Wyciek oleju Yamaha DRAG STAR 650 - pomoc |
Autor |
Wiadomość |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-07, 13:51 Wyciek oleju Yamaha DRAG STAR 650 - pomoc
|
|
|
Wyciek oleju Yamaha DRAG STAR 650 - pomoc
Witam Panowie i proszę o pomoc techniczną i ewentualną cenę naprawy n/w usterki.
Pod koniec tego sezonu, na tylnym cylindrze zauważyłem wyciek oleju. Po bliższych oględzinach zauważyłem, że wyciek prawdopodobnie występuje z pod "szarej kopułki" (nie wiem co to jest - nie jestem mechanikiem) i olej ścieka w dół i moczy cylinder. Czy to jest jakaś uszczelka? Jaka może być cena naprawy czegoś takiego?
Drag Star 650 - są zdjęcia o które miejsce mi chodzi dokładnie. Zaznaczyłem na czerwono i miejsca gdzie jest wilgotno od oleju, dzięki
20151101_102117.jpg tylni cylinder |
 |
Plik ściągnięto 12819 raz(y) 18.61 KB |
20151101_102144.jpg tutaj na czerwono pod szarą kopułką jest mokro od oleju |
 |
Plik ściągnięto 12820 raz(y) 14.53 KB |
|
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-07, 15:12
|
|
|
Pokrywka zaworu wydechowego. Banalna sprawa. Koszt uszczelki 6 pln na zawór. Dokręcasz 2 śruby momentem 10 Nm. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-08, 11:40
|
|
|
Remol71 a te śrubki do pokrywki to gdzie są? Uszczelki kupię w każdym motoryzacyjnym ? |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-11-08, 11:48
|
|
|
Uszczelka pokrywy to tzw. oring.
Wejdź na allegro i wyszukaj: USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW YAMAHA XVS650
Cena ok. 7 zł za sztukę - radzę kupić 2 sztuki i wymienić przód i tył.
Nie jestem pewien ale nakrętki które trzymają pokrywę mogą być tzw. nakrętki samozaciskowe. Jeżeli tak jest to są one jednorazowe i należy je wymienić na nowe.
To jest akurat groszowa sprawa w każdym sklepie ze śrubami. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
oldnita


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 60 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1812 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2015-11-08, 12:28
|
|
|
soft, tam są śrubki nie nakrętki , i nie ma przodu i tylu tylko po 2 pokrywy na cylinder .
[ Dodano: 2015-11-08, 12:29 ]
Delikatnie przy dokrecanu bo latwo zerwać gwint |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-11-08, 12:34
|
|
|
Właśnie nie pamiętałem jak tam jest bo dawno to wymieniałem u siebie, a teraz mam 1900 i tam jest inaczej.
A przód i tył - chodziło mi o przedni (drugi) cylinder i tylny czyli (pierwszy) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Roberciano

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 108 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 2015-11-08, 12:47
|
|
|
tak jak pisze remol71 banalana sprawa z tym ,że na tylnym cylindrze przydały by sie malutkie rączki ale nie ma problemu .Jakiś miesiąc temu wymieniałem oring na przednim cylindrze - trochę więcej rozkręcania ,trzeba zdjąć zbiornik |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-08, 15:28
|
|
|
Przy okazji warto sprawdzić luz na zaworach. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-08, 17:08
|
|
|
Dzięki koledzy za pomoc techniczną, przynajmniej mogę spać spokojnie z tą świadomością, że to parę złoty za naprawę a nie stówki. Moto jest już w "śnie zimowym" i na wiosnę z serwisem (wymiana oleju, regul. zaworów - to zostanie zrobione)
Pozdrawiam |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
robnar

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 28 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 2015-12-07, 20:17
|
|
|
Witam. Mam pytanko. Jaki powinien być moment (Nm) dokrecenia śrub pokrywy filtra oleju w DS1100? |
_________________ Robnar |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-22, 16:55
|
|
|
Dzisiaj rozkręciłem pokrywkę zaworu wydechowego i zakupiłem nową (4 sklepy motor. objechałem, bo nie mieli takiej wielkości uszczelki) - cena 4 zł./szt. leży jak ulał, skręciłem i myślę, że już nie pocieknie, ale sprawdzę to dopiero na wiosnę jak odpalę maszynę.
Pozdrawiam |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-22, 16:56
|
|
|
Syku,
Nie przegiąłeś z dokręcaniem ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:02
|
|
|
Wiem, że ktoś pisał o sile dokręcenia 10 Nm na śrubkę, nie mam klucza dyna. ale myślę, że dokręciłem z siłą podobną jak odkręcałem owe śrubki. Co się może stać jak za mocno zakręciłem (oprócz zerwania gwintu - tego akurat nie zrobiłem) |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:03
|
|
|
Można wypaczyć pokrywkę. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:23
|
|
|
To może popuszczę i jeszcze raz dokręcę ale uważniej przy dokręcaniu.
Remol mógłbym poszukać na forum ale jak jesteś to zapytam teraz Ciebie.
Nie wymieniłem oleju na koniec sezonu, zrobię to dopiero na wiosnę (poczytałem na forum i wiem że w starym zużytym koncentrują się siarczki i źle to wpływa na stan moto). J
Jak będę wymieniał ten stary to zlać go od razu, wlać nowy i dopiero wtedy odpalać moto po zimie czy zapalić go na starym i jak się rozgrzeje to dopiero zlać stary i oczywiście zalać nowym? |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
BenWito

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 55 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 146 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:35
|
|
|
Musisz rozgrzać olej przed spuszczeniem. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:41
|
|
|
Syku napisał/a: | To może popuszczę i jeszcze raz dokręcę ale uważniej przy dokręcaniu. |
Nie ma sensu. Nie rób tego.
Syku napisał/a: | Nie wymieniłem oleju na koniec sezonu, zrobię to dopiero na wiosnę (poczytałem na forum i wiem że w starym zużytym koncentrują się siarczki i źle to wpływa na stan moto). J
Jak będę wymieniał ten stary to zlać go od razu, wlać nowy i dopiero wtedy odpalać moto po zimie czy zapalić go na starym i jak się rozgrzeje to dopiero zlać stary i oczywiście zalać nowym? |
Zagrzej, to lepiej spłynie. Reszta dywagacji forumowych to objaw zimy i związanej z tym nudy |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-22, 18:57
|
|
|
A jeżeli faktycznie mocniej dokręciłem pokrywkę, to się nie spatrzy? (skrzywi).
A Ty jak robisz z wymianą oleju?? przed czy po?? |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-22, 20:15
|
|
|
Na zimno na początku sezonu bo leniwy jestem |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
|