YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
dragstar 650 - odblokowanie
Autor Wiadomość
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-20, 22:19   dragstar 650 - odblokowanie

Witam
Jestem nowy na forum, dlatego też serdecznie wszystkich witam - LWG
Taka nietypowa sytuacja ponieważ pisze w imieniu mojego taty (Adama właśnie), który jest posiadaczem Dragstara 650.

Liczę tez, że jak ogarnie, to będzie się samodzielnie tu udzielał :)

Obaj jesteśmy motocyklistami (mój koń to bandit 650). Ja Wrocław. Tata Kielce.
Latanie wokól komina, jak i też dłuższe trasy - to nas kręci

Panowie i Panie przechodzę do rzeczy, ponieważ liczymy na waszą fachową pomoc.

Jak wspominałem w temacie DragStar 650 - 2005r. taty jest zakuty do 25kw, a z racji tego że tata chciałby mieć pełną moc, poradźcie jak to uczynić. Pochodzenie motocykla - Austria

Zakładaliśmy 3 opcje:
1. moduł
2. zwężki na dolocie powietrza, bądź ogranicznik przepustnicy - gaźnik
3. okute wydechy

Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł:
twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu
Nigdy nie słyszałem o takiej wersji draga (tj 25kw), jak i o takim ograniczaniu mocy - a pół neta przegrzebałem. Co ciekawe, ten drag jeszcze jakiś system obrotu spalin.

Ktoś słyszał, ktoś wie (ew ktoś w Kielcach lub okolicy godny polecenia, lub potrafiący łopatologicznie wytłumaczyć żebyśmy dali rady)
Wielkie dzięki z góry za pomoc
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-20, 22:55   

Hmmm. Lubię rozebrać maszynę na części pierwsze, lubię poczytać, ale o takiej wersji pierwszy raz słyszę :( Są wersje EU, USA, Kalifornia, ale o 25kW to jeszcze nie słyszałem. Wiem, że wiele maszyn jest tam wykastrowanych, ale o XVS 650 to pierwszy raz słyszę. Jeśli dasz radę, to wyciągnij gaźniki i zapodaj zdjęcia, zmierz średnice gardzieli i dyszy głównej. 25kW to 34KM. Standardowo jest 40 KM. Może dysza główna 86 ??
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-20, 23:02   

no też właśnie nie słyszałem o takiej wersji. wątpię żeby yamaha wypuszczała wersję z innymi wałkami.
stawiam na gaźnik właśnie.
jak rozkręcimy to wrzucę, a są jakieś poglądowe zdjęcia jak to w standardzie wygląda albo dane (gaźnik)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-20, 23:06   

Jest standardowa instrukcja serwisowa, ale tam o gaźnikach jest informacja taka bardziej ogólna. Nie ma dokładnej instrukcji budowy gaźników. Na dyszy głównej na 100% jest wydziargany numer. Gdyby okazało się, że ten gaźnik ma nietypowe dysze i iglicę, to polecam zestaw Dynojet.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-20, 23:14   

czyli inne wałki rozrządu to raczej sci-fi?
też obstawiam ten gaźnik nieszczęsny.
dynojet, to chyba też dodatkowo tuning ponad serie?
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-06-20, 23:43   

Wykonanie niestandartowych wałków rozrządu w celu ograniczenia mocy byłoby zbyt kosztowne - najbardziej logiczne wydają się być zmiany w obrębie gażnika.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2015-06-21, 00:00   

Stawiam, że to nie XVS 650 a XVS 400 z wyglądu są identyczne.
25 kW x 1,36 = 34 kM
http://www.motorcyclespec..._dr_sr%2097.htm
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-21, 08:39   

Ooo. Nawet nie wiedziałem, że jest silnik o takiej pojemności.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-21, 08:56   

W papierach jest 650, a w niemczech i austrii czesto blokuja do 25 kw.
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-06-21, 09:05   

Być może ktoś już odblokował wcześniej ;D Na początek może warto porównać z innym Dragiem :roll:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-21, 09:07   

To jest myśl. Stańmy do zawodów na 1/4 mili :D

Właśnie gdzieś wyczytałem, że gaźniki są te same, BDS28.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-21, 09:45   

porównanie było, kolega ma 650 classica (US) i jest różnica na niekorzyść, za to mniej pali - 4,5 max

mechanik twierdzi że też porównywał i przemieniał moduł etc. (akurat był na warsztacie drugi)
nie wiem tylko czy rozbierał gaźnik, bo tu może tkwić klu problemu

patenty są rożne, np w kawie er6 lub fazerku blokują na lince gaze (banalnie proste do zrobienia) tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać :/
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-21, 10:45   

Wygląda na to, że motocykl był adaptowany do niższej kategorii prawa jazdy (odpowiednik naszego A2). Sprawdź czy w kanale dolotowym w głowicy nie ma wstawionej zwężki. Podobnie na wyjściu z głowicy do rury wydechowej. Moduł zapłonowy oraz gaźnik będą takie same jak w "pełnej" wersji.
Usunięcie zwężek nie jest czynnością prostą, ale jest wykonalne.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-21, 11:17   

Dzisiejsze grzebanie:
Wer ein 34-PS-Modell sucht, aber nicht gleich eine gedrosselte Maschine findet, kann eine 40-PS-Variante preiswert umrüsten; es genügt ein Drosselklappenanschlag, der in 30 Minuten montiert ist. (czyli przerobienie normalnego na 34PS i odwrotnie)

Przegladając dalej fora niemieckie (OMG):
Blokady na przepustnicy:
1. 4VR jest ograniczona przez skok zaworu przepustnicy
2. 4XR ograniczona przez otwory w slajdzie przepustnicy (coś doklejone)

za tydzień będzie wyciąganie gaznika - może znajomy da coś podejrzeć w swoim :P
bez wakuometra, chyba się nie obejdzie ?
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2015-06-21, 11:32   

adam-CK napisał/a:

Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)


pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1854
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-06-21, 13:00   

Merlin napisał/a:
adam-CK napisał/a:

Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)


pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami


A Vin prawdy nie powie?
_________________
Hipis
 
 
adam-CK 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-06-22, 08:57   

Wysłałęm do Yamahy, muszę ich przyspieszyć.
Nie zakładam takiego scenariusza. Czy VIN nie jest na ramie?
Jak pisałem wyżej - Drosselklappenanschlag:)
To sprawdzimy
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-06-22, 12:18   

Drosselklappenanschlag to blokada położenia przepustnicy. Bardzo prosta do demontażu. Zdejmij zbiornik i zobacz w miejscu gdzie przychodzi linka od gazu. Powinna tam być zamontowana blaszka ograniczająca skok przepustnicy. Wystarczy ją zdemontować i po kłopocie. Z tego co udało mi się wyczytać na niemieckim forum STARS,blokada jest z lewej strony przykręcona na dwie śrubki. Wystarczy ją odkręcić. Wstawiam tabelę z nr. części do obniżania mocy
http://www.yamaha-motor-s...s/XVS650_A.html
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Misin1 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 214
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2015-07-02, 22:00   

Witam. Przymierzam się do zakupu Draga 650 34KM i w związku z tym mam pytanie. Czy udało się odblokować omawiany motor tak jak pisze kolega Helloween?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-07-03, 15:52   

adam-CK napisał/a:
Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł:
taaaa
Cytat:
twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu
:hahaha: :hahaha: :hahaha: zajebisty kolo.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group