LUZ PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-06-06, 11:50
|
|
|
kubus1982, regulamin pkt.10. evil evil evil |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
dziera
Rocznik: 2006
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 9 Skąd: zambrów
|
Wysłany: 2013-01-12, 17:37
|
|
|
siemasz. miałem taki sam problem ; bardzo niemiły przeskok w główce na dołkach , nierównościach , jazda np. po wiejskiej kamienistej drodze była koszmarem. bełem się , że to coś poważnego- rozkręciłem wszystko do łożysk i nic nie znalazłem , łożyska ok itd. odkryłem że jest jakiś otwór gwintowany od strony baku . no i właśnie tam brakowało śrubki , która kontrowała , dociskała i zapobiegała odkręceniu się głównej śróby pionowej trzymającej wszystko w kupie. poskładałem od nowa przy okazji czyszcząc i smarując , dorobiłem brakującą śróbkę . teraz jest ok . pozdro |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-21, 11:35
|
|
|
Odświerze temat żeby nei zakładać nowego
Dzisiaj miał być ostatni krok przy przygotowaniu motocykla do sezonu czyli włożenie nowiutkiej Yuasy 12V 210A ale..wczoraj usłyszałem stukanie w przednim zawieszeniu xv 1900 podczas bujania przodem
Złapałem za główkę ramy z góry z dołu boku itp no i nic sie nie przesuwa ani nie przenosi stukania na rękę - podczas jazdy stukanie nie przenosi sie na kierownicę i podczas jazdy tego nie słyszałem - stuki tak jak by dochodziły z lag ale tam przecież nie ma co stukać chyba że jakieś luźne klocki hamulcowe - nie mam jak podnieść motocykla żeby to sprawdzić w powietrzu - miał ktoś taką przypadłość? |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-21, 16:19
|
|
|
Stukanie jest tylko na postoju,czy podczas jazdy też? |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-21, 16:47
|
|
|
podczas jazdy nic nie usłyszałem a jeździłem trochę po wertepach. Dzisiaj przejadę jeszcze raz i zwrócę szczególną uwagę ale myślę że już bym usłyszał. Postaram się nagrać to stukanie bujając i uginając przednie zawieszenie |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-21, 16:52
|
|
|
Zrób tak. Przednie koło zaprzyj o ścianę i bujaj przodem( bez hamulca). Jeżeli nie stuka to będzie oznaczać ,że przy poprzedniej próbie zbyt słabo naciskałeś na hamulec i klocki minimalnie popuszczały na tarczach. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-21, 20:53
|
|
|
jutro zrobie ten test a jezeli chodzi o dokrecenie lożysk główki ramy w razie czego to robił ktoś to już kiedyś? Dużo trzeba rozebrać? i uda się to w warunkach garażowych czy potrzeba do tego jakieś specjalistyczne klucze? |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-03-21, 21:11
|
|
|
potrzebny klucz pazurkowy a najlepiej nasadowy do klucza dynanometrycznego nasadka z pazurkami
da sie to zrobic w warunkach garazowych rozbierania troche jest |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-03-21, 23:40
|
|
|
grzechu napisał/a: | najlepiej nasadowy do klucza dynanometrycznego nasadka z pazurkami | Kosztowna niestety sprawa |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-22, 01:41
|
|
|
Niestety w pojedynkę można sobie tylko w nosie podłubać - jutro poproszę kogoś do pomocy ale myślę że będą to stuki gdzieś z okolic klocków hamulcowych być może zaciśnięte przesuwają się ten 1mm w jedną i drugą ... albo coś w lagach tylko co... luzu w główce jeszcze nie wyczułem - jutro ponowie próbę z stetoskopem
klucz dynamometryczny posiadam a klucz nasadowy przerobie jak będzie potrzeba
[ Dodano: 2017-03-23, 00:06 ]
Witam
Temat luzu i stukania w przednim zawieszeniu XV 1900 rozwiązany.... a mianowicie sprawdziłem wszystko co sie dało i doszedłem do wniosku że słychać pukanie na lekko roznitowanych tarczach hamulcowych po obu stronach - jak sie dowiedziałem to luz techniczny - tarcze mają luzy na nitach łączących element hamujący z rotorem i można poruszyć tarcze przód-tył,trzymając wciśnięty hamulec i bujając motocykl przód-tył słychać delikatne stuki na tych właśnie nitach. Na szczęście nie mam luzu na główce ramy.
Ma ktoś z was jeszcze taki luz na tarczach w przednim zawieszeniu?
333.jpg
|
|
Plik ściągnięto 19 raz(y) 290.02 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-31, 21:16
|
|
|
One nie są roznitowane. To ma tak być.
Cz tę osłonę co widać na zdjęciu masz po obu stronach koła? |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-31, 22:41
|
|
|
Nie właśnie tą osłonę mam tylko z lewej strony a z prawej strony tej osłony brak.... jutro o 7 pierwszy wyjazd 300 km w jedną stronę wracam w niedzielę więc jakieś 700 km trzepnę i będę się mógł wypowiedzieć więcej o walorach lub bolączkach lokomotywy |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-04-01, 08:45
|
|
|
Masz źle założone koło. Ta blaszka od środka ma ciężarek ( waga około 0.5 kg ) pełni funkcję najprawdopodobniej przeciwwagi . Druga strona jest pozbawiona tej blaszki. Po Twoim ostatnim zdjęciu widać ,że ktoś tam grzebał ( te śruby przy użyciu słabej jakości torksa niszczą się ) Zniszczył ponieważ założył śruby na śrubokręt krzyżakowy. Nowe to koszt 27 zł za sztukę. Na allegro gość za kpl. na dwie tarcze chce 120zł. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-04-01, 08:52
|
|
|
Tej osłony fabrycznie jest brak , próbowałem dociec przyczyny decyzji konstruktorów w sprawie osłony , i doszedłem do wniosku , że ma to związek z chłodzeniem piasty koła . Dorobiłem osłonę , założyłem i około 9 tyś . km zrobiłem - nic się nie dzieje. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-04-01, 19:11
|
|
|
Ja założyłem drugą osłonę przede wszystkim ze względów estetycznych. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-04-03, 16:25
|
|
|
kusy napisał/a: | Masz źle założone koło. Ta blaszka od środka ma ciężarek ( waga około 0.5 kg ) pełni funkcję najprawdopodobniej przeciwwagi . |
Nie rozumiem dlaczego miał bym mieć źle założone koło - przypatrywałem się innym XV1900 i też mają blaszkę z jednej strony koła
co do śrub to są oryginalne nic nikt nie grzebał tylko zdjęcie słabe jakościowo
tarcza.jpg
|
|
Plik ściągnięto 19 raz(y) 300.69 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-04-11, 16:30
|
|
|
Serwisówka pokazuje,że ma ta blaszka być po prawej stronie .
Faktycznie na poprzednim zdjęciu wygląda jakby ktoś pozakładał inne śruby. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
|