YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło brak wysprzęglania
Autor Wiadomość
Judasss 



Rocznik: 2002
Wiek: 63
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: T-G
Wysłany: 2016-08-30, 10:14   Sprzęgło brak wysprzęglania

Witam!

Jak w temacie, chciałem poruszyć temat sprzęgła, które zanika mi podczas jazdy np. w paradzie tzn. "jazda skokami" (5m-stop, 5m-stop).
Zauważyłem, że znajomi w grupie też na dragach 1100 mają ten problem.
Ogólnie wygląda to, jakby była za długa linka sprzęgła, nie można w ogóle zmieniać biegów.
Po postoju ok.30 min. wszystko wraca do normy.
Wiem, że moto jest do jazdy a nie do parady typu " jedynka-zero" ale czasem się zdarzy i wtedy jest problem. Dodam też , że po wyłączeniu silnika i próbie ponownego go uruchomienia
też jest problem.
Pytanie brzmi, czy jest jakaś możliwość zniwelować ten objaw albo trzeba z tym żyć i unikać parad zwłaszcza w gorące dni?

pozdrawiam
Judasss
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-30, 20:47   

Jaki olej ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-08-30, 20:53   

Cytat:
Pytanie brzmi, czy jest jakaś możliwość zniwelować ten objaw albo trzeba z tym żyć i unikać parad zwłaszcza w gorące dni?


Raczej nie ma możliwości , sprzęgło jak i skrzynia są bardzo toporne , musisz sobie z tym poradzić niestety
_________________

 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-30, 23:11   

arekw711 napisał/a:
Cytat:
Pytanie brzmi, czy jest jakaś możliwość zniwelować ten objaw albo trzeba z tym żyć i unikać parad zwłaszcza w gorące dni?


Raczej nie ma możliwości , sprzęgło jak i skrzynia są bardzo toporne , musisz sobie z tym poradzić niestety


Niezupełnie. Dlatego zapytałm o olej.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Judasss 



Rocznik: 2002
Wiek: 63
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: T-G
  Wysłany: 2016-08-31, 10:20   

Witam!

Dopiero teraz ale obowiązki....
Myślę, że olej nie ma tu większego znaczenia, bo znajomi mają też ten problem a olej trochę inny. Ja zresztą też jeździłem na innym z tym samym efektem.
Ale padło pytanie o olej więc piszę: Motul 15w50 półsyntetyk. Zmieniłem z 10w40, właśnie ze względu na odprowadzenie ciepła w lecie, no ale na wiele się to nie zdało.
Dzieje się to tylko jak silnik jest mało chłodzony a przy tym zaczyna gasnąć. Po 30 minutach znowu wszystko wraca do normy.
pozdrawiam
Judasss
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-08-31, 10:42   

Judasss napisał/a:
Ale padło pytanie o olej więc piszę: Motul 15w50 półsyntetyk. Zmieniłem z 10w40, właśnie ze względu na odprowadzenie ciepła w lecie, no ale na wiele się to nie zdało.

Zmieniłes w złą stronę - xxx50 był lepszym wyborem.
Tak czy inaczej nie ma to większego znaczenia. Brak odprowadzania ciepła z silnika plus wytwarznie ciepła na sprzęgle, powoduje objawy jakie opisałeś. To efekt stylu jazdy, a w mniejszym stopniu oleju, bo jak zauważyłeś kolegów spotkało to samo. Pomaga stosowanie oleju syntetycznego, ale w takich warunkach eksploatacji nie spodziewaj się, że znacząco się sytuacja poprawi. Unikanie jazdy na półsprzęgle (szybkie zasprzęglenie) zdecydowanie bardziej pomaga przetrwać paradę.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Judasss 



Rocznik: 2002
Wiek: 63
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: T-G
Wysłany: 2016-08-31, 11:35   

Wemar-

Właśnie obecnie jeżdżę na 15w50, dziwi mnie tylko, że do tej pory nikt na forum nie miał tego problemu. Półsprzęgła unikam, bo to niezdrowe dla niego. Wychodzi na to że nie ma konkretnego rozwiązania. Czyżby błąd konstrukcyjny YAMAHY? Może jeszcze popytam w serwisie? Zauważyłem też, że mniejsze silniki tegoż producenta, chłodzone powietrzem nie mają tej przypadłości.
Tak czy owak dzięki i pozdrawiam.

