| Swiece irydowe | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nunio   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 1999
 Dołączył: 05 Lut 2016
 Posty: 185
 Skąd: Galicja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-12, 12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ludzie dzielą się na takich, którzy dbają o sprzęt i pilnują obsługi okresowej a części i materiały eksploatacyjne biorą z górnej półki - i na takich, którzy mniej lub bardziej "nie dramatyzują"... dlaczego zatem ci, którzy "nie dramatyzują" najchętniej kupują sprzęty od tych dbających? A sprzedając udają "dramatyzujących"... ciekawe...   |  
				| _________________ cenzura//Kozak_Barabasz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-12, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, nie wiem co miałbym napisać mądrego? Biorę to na czuja po prostu i najczęściej trafiam. Ktoś napisał, że NGK z Turcji to porażka, zgadzam się w pełni, jeśli kupować to te z oznaczeniem NAGOYA, chociaż 100% gwarancji nie ma. Całkiem możliwe, że mała regulacja gaźników i zapłonu coś by dała, ale co zrobić jak chwilowo nie chce mi się grzebać a w sezonie nie ma czasu bo latam non stop
   |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-12, 17:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | podaj chociaż jeden powód dla którego miałbyś mieć problemy ? 	  | remol71 napisał/a: |  	  | Zawsze jeżdżę na zwykłych Iskrach, a jak nie ma modelu, to na NGK i nigdy nie miałem problemów | 
 
 [ Dodano: 2016-02-12, 17:34 ]
 
 ja napisałem, a raczej powieliłem. Powód - ten sam dla którego Honda przeniosła produkcje Accorda z Anglii do japonii. 	  | shipp napisał/a: |  	  | Ktoś napisał, że NGK z Turcji to porażka | 
 Ja znalazłem, ale w wersji anglojęzycznej . http://www.ngk-sparkplugs...fake/index.html
 http://www.xtzclub.pl/ima...o_wadliwe-1.jpg
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-12, 18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy ratujcie  jak mam sprawdzić czy moje świece NGK nie pochodzą z Turcji  zupełnie nieświadomie zakupiłem zalecane przez producenta świece i ja głupi nie sprawdziłem miejsca produkcji  co więcej forumowi koledzy  naśmiewali się ze mnie że już wymieniam (po 30 tys) świece  być może miało na to wpływ wypite w garażu piwo  . A najgorsze jest to że 20 tys nawinąłem na nieznanego pochodzenia świecach , ba nawet Rumunię zjechałem w całkowitej nieświadomości. Czy ja dramatyzuję  wiem że większość maszyn nie dokona takiego przebiegu przez całe swe życie( patrz ofery sprzedaży) ale czy " irydy"  lepiej wyglądają ? A może lepiej znoszą cotygodniowe glancowanie   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-12, 18:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | pyra, nie podniecaj się tak. Do Twojego motocykla NGK nie ma w ofercie świec irydowych, a przynajmniej nie podają w katalogu na obecną chwilę. nie wierzę 	  | pyra napisał/a: |  	  | już wymieniam (po 30 tys) świece | 
  Chciałeś napisać -Johny wymienił   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-02-12, 23:35, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Focus   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 49
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 62
 Skąd: Bugaj/Biskupice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-12, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Założyłem ostatnio irydowe, właśnie ze względu na większą trwałość. Podobnie jak filtr K&N ze względu na dłuższy okres eksploatacji Po tych dwóch wymianach napewno nie ma przyrostu szmocy
  i wcale tego nie oczekiwałem, ale mam wrażenie że silnik pracuje... ładniej |  
				| _________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andrzejnow666   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2009
 Wiek: 52
 Dołączył: 21 Paź 2011
 Posty: 829
 Skąd: Łabiszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-13, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakby na zawołanie w ' Motocyklu" który przyszedł do mnie wczoraj pocztą jest poruszony temat świec irydowych.  Mocno skracając, chodzi oto czy jest sens zakładania świec irydowych ? Oto co w temacie miał do powiedzenia doradca serwisowy suzuki: " ....... wbrew krążącym opiniom nie mają one wpływu na kulturę pracy silnika, jego osiągi cy poziom spalania. Ich główną zaletą jest dłuższa żywotność. Przyjmuje się, że są dwukrotnie trwalsze od standardowych.............   Z reguły świece irydowe stosuje się w motocyklach, w których dostęp do świec jest utrudniony np.  w sportowych, gdzie wymiana świec często wymaga zdjęcia zbiornika, airboxu itp ......" Tyle w temacie udało mi się wczoraj doczytać
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tygrys   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 69
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 1621
 Skąd: warmia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-13, 09:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | I to jest sedno sprawy - żywotność świec. Trochę mnie to zaskoczyło , mianowicie "wpływ na kulturę pracy silnika". Kilka lat temu miałem kawę 1500 na jednym gaźniku i miałem problem z zalewaniem w czasie jazdy świec - regulacje gaźnika , zapłonu , uszczelnianie dolotów powietrza i inne cuda nic nie pomagały - 100 - 120 km i...wymiana świec . Pomagało lekkie włączenie ssania , czyli bogata mieszanka , wtedy jechałem i tysiąc km nic się nie działo , ale w zbiorniku wir potrafił 11-12 litrów wciągnąć . Woziłem trzy komplety na zmianę  i dopiero jak założyłem irydowe pomogło , nie wiedziałem od tego momentu o świecach i spalanie znacznie zmalało do 7-8 litrów/100 km. |  
				| _________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miron   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 60
 Dołączył: 05 Cze 2012
 Posty: 2001
 Skąd: Skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-13, 16:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i chyba ja dojrzałem i wymienię na irydowe. A to dla tego, że jeden argument do mnie przemówił a mianowicie, że gdy na przewody dostanie się woda, to na irydach to nie robi wrażenia. Miałem takie problemy więc wiem o co chodzi, a po co mi problemy w drodze. |  
				| _________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
 sex, drugs & rock n roll
 Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-13, 18:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miron napisał/a: |  	  | gdy na przewody dostanie się woda, to na irydach to nie robi wrażenia | 
 
 Pytanie, czy robi wrażenie na przewodach.
 |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-13, 18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i mnie to przekonało, zostawiam irydy, ciepło się robi to się pobawię w regulacje albo Johnego odwiedzić będzie powód   |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-02-15, 18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świece irydowe w www.louis.eu są z rabatem 20%. (oryginały!) |  
				| _________________ XV1900 Stratoliner Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bluesmen   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 09 Sie 2016
 Posty: 115
 Skąd: Żagań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |