| LUZ PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-06, 10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | kubus1982, regulamin pkt.10. evil  evil  evil |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziera   
  
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 18 Lip 2011
 Posty: 9
 Skąd: zambrów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-12, 17:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | siemasz. miałem taki sam problem ; bardzo niemiły przeskok w główce na dołkach , nierównościach , jazda np. po wiejskiej kamienistej drodze była koszmarem. bełem się , że to coś poważnego- rozkręciłem wszystko do łożysk i nic nie znalazłem , łożyska ok itd. odkryłem że jest jakiś otwór gwintowany od strony baku . no i właśnie tam brakowało śrubki , która kontrowała , dociskała i zapobiegała odkręceniu się głównej śróby pionowej trzymającej wszystko w kupie. poskładałem od nowa przy okazji czyszcząc i smarując , dorobiłem brakującą śróbkę . teraz jest ok . pozdro |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odświerze temat żeby nei zakładać nowego 
 Dzisiaj miał być ostatni krok przy przygotowaniu motocykla do sezonu czyli włożenie nowiutkiej Yuasy 12V 210A ale..wczoraj usłyszałem stukanie w przednim zawieszeniu xv 1900 podczas bujania przodem
 Złapałem za główkę ramy z góry z dołu boku itp no i nic sie nie przesuwa ani nie przenosi stukania na rękę - podczas jazdy stukanie nie przenosi sie na kierownicę i podczas jazdy tego nie słyszałem - stuki tak jak by dochodziły z lag ale tam przecież nie ma co stukać chyba że jakieś luźne klocki hamulcowe - nie mam jak podnieść motocykla żeby to sprawdzić w powietrzu - miał ktoś taką przypadłość?
 |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 16:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stukanie jest tylko na postoju,czy podczas jazdy też? |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | podczas jazdy nic nie usłyszałem a jeździłem trochę po wertepach. Dzisiaj przejadę jeszcze raz i zwrócę szczególną uwagę ale myślę że już bym usłyszał. Postaram się nagrać to stukanie bujając i uginając przednie zawieszenie |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 16:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zrób tak. Przednie koło zaprzyj o ścianę i bujaj przodem( bez hamulca). Jeżeli nie stuka to będzie oznaczać ,że przy poprzedniej próbie zbyt słabo naciskałeś na hamulec i klocki minimalnie popuszczały na tarczach. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | jutro zrobie ten test a jezeli chodzi o dokrecenie lożysk główki ramy w razie czego to robił ktoś to już kiedyś? Dużo trzeba rozebrać? i uda się to w warunkach garażowych czy potrzeba do tego jakieś specjalistyczne klucze? |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 62
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 949
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | potrzebny klucz pazurkowy a najlepiej nasadowy  do klucza dynanometrycznego nasadka z pazurkami da sie to zrobic w warunkach garazowych  rozbierania troche jest
 |  
				| _________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-21, 23:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kosztowna niestety sprawa 	  | grzechu napisał/a: |  	  | najlepiej nasadowy do klucza dynanometrycznego nasadka z pazurkami | 
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-22, 01:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety w pojedynkę można sobie tylko w nosie podłubać - jutro poproszę kogoś do pomocy ale myślę że będą to stuki gdzieś z okolic klocków hamulcowych być może zaciśnięte przesuwają się ten 1mm w jedną i drugą ... albo coś w lagach tylko co... luzu w główce jeszcze nie wyczułem - jutro ponowie próbę z stetoskopem 
 klucz dynamometryczny posiadam a klucz nasadowy przerobie jak będzie potrzeba
 
 [ Dodano: 2017-03-23, 00:06 ]
 Witam
 
 Temat luzu i stukania w przednim zawieszeniu XV 1900 rozwiązany.... a mianowicie sprawdziłem wszystko co sie dało i doszedłem do wniosku że słychać pukanie na lekko roznitowanych tarczach hamulcowych po obu stronach - jak sie dowiedziałem to luz techniczny - tarcze mają luzy na nitach łączących element hamujący z rotorem i można poruszyć tarcze przód-tył,trzymając wciśnięty hamulec i bujając motocykl przód-tył słychać delikatne stuki na tych właśnie nitach. Na szczęście nie mam luzu na główce ramy.
 Ma ktoś z was jeszcze taki luz na tarczach w przednim zawieszeniu?
 
 
 
	
		| 333.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 30 raz(y) 290.02 KB |  
 |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-31, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | One nie są roznitowane. To ma tak być. Cz tę osłonę co widać na zdjęciu masz po obu stronach koła?
 |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-03-31, 21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie właśnie tą osłonę mam tylko z lewej strony a z prawej strony tej osłony brak.... jutro o 7 pierwszy wyjazd 300 km w jedną stronę wracam w niedzielę więc jakieś 700 km trzepnę i będę się mógł wypowiedzieć więcej o walorach lub bolączkach lokomotywy |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-01, 07:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz źle założone koło. Ta blaszka od środka ma ciężarek ( waga około 0.5 kg ) pełni funkcję najprawdopodobniej przeciwwagi . Druga strona jest pozbawiona tej blaszki. Po Twoim ostatnim zdjęciu widać ,że ktoś tam grzebał ( te śruby przy użyciu słabej jakości torksa niszczą się ) Zniszczył ponieważ założył śruby na śrubokręt krzyżakowy. Nowe to koszt 27 zł za sztukę. Na allegro gość za kpl. na dwie tarcze chce 120zł. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tygrys   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 69
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 1621
 Skąd: warmia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-01, 07:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tej osłony fabrycznie jest brak , próbowałem dociec przyczyny decyzji konstruktorów w sprawie osłony , i doszedłem do wniosku , że ma to związek z chłodzeniem piasty koła . Dorobiłem osłonę , założyłem i około 9 tyś . km zrobiłem - nic się nie dzieje. |  
				| _________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-01, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja założyłem drugą osłonę przede wszystkim ze względów estetycznych. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-03, 15:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kusy napisał/a: |  	  | Masz źle założone koło. Ta blaszka od środka ma ciężarek ( waga około 0.5 kg ) pełni funkcję najprawdopodobniej przeciwwagi . | 
 
 Nie rozumiem dlaczego miał bym mieć źle założone koło - przypatrywałem się innym XV1900 i też mają blaszkę z jednej strony koła
 
 co do śrub to są oryginalne nic nikt nie grzebał tylko zdjęcie słabe jakościowo
 
 
 
	
		| tarcza.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 28 raz(y) 300.69 KB |  
 |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-11, 15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Serwisówka pokazuje,że ma ta blaszka być po prawej stronie . Faktycznie na poprzednim zdjęciu wygląda jakby ktoś pozakładał inne śruby.
 |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |