Przesunięty przez: Peters 2013-02-08, 21:29 |
Okresowy przeglad motocykla - przegląd przed sezonem |
Autor |
Wiadomość |
Miron


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1996 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2015-12-26, 15:47
|
|
|
wojs40, olej w przekładni masz również świeżo zalany, a zębatki perzekładni wymienione i nasmarowane, przez imć Pana Witosława Przemkowskiego I |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-12-30, 10:58
|
|
|
Poruszyliście temat łańcuszka rozrządu. Czy ktoś z was wie po jakim przebiegu producent przewiduje wymianę owego łańcuszka w DS 650 i 1100? |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-30, 11:07
|
|
|
Ruffi,
W instrukcji serwisowej XVS 650 na stronie 4-13 jest rysunek koła zębatego rozrządu z zębami podciętymi przez wyciągnięty łańcuch. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-12-30, 11:33
|
|
|
Ruffi napisał/a: | Czy ktoś z was wie po jakim przebiegu producent przewiduje wymianę owego łańcuszka w DS 650 i 1100? | w instrukcji serwisowej nie jest określony konkretny przebieg. Należy wymienić w przypadku zużycia.
To co podał remol71, obrazuje zużycie które kwalifikuje komplet do wymiany. Nie wymienia się samego łańcucha, bo co to da, skoro zęby będą w stanie jak na obrazku
 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-30, 12:48
|
|
|
Moim zdaniem zawsze należy wymieniać zestaw i tak jest napisane. Gdy wycierają się sworznie w łańcuchu, to zmienia się moduł i łańcuch podcina koła zębate. Moim zdaniem należy też sprawdzić koła zębate rozrządu na wale korbowym. Zakładanie nowego łańcucha na zęby rekina może spowodować przeskoczenie rozrządu. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-12-30, 13:02
|
|
|
remol71 napisał/a: | Moim zdaniem należy też sprawdzić koła zębate rozrządu na wale korbowym. |
Jeżeli jest tak jak to widać na rysunku to trzeba mieć nadzieję, że zębatka jest dobrze utwardzona i nie dopuszczać do takiego zużycia, które by spowodowało konieczność jej wymiany.
Ta zębatka to integralna cześć wału. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-30, 13:31
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Ta zębatka to integralna cześć wału. |
No to trzeba pilnować łańcuchów. Zmierzyć gdzieś w nieużywanym kilka ogniw i porównać. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-12, 14:53
|
|
|
Witam koledzy, zakupiłem dzisiaj olej przekładniowy Hipol 80W90 GL-3 !!!! zauważyłem dopiero w domu, czy mogę zalać kardan tym olejem czy wymienić w sklepie na inny?? |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
Tatuś


Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1169 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2016-02-12, 15:10
|
|
|
patrząc na jego parametry wygląda, że spokojnie można go użyć, ale należy wziąć pod uwagę, że dedykowany jest do przekładni o małych obciążeniach co raczej go dyskwalifikuje. poszukaj GL-4 |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-12, 16:39
|
|
|
Tatuś, dokładnie - patrzyłem na GL-3 i jest do małych obciążeń, na pewno nie do kardana. Myślałem że w sklepie nie dadzą mi o tak niskich parametrach, tym bardziej że wiedzieli że kupuję to do moto, kupowałem jeszcze filtr paliwa, świeczki i klej do gwintów (śrubki z korka wlewu podklecić ! Pewnie się chcieli pozbyć z magazynu, jednak na wszystko należy zawracać uwagę (zrobię wymianę w sklepie)
Dzięki |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
|