Judasss
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-08-31, 12:27   

Judasss napisał/a:
Czyżby błąd konstrukcyjny YAMAHY?

Błąd konstrukcyjny? Motocykl zaprojektowano do jeżdżenia, a nie bujania się w paradzie. I nie ma znaczenia producent, bo już różne ugotowane motocykle widziałem.

Judasss napisał/a:
Zauważyłem też, że mniejsze silniki tegoż producenta, chłodzone powietrzem nie mają tej przypadłości.

Mniejsza masa do ruszenia, mniejsze opory wewnętrzne silnika, większy stosunek powierzchni silnika do traconej mocy - to wszystko daje większą odporność na przegrzanie.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-08-31, 20:07   

A powiedz dlaczego jedziesz w tej paradzie , ja już dawno się wyleczyłem bo to jest tylko katowanie sprzętu
_________________

 
 
Mickey. 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-08-31, 20:43   

Judasss, miałem identyczny objaw jak ćwiczyłem ghymkane na parkingu. To jest prawdopodobnie kwestia rozszerzalności cieplnej. Jak wciskasz klamkę tarcze sprzęgła się rozsuwają, co powoduje stopniową utratę tarcia między tarczami i rozłączenie napędu pierwotnego od skrzyni biegów. Jak robisz to wielokrotnie w krótkim czasie - tarcze rozgrzewają się i okładziny puchną w wyniku rozszerzalności cieplnej. Przez to masz efekt na klamce jakbyś miał luz na lince, a po ostygnięciu wszystko wraca do normy.
_________________
M&M'sy (Mickey & Mika)
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-08-31, 20:53   

Mickey. napisał/a:
... tarcze rozgrzewają się i okładziny puchną w wyniku rozszerzalności cieplnej.

Pojedyńcza tarcza ma 3,1 mm grubości (nowa) z czego okładziny po ok. 0,3 mm na stronę. Co tam ma puchnąć?
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-31, 22:09   

Po przejściu z Motula 10W40 na Valvoline Synpower 10W50 4T wszelkie anomalie w zachowaniu sprzęgła ustąpiły. To tyle z doświadczeń własnych. Osobiście uważam Motul za zuuuuoooo wszelakie, ale jak ktoś lubi tym zalewać silnik, to jego sprawa.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Judasss 



Rocznik: 2002
Wiek: 63
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: T-G
Wysłany: 2016-09-01, 11:30   

arekw711-
wygląda na to, że też przestanę się w to bawić.

Remol71-
No w moim przypadku nie wiem czy było by zdrowo z półsyntetyka na syntetyk przechodzić, może się mylę to mnie poprawcie.
Chyba już za późno.

Swoją drogą dzwoniłem do serwisu to mi powiedzieli, że może być przypalone sprzęgło albo blisko tego. Jakby było przypalone wg. mnie to by się ślizgało cały czas nawet po ostudzeniu.
Chociaż znajomy wymienił miesiąc temu i ma ten sam objaw.

pozdrawiam
Judasss
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 15:58   

Judasss napisał/a:
No w moim przypadku nie wiem czy było by zdrowo z półsyntetyka na syntetyk przechodzić, może się mylę to mnie poprawcie.
Chyba już za późno.


To mit.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Mickey. 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-01, 22:52   

wemar napisał/a:
Mickey. napisał/a:
... tarcze rozgrzewają się i okładziny puchną w wyniku rozszerzalności cieplnej.

Pojedyńcza tarcza ma 3,1 mm grubości (nowa) z czego okładziny po ok. 0,3 mm na stronę. Co tam ma puchnąć?


wemar
Jak przemnożysz to przez liczbę tarcz to dziesiątki milimetra łącznie dadzą ci kllka mm luzu na lince i spory luz na klamce.
_________________
M&M'sy (Mickey & Mika)
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-09-02, 09:17   

Tarcz (par) jest 7 lub 8, przekładnik wysprzęglika daje skok ok 8-9 mm. Sugerujesz, że każda para tarcz puchnie o 1 mm (1 mm z 7mm)? Ostatnio jak rozbierałem to tarcze były stalowe, a nie z żelatyny.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Mickey. 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-02, 16:24   

Nie aż tyle - u mnie jak to wystąpiło to luz na klamce zrobił się ok. 3-4 mm większy i po ostygnięciu wrócił do normy.
_________________
M&M'sy (Mickey & Mika)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group