| 
		
		|  |  
 
	
			| "Branie" oleju |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | BenWito   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 55
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 146
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-09, 18:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak to już czasami bywa, że niektórzy mają szczęście i kupują prawie nieużywany motocykl.   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Ruffi   
  
  
 Model: XV1900 Raider
 Rocznik: 2010
 Wiek: 49
 Dołączył: 19 Lis 2011
 Posty: 342
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-09, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wg instrukcji docieranie twojego motorka powinno zakonczyć się po przebiegu 1600km. Także obowiązują cię normalne procedury sprawdzania poziomu oleju - czyli składanie pokłonów maszynie  . Ja poziom oleju sprawdzam wg instrukcji mianowicie: - po rozgrzaniu motorka gaszę silnik i odczekuję kilka minut od 5 do 10,
 - następnie muszę kogoś prosić o to aby zasiadł na moim moto i mniej więcej trzymał go równo
 - lukam na wziernik jak jest pomiędzy min i max na wzierniku to jest ok!
 A w instrukcji znalazłem takie informacje:
 Procedura docierania silnika
 Pierwsze 1600km decyduje o osiągach i trwałości silnika. Z tego względu należy starannie przeczytać i przestrzegać poniższych wskazówek. Podczas pierwszego 1600km przebiegu silnika nie wolno przeciążać, ponieważ różne elementy silnika uzyskują dopiero w trakcie docierania prawidłowe luzy robocze. Dlatego w okresie docierania należy unikać wysokich obrotów, dłuższej jazdy na pełny gaz i innych obciążeń powodująych silne rozgrzanie silnika.
 1. Pierwsze 1000km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/3
 2. 1000 do 1600km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/2
 UWAGA
 Po pierwszych 1000km koniecznie wymienić olej silnikowy i filtr oleju oraz olej przekładniowy
 3. Po 1600km : można wykorzystać pełny zakres mocy i obrotów silnika
 UWAGA
 W razie zakłóceń w pracy silnika w okresie docierania niezwłocznie zgłosić się do autoryzowanego serwisu Yamahy
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-10, 00:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan. 	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | U mnie w 650-tce nigdy nie było widać stanu | 
 
 U mnie było widach. Wlewałem, tyle co nakazał producent. Odpaliłem, następnie dolewałem 150 ml ponad stan, czyli o ile dobrze pamiętam 2750 ml. ( tak poradzono mi tu na forum, a miało to związek ze smarowaniem zębatki 5-tego biegu).
 Na wyprostowanym motocyklu doskonale widać było poziom w okienku rewizyjnym. Po dolaniu okienko było zalane w całości.
 BenWito,
 być może po zalaniu i nie odpaleniu motocykla miał zalane okienko rewizyjne na maks. Nie sprawdził po odpaleniu, a dopiero  po przejechaniu 3000 km.
 Rada remol71,  jest jak najbardziej w tym przypadku uzasadniona.
 Wystarczy wlać bardzo precyzyjnie, obserwując okienko rewizyjne, do pełnego zakrycie i obserwować co się wydarzy po przejechaniu kolejnych 3 000 km. Być może zupełnie nic i niepokój okaże się nieuzasadniony.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-10, 07:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan. | 
 
 Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ?
   
 Nie było widać, bo te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne.
 |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-10, 14:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | no nikt, bo i po co. 	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ?   | 
 to jest możliwe i wkurzające 	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne. | 
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | BenWito   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 55
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 146
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-10, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj uzupełniłem w ten sposób, że olej prawie w całości zakrył okienko rewizyjne, dzisiaj po przejechaniu ok 30 mil stan oleju był do wysokości maximum. Bez dolewania będę obserwował co pokażą dalsze, przejechane kilometry. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-10, 21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | To radzę moto stawiać na podnośniku lub opierać o ten sam element, gdyż ręczne"pionowanie"daje różne wyniki   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gartor   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 21 Sie 2015
 Posty: 1
 Skąd: Polska
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Ruffi   
  
  
 Model: XV1900 Raider
 Rocznik: 2010
 Wiek: 49
 Dołączył: 19 Lis 2011
 Posty: 342
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-08-22, 09:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja ostatnio do poziomowania motocykla używam podnośnika. Przy ostatniej wymianie oleju dla  osiagniecia odpowiedniego jego poziomu wlałem około 2,4 litra. Sprawdzałem kilka razy i stan jest ok. Troche oleju starego zostanie w silniku całego się nie zleje dlatego moim zdaniem wyszło 2,4l - tak to rozumię.  W literaturze napisane jest, że wymiana z filltrem to 2,8l, czyli 400ml mniej mi weszło.Zdziwiło mnie to ale stan sprawdzany kilka razy po jezdzie oraz na rozgrzanym silniku i jest ok . Także nie musi być tak jak w literaturze piszą, że ma wejść 2,8 llitra oleju.  A w razie prelania motorka olejem jakie macie metody na odciągnięcie nadwyżki oleju z silnika? - ja używam strzykawki z rurką pcv. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
 
 |  |