Wyciek oleju tylny cylinder XVS 1100 |
Autor |
Wiadomość |
Caabaanoos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2016 Posty: 14 Skąd: Murowana Goślina
|
Wysłany: 2017-07-09, 23:45 Wyciek oleju tylny cylinder XVS 1100
|
|
|
Hejka. Dzisiaj zauważyłem wyciek na tylnym cylindrze, chyba spod dekla zaworu. Cieknie dość konkretnie, bo jak umyłem i odtłuściłem to miejsce, po przejechaniu ~ 5 km miałem już plamę na nowo. Wygłąda jakby ciekło z zaznaczonego miejsca..
No i zastanawiam się właśnie czy sam sobie nie zrobiłem pod górkę, bo ostatnio dolałem oleju (jakieś 50ml) . Wydawało mi się jak dolewałem, że jest OK. ale dziś wieczorem jak sprawdziłem, to mam pełne okienko
W tym cholernym okienku zawsze mam problem cokolwiek zobaczyć...
Dodam, że przejechałem po dolewce ~300 km
Czy wyciek z tego miejsca może być od zbyt dużego ciśnienia oleju po przelaniu ? Jeśli tak, to czy mógło dostać jeszcze jakieś inne uszczelnienie - chciałbym od razu sprawdzić, choć innych wycieków nie widzę.
pozdro,
Kamil
dekiel.jpg
|
|
Plik ściągnięto 143 raz(y) 204.78 KB |
|
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2017-07-10, 00:07
|
|
|
Odkręć tą pokrywkę zaworu wydechowego, obejrzyj czy nie ma żadnych pęknięć, jeśli nie ma, to wyczyść załóż nowy oring i powinno być po problemie.
Ps. Tam nie ma ciśnienia oleju, jest on rozpryskiwany przez pracującą dźwigienkę zaworu. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-07-10, 19:44
|
|
|
Miałem kiedyś podobnie, "pociło" się w tym miejscu, zrób jak radzi johnypl.
Co do sprawdzenia poziomu oleju poproś kogoś o pomoc lub fajną sprawą jest lusterko na uchwycie teleskopowym z przegubem, czasami pojawia się w Biedronce, ewentualnie samemu można wykminić taki przyrząd, ktoś na forum. opisywał |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
Caabaanoos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2016 Posty: 14 Skąd: Murowana Goślina
|
Wysłany: 2017-07-11, 10:33
|
|
|
Jarek, czy wiesz może gdzie w Poznaniu dostanę taki oring ? W ASO mają komplet 4 szt. za 80PLN, na allegro wychodzi podobna cena za sztukę. Trochę przydrogo za kawałek gumy... |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-11, 11:36
|
|
|
Caabaanoos napisał/a: | Trochę przydrogo za kawałek gumy... |
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak drogi może być kawałeczek gumy. Za O-ring fi 2-4 mm do głównej dyszy gaźnika płaciłem coś pod 30 pln Na wagę to wychodzi jak za platynę |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-07-11, 11:43
|
|
|
Caabaanoos napisał/a: | czy wiesz może gdzie w Poznaniu dostanę |
ja zamawiałem na Allegro, ceny nie pamiętam, ale niestety za duperele czasami jest drogo, kiedyś zgubiłem nakrętkę kołpakową od kardana, cena w serwisie jak za złoto, poza serwisem nigdzie nie znalazłem, bo nietypowa. Zamówiłem dwie, jedną mam na pamiątkę |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-07-11, 14:51
|
|
|
Stary oring można delikatnie przesmarować silikonem. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Heniutek1990
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 115 Skąd: Plewiska
|
Wysłany: 2017-07-11, 16:37
|
|
|
:) |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-07-12, 15:33
|
|
|
To nie takie proste,ponieważ oryginalny oring jest uformowany. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Mokry
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lis 2016 Posty: 66 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2017-07-17, 09:24
|
|
|
miałem ten sam problem, na szybkiego kupiłem w Agromie groszowa sprawa, średnicy juz nie pamiętam weź ze sobą dekielek i dopasuj, zrobiłem jakieś 1200km i narazie trzyma |
|
|
|
|
Caabaanoos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2016 Posty: 14 Skąd: Murowana Goślina
|
Wysłany: 2017-07-19, 14:15
|
|
|
Wymieniłem oring, dekiel nie ma żadnych pęknięć... no i dupa. Dalej skądś się poci - bezpośrednio pod deklem czysto, ale poniżej - u podstawy mam ldalej mokro. Jakieś sugestie ?
dekiel.jpg
|
|
Plik ściągnięto 69 raz(y) 207.72 KB |
|
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-07-19, 22:45
|
|
|
Jutro w pracy obejrzę moto kumpla i dam znać co tam może się pocić. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Caabaanoos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2016 Posty: 14 Skąd: Murowana Goślina
|
Wysłany: 2017-07-20, 11:11
|
|
|
Dzięki wielkie. Wlgotne mam główki śrub mocujących te kolanko wydechu i na żeberkach pod tym miejscem .... pewnie panikuję, bo nie ma tego dużo, ale wolę mieć pewność, czy nic poważnego się nie dzieje. |
|
|
|
|
Heniutek1990
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 115 Skąd: Plewiska
|
Wysłany: 2017-07-20, 21:19
|
|
|
Wilgotna główka to dobrze 😂 |
_________________ Jeżeli szczęście jest przeszkodą dla zbawienia, to osądzi mnie bezduszna ciemna noc... |
|
|
|
|
kubabe
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-19, 19:18
|
|
|
Panowie, odświeżę temat. Mam podobny problem ale u mnie to wręcz się leje po dłuższej jeździe. Uszczelkę tak czy siak wymieniłem i dalej jest mokro od oleju na dole. Żeby było śmieszniej, mam wrażenie, że wokół dekielka jest sucho a dalej śruby od wydechów mokre o co tu cho? gdzie ten wyciek ? |
|
|
|
|
m.was
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 11 Skąd: Pinczyn
|
Wysłany: 2018-05-03, 16:36
|
|
|
Ja mam podobnie. Wymieniłem uszczelkę i dalej mokro i się poci. Jak odpalam po nocy to się normalnie kopci. Dzisiaj wszystko odtłuściłem i jutro się przekonam skąd to cieknie. Ja podejrzewam że cieknie u mnie z odmy (to chyba jest odma. spod tego metalowego kolanka) co jest obok pokrywki zaworu. |
|
|
|
|
Heniutek1990
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 115 Skąd: Plewiska
|
Wysłany: 2018-05-04, 09:37
|
|
|
A jak poziom oleju? Nie masz przelanego oczka? |
_________________ Jeżeli szczęście jest przeszkodą dla zbawienia, to osądzi mnie bezduszna ciemna noc... |
|
|
|
|
m.was
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 11 Skąd: Pinczyn
|
Wysłany: 2018-05-04, 21:38
|
|
|
Poziom oleju w oczku - na poziomie max.
Wyciek mam na przednim cylindrze.
Z tego co zauważyłem to wyciek mam na śrubach od wydechów. Dowiedziałem się że to będzie walnięty uszczelniacz na zaworze. Tylko jak to ogarnąć... |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2018-05-06, 21:48
|
|
|
U mnie leci z pierwszego cylindra. Ło z tego. Kto wie co pod tym jest?
IMAG0291-1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 66 raz(y) 222.11 KB |
|
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
|