Brak instalacji sond lambda - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-02-29, 16:26 Brak instalacji sond lambda - pomocy
|
|
|
Witam..
Kolega kupił sobie kilka dni temu xv 1700 Silverado..
Było pare pierdół do zrobienia.. Tu bezpiecznik tu cos nasmarować..
Ale caly czas pali sie check.. Było kilka błędów (zwiazane z solenoidem).
Ogólnie zostało to zrobione.. Komputer miał wykasowane błedy - teraz nie pokazuje zadnych błedów a check sie dalej świeci..
Wydech cobra i podejrzewam, że był powercommander ale ktoś go wyszabrował.
Z wydechu wiszą dwie sondy nie podpiete do niczego a z okolic skrzyni biegów wisi obcieta wiazka (4 kable) na których jest napiecie po odpaleniu jest na chyba 2 kablach ? .. na zapłonie brak.
I tak myśle czy te kable to przypadkiem nie instalacja od lambd.. Mógłby ktoś porobić u siebie fotki jak to wyglada ? Bo szukałem na fiszkach itd.. i nigdzie nie ma kabli/instalacji do sond.. w zakładce wydech wisza 2 sondy z wydechu a w zakładach elektryka instalacji brak..
Pomózcie bo kolega nie za bardzo ogarnia temat elektryki i prosił mnie abym cos podziałał |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2016-02-29, 20:05
|
|
|
po prawej nad wydechami powinny wisieć kostki od sond, wychodzą gdzieś z prawego boczka, nie mam moto w garażu to nie bardzo mogę zrobić fotki. |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-02-29, 21:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-02-29, 21:38
|
|
|
Jutro poszukam ale jakby ktoś zapodał fotki byłbym mega wdzięczny..
Zrobie jutro fotki tej "wiązki" obciętej to moze ktoś pozna odczego są te kable.. |
|
|
|
|
Łysa
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączyła: 05 Lut 2014 Posty: 2046 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2016-03-01, 12:15
|
|
|
grynio a może wypadałoby się najpierw przywitać, a dopiero później pytać....? Ładnie by to wyglądało |
_________________ Nie obrzucaj nikogo błotem - możesz nie trafić, a i tak pobrudzisz sobie ręce |
|
|
|
|
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-03-01, 14:29
|
|
|
pewnie, że tak ale musisz mi wybaczyc dobra kobieto.. kilka dni siedzenia przy motocyklu który wiecznie sie swieci robi swoje i czlowiek nie mysli hihi
Ogólnie to tak.. zadzwoniłem do jakiegos goscia który ma 1700 08' i podał mi jak idą kable..
z tego co mi przekazał to tak..
(lambda --> inst motocykla)
Biały --> Czarny
Biały --> szary
Czarny --> Niebieski
Szary --> Szary
tak też zostało to podłączone ale Check dalej sie swieci.. Błędów 0..
Tylko to co mnie zastanawia.. W instalacji motocykla są 4ry kable (1 wiazka) a sondy są dwie. Według VINu po fiszce jak sprawdzałem również sa dwie sondy ori..
Idzie jakis rozdzielacz z tej 1 wiązki (4kable) na 2 wiązki do 2 lambdy ?
Czy po prostu szukać jeszcze jednej wiązki gdzieś obciętej ? |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-03-01, 14:49
|
|
|
Zamiast macać na ślepo, ściągnij sobie z netu schemat elektryczny i będzie jaśniej.
Do podpięcia sond w instalacji są dwie czteropinowe czarne kostki. Do każdej dochodzą 3 takie same przewody, tj. czarno-niebieski, czerwono-niebieski i szaro-biały. Czwarty przewód w jednej z kostek to pomarańczowo-zielony, a w drugiej szaro-czarny.
Do każdej z sond idą dwa białe przewody, szary i czarny.
