta   
 A nie mamy wśród forumowiczów diagnostów, fachowców, którzy mogą rzeczowo i kompetentnie wypowiedzieć się na temat badań technicznych motocykli?
 |  
				| _________________ - R 1250R  '22
 - CB 650R '23
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już się wypowiadali, Witek i Pyra. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ADi, na stacji wszystkiego się dowiesz, wystarczy zapytać. Przegląd jest prosty https://www.scigacz.pl/No...2017,31549.html
 realizacja to juz przebiega różnie.
  	  | Jacek6 napisał/a: |  	  | Już się wypowiadali, Witek i Pyra.
 | 
 
 ale nie jako diagności, a zwykli użytkownicy.
 Nowością jaka sie dowiedziałem, jest to że mam się wstrzymać z wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na pieczątki. Za dwa tygodnie zacznie obowiązywać CEPiK i dane na temat przeglądu będą dostępne dla każdego kto ma wgląd do systemu. Mój przegląd już tam figuruje. A Dowodu rejestracyjnego wozić ze sobą nie będzie trzeba. Obecnie wożę zaświadczenie z przeglądu.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawcio81   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lis 2011
 Posty: 30
 Skąd: Polkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | W mojej ocenie diagnosta ma rację, motocykle Yamaha, inne pewnie też posiadają również oprócz nabitego na ramie numeru VIN, obowiązkową naklejkę homologacyjną, taką jak na załączonym zdjęciu (prawy górny narożnik). Może w przypadków moto z USA jej nie ma i nie wiem czy powinna być w aspekcie polskich/europejskich przepisów. Kiedyś nawet miałem wytartą taką naklejkę w poprzednim motocyklu Fz6 i okazało się, że Yamaha drugiej takiej nie udostępni, jedyna legalna droga to wyrobienie wtórnika na podstawie dodatkowej opinii diagnosty. Oczywiście zamiennik występuje w postaci kawałka aluminiowej blachy, który musi być gdzieś do ramy przynitowany.
 
 
 
	
		| page_5.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 49 raz(y) 237.58 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-20, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | ale nie jako diagności, a zwykli użytkownicy. | 
 Wybiórczo jedziesz, jak zwykle ;-)
 Tam było jeszcze:
  	  | ADi napisał/a: |  	  | wśród forumowiczów diagnostów, fachowców | 
 Więc wypowiedzieliście się, nie po raz pierwszy, jako fachowcy.
 Przecież.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-05-21, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | nieprawda. Tematy na które się wypowiadaliśmy z Pyra, są ogólnie dostępne dla każdego i nie wymagają szczególnych umiejętności ani specjalistycznej wiedzy. Diagności muszą ukończyć dość kosztowym kurs organizowany przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów lub inne instytucje posiadające zezwolenie Ministra Infrastruktury do prowadzenia takich kursów, zakończony rzecz jasna egzaminem
   Ja amatorem jestem
  ale jako amator mam obowiązek znać i stosować się (lub przynajmniej udawać, ze to robię) do obowiązujących przepisów   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gahu   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 51
 Dołączył: 26 Wrz 2009
 Posty: 42
 Skąd: Puszczykowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-10-07, 16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam prośbę do Koleżanek i Kolegów z forum, czy możecie udostępnić zdjęcie naklejki/tabliczki znamionowej xvs 1100. Diagnosta ma problem przy przeglądzie  brak tabliczki i dupa przeglądu brak  . Znalazłem na alledrogo gościa  który dorobi ale potrzebuje dane a danych w necie brak. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietro13   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 55
 Dołączył: 11 Sty 2020
 Posty: 81
 Skąd: Wojciechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-02-10, 21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opowiem i ja o swoim pierwszym przeglądzie. Zawlokłem swojego v-stara przyczepką bo z usa no i kazał zdejmować i na stacje wjeżdżać. No i problemy bo pierwszy przegląd i ile kw, waga itp nie mógł się doszukać, wszystko musiałem mu naświetlić. Ale oczywiście do lampy się przyczepił, kręcił śrubkami przy lampie bo "musi tu być regulacja" bo złe bo symetryczne ale ok odpuścił już odsapnąłem a tu dawaj "jaki przebieg"? Mile??? To nie przestawiony na km? Mówię, że się nie przestawia i dalej grzebać  przy dziennym przełączniku tłumaczę mówię a gdzie tam. Głupio mu się zrobiło i klepnął  . Rok spokoju  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-02-13, 08:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy do kierunkowskazów się przyczepił? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | benan   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 27 Sie 2011
 Posty: 164
 Skąd: DSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-02-13, 08:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do świecących kierunków  nie może się doczepić bo są dopuszczone w polskich przepisach , sam to przerabiałem , musiałem diagnostę douczyć bo nawet o tym rozporządzeniu nie wiedział |  
				| _________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star  Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |