 |
"Branie" oleju |
Autor |
Wiadomość |
BenWito

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 55 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 146 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-07-09, 19:16
|
|
|
Tak to już czasami bywa, że niektórzy mają szczęście i kupują prawie nieużywany motocykl. |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-07-09, 23:06
|
|
|
Wg instrukcji docieranie twojego motorka powinno zakonczyć się po przebiegu 1600km. Także obowiązują cię normalne procedury sprawdzania poziomu oleju - czyli składanie pokłonów maszynie . Ja poziom oleju sprawdzam wg instrukcji mianowicie:
- po rozgrzaniu motorka gaszę silnik i odczekuję kilka minut od 5 do 10,
- następnie muszę kogoś prosić o to aby zasiadł na moim moto i mniej więcej trzymał go równo
- lukam na wziernik jak jest pomiędzy min i max na wzierniku to jest ok!
A w instrukcji znalazłem takie informacje:
Procedura docierania silnika
Pierwsze 1600km decyduje o osiągach i trwałości silnika. Z tego względu należy starannie przeczytać i przestrzegać poniższych wskazówek. Podczas pierwszego 1600km przebiegu silnika nie wolno przeciążać, ponieważ różne elementy silnika uzyskują dopiero w trakcie docierania prawidłowe luzy robocze. Dlatego w okresie docierania należy unikać wysokich obrotów, dłuższej jazdy na pełny gaz i innych obciążeń powodująych silne rozgrzanie silnika.
1. Pierwsze 1000km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/3
2. 1000 do 1600km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/2
UWAGA
Po pierwszych 1000km koniecznie wymienić olej silnikowy i filtr oleju oraz olej przekładniowy
3. Po 1600km : można wykorzystać pełny zakres mocy i obrotów silnika
UWAGA
W razie zakłóceń w pracy silnika w okresie docierania niezwłocznie zgłosić się do autoryzowanego serwisu Yamahy |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-07-10, 01:27
|
|
|
PSZEMAS napisał/a: | U mnie w 650-tce nigdy nie było widać stanu | no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan.
U mnie było widach. Wlewałem, tyle co nakazał producent. Odpaliłem, następnie dolewałem 150 ml ponad stan, czyli o ile dobrze pamiętam 2750 ml. ( tak poradzono mi tu na forum, a miało to związek ze smarowaniem zębatki 5-tego biegu).
Na wyprostowanym motocyklu doskonale widać było poziom w okienku rewizyjnym. Po dolaniu okienko było zalane w całości.
BenWito,
być może po zalaniu i nie odpaleniu motocykla miał zalane okienko rewizyjne na maks. Nie sprawdził po odpaleniu, a dopiero po przejechaniu 3000 km.
Rada remol71, jest jak najbardziej w tym przypadku uzasadniona.
Wystarczy wlać bardzo precyzyjnie, obserwując okienko rewizyjne, do pełnego zakrycie i obserwować co się wydarzy po przejechaniu kolejnych 3 000 km. Być może zupełnie nic i niepokój okaże się nieuzasadniony. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2015-07-10, 08:12
|
|
|
witek1965 napisał/a: | no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan. |
Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ?
Nie było widać, bo te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-07-10, 15:56
|
|
|
PSZEMAS napisał/a: | Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ? | no nikt, bo i po co. PSZEMAS napisał/a: | te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne. | to jest możliwe i wkurzające |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
BenWito

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 55 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 146 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-07-10, 21:23
|
|
|
Wczoraj uzupełniłem w ten sposób, że olej prawie w całości zakrył okienko rewizyjne, dzisiaj po przejechaniu ok 30 mil stan oleju był do wysokości maximum. Bez dolewania będę obserwował co pokażą dalsze, przejechane kilometry. |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-07-10, 22:33
|
|
|
To radzę moto stawiać na podnośniku lub opierać o ten sam element, gdyż ręczne"pionowanie"daje różne wyniki |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
gartor

Model: DS 125
Rocznik: 2000
Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 1 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-08-22, 10:57
|
|
|
Ja ostatnio do poziomowania motocykla używam podnośnika. Przy ostatniej wymianie oleju dla osiagniecia odpowiedniego jego poziomu wlałem około 2,4 litra. Sprawdzałem kilka razy i stan jest ok. Troche oleju starego zostanie w silniku całego się nie zleje dlatego moim zdaniem wyszło 2,4l - tak to rozumię. W literaturze napisane jest, że wymiana z filltrem to 2,8l, czyli 400ml mniej mi weszło.Zdziwiło mnie to ale stan sprawdzany kilka razy po jezdzie oraz na rozgrzanym silniku i jest ok . Także nie musi być tak jak w literaturze piszą, że ma wejść 2,8 llitra oleju. A w razie prelania motorka olejem jakie macie metody na odciągnięcie nadwyżki oleju z silnika? - ja używam strzykawki z rurką pcv. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|