Jedna z sond powinna być podłączona:
biały -> szaro-biały
biały -> czerwono-niebieski
szary -> czarno-niebieski
czarny -> pomarańczowo-zielony
Druga
Pierwsze trzy jak wyżej
czarny -> szaro-czarny
Na schemacie jedna z sond podłączona jest przez przedłużkę, ale nie wiem, czy po tej kastracji instalacji u Ciebie, też ona występuje. Wtedy jedna z sond powinna mieć taki przebieg połączeń (ostatni w łańcuszku to przewód z sondy):
czarno-niebieski -> biały ->szary
czerwono-niebieski -> czarny ->biały
szaro-biały -> szary ->biały
szaro-czarny -> niebieski ->czarny |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez wemar 2016-03-01, 15:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-03-01, 15:12
|
|
|
wemar - czytales co napisałem ? Szukalem po schematach/fiszkach ale totalnie tego nie ma.. przejrzałem od 07 do 09 wszystkie Xv 1700 i nic.. dlatego też pisze na forum..
ale dzieki za wypowiedź bede kopał |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-03-01, 15:15
|
|
|
grynio napisał/a: | wemar - czytales co napisałem ? Szukalem po schematach/fiszkach ale totalnie tego nie ma.. |
A ja to niby skąd to mam? Może szukałeś w schemacie do wersji gaźnikowej?
Obejrzyj poniższy schemat - sondy to elementy 30 i 31:
http://s930.photobucket.c...3a911e.jpg.html |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-03-08, 15:55
|
|
|
Dobra...
Lambdy udało sie podłączyc... ale dalej pali sie check
Na 61 jest 0
na 62 pali sie 1..
Kasowanie nic nie daje.. wracam na 61.. daje 62 i caly czas jest wyswietlana 1
Jakies pomysły ? |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-03-08, 23:29
|
|
|
Tak.. Kasowanie jest robine według instrukcji..
Przełaczenie na zapłon na 3s i powrót na pozycje 61.. wracam na 62 i dalej jest 1'nka..
co w ogóle oznacza ta 1nka przy 62 ?
Że jest bład numer 62 ? Bo jeśli tak to co on oznacza ?
Bo szukałem to raz mi pokazało, że czujnik przy chłodnicy - a to bez sensu bo chłodzony powietrzem.. i raz jakiś czujnik hamulców.. też bez sensu.
nie mam pomysłu czemu sie ten check świeci |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
grynio
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-03-10, 14:18
|
|
|
A wiec tak:
Wchodze w diag i:
d:01 17
d:02 99
..
d:60 00
d:61 00
d:62 01
I cały czas świeci sie check..
[ Dodano: 2016-03-11, 14:08 ]
Oczywiscie wszystko robione z "ksiazka" w łapie... tam gdzie ma mrugać check 5x to mruga.. wszelkie dane sie zgadzaja a check sie swieci po odpaleniu |
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-11, 22:46
|
|
|
Kolego
23 to engine temperature sensor - czujnik temp silnika. To, że jest chłodzony wiatrem to nie znaczy, że go nie ma (może mierzyć temp korpusu silnika lub oleju) poszukaj go dobrze i jak wskazuje ten błąd - może jest rozłączony, może jest walnięta wiązka gdzieś między czujnikiem a ECU albo .... ECU uszkodzone (rzadki temat). Dla ułatwienia na schemacie ogólnym (ideowym motocykla) masz rozmieszczone poszczególne części elektryczne.
Musisz "przedzwonić" wiązkę multimetrem do sterownika silnika. Sygnał zarówno z sond lambda musi trafiać do sterownika silnika - może przewód jest uszkodzony? Bo z wypowiedzi zrozumiałem, że pomimo podłączenia sond świeci ten sam błąd?
Całe szczęście, że w motocyklach nie robią jeszcze światłowodów albo linii CAN-BUS bo byśmy się ze szczęścia nie pozbierali z dłubaniem samemu |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2016-03-12, 09:02
|
|
|
jak masz od kogo to podmień kompa, zdarza się że nóżka w kompie przerdzewieje i wtedy szukasz dziury w d... |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-03-12, 09:41
|
|
|
arkady007 napisał/a: | Całe szczęście, że w motocyklach nie robią jeszcze światłowodów albo linii CAN-BUS bo byśmy się ze szczęścia nie pozbierali z dłubaniem samemu |
Rodzina GS1200 ma instalację canbus. No, ale to trochę inna kategoria motocykli.
grynio napisał/a: | I cały czas świeci sie check.. |
Czy robiąc te testy, macie podpięty zbiornik - chodzi o czujnik poziomu paliwa (mała zielona kostka)? |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-12, 11:15
|
|
|
wemar napisał/a: | ale to trochę inna kategoria motocykli |
Inna, czyli jaka ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-03-12, 15:01
|
|
|
Taka
|
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
|