dragstar 650 - odblokowanie |
Autor |
Wiadomość |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-20, 22:19 dragstar 650 - odblokowanie
|
|
|
Witam
Jestem nowy na forum, dlatego też serdecznie wszystkich witam - LWG
Taka nietypowa sytuacja ponieważ pisze w imieniu mojego taty (Adama właśnie), który jest posiadaczem Dragstara 650.
Liczę tez, że jak ogarnie, to będzie się samodzielnie tu udzielał
Obaj jesteśmy motocyklistami (mój koń to bandit 650). Ja Wrocław. Tata Kielce.
Latanie wokól komina, jak i też dłuższe trasy - to nas kręci
Panowie i Panie przechodzę do rzeczy, ponieważ liczymy na waszą fachową pomoc.
Jak wspominałem w temacie DragStar 650 - 2005r. taty jest zakuty do 25kw, a z racji tego że tata chciałby mieć pełną moc, poradźcie jak to uczynić. Pochodzenie motocykla - Austria
Zakładaliśmy 3 opcje:
1. moduł
2. zwężki na dolocie powietrza, bądź ogranicznik przepustnicy - gaźnik
3. okute wydechy
Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł:
twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu
Nigdy nie słyszałem o takiej wersji draga (tj 25kw), jak i o takim ograniczaniu mocy - a pół neta przegrzebałem. Co ciekawe, ten drag jeszcze jakiś system obrotu spalin.
Ktoś słyszał, ktoś wie (ew ktoś w Kielcach lub okolicy godny polecenia, lub potrafiący łopatologicznie wytłumaczyć żebyśmy dali rady)
Wielkie dzięki z góry za pomoc |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-20, 22:55
|
|
|
Hmmm. Lubię rozebrać maszynę na części pierwsze, lubię poczytać, ale o takiej wersji pierwszy raz słyszę Są wersje EU, USA, Kalifornia, ale o 25kW to jeszcze nie słyszałem. Wiem, że wiele maszyn jest tam wykastrowanych, ale o XVS 650 to pierwszy raz słyszę. Jeśli dasz radę, to wyciągnij gaźniki i zapodaj zdjęcia, zmierz średnice gardzieli i dyszy głównej. 25kW to 34KM. Standardowo jest 40 KM. Może dysza główna 86 |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-20, 23:02
|
|
|
no też właśnie nie słyszałem o takiej wersji. wątpię żeby yamaha wypuszczała wersję z innymi wałkami.
stawiam na gaźnik właśnie.
jak rozkręcimy to wrzucę, a są jakieś poglądowe zdjęcia jak to w standardzie wygląda albo dane (gaźnik) |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-20, 23:06
|
|
|
Jest standardowa instrukcja serwisowa, ale tam o gaźnikach jest informacja taka bardziej ogólna. Nie ma dokładnej instrukcji budowy gaźników. Na dyszy głównej na 100% jest wydziargany numer. Gdyby okazało się, że ten gaźnik ma nietypowe dysze i iglicę, to polecam zestaw Dynojet. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-20, 23:14
|
|
|
czyli inne wałki rozrządu to raczej sci-fi?
też obstawiam ten gaźnik nieszczęsny.
dynojet, to chyba też dodatkowo tuning ponad serie? |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-06-20, 23:43
|
|
|
Wykonanie niestandartowych wałków rozrządu w celu ograniczenia mocy byłoby zbyt kosztowne - najbardziej logiczne wydają się być zmiany w obrębie gażnika. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2015-06-21, 00:00
|
|
|
Stawiam, że to nie XVS 650 a XVS 400 z wyglądu są identyczne.
25 kW x 1,36 = 34 kM
http://www.motorcyclespec..._dr_sr%2097.htm |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-21, 08:39
|
|
|
Ooo. Nawet nie wiedziałem, że jest silnik o takiej pojemności. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-21, 08:56
|
|
|
W papierach jest 650, a w niemczech i austrii czesto blokuja do 25 kw.
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400) |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-06-21, 09:05
|
|
|
Być może ktoś już odblokował wcześniej Na początek może warto porównać z innym Dragiem |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-21, 09:07
|
|
|
To jest myśl. Stańmy do zawodów na 1/4 mili
Właśnie gdzieś wyczytałem, że gaźniki są te same, BDS28. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-21, 09:45
|
|
|
porównanie było, kolega ma 650 classica (US) i jest różnica na niekorzyść, za to mniej pali - 4,5 max
mechanik twierdzi że też porównywał i przemieniał moduł etc. (akurat był na warsztacie drugi)
nie wiem tylko czy rozbierał gaźnik, bo tu może tkwić klu problemu
patenty są rożne, np w kawie er6 lub fazerku blokują na lince gaze (banalnie proste do zrobienia) tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-21, 10:45
|
|
|
Wygląda na to, że motocykl był adaptowany do niższej kategorii prawa jazdy (odpowiednik naszego A2). Sprawdź czy w kanale dolotowym w głowicy nie ma wstawionej zwężki. Podobnie na wyjściu z głowicy do rury wydechowej. Moduł zapłonowy oraz gaźnik będą takie same jak w "pełnej" wersji.
Usunięcie zwężek nie jest czynnością prostą, ale jest wykonalne. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-21, 11:17
|
|
|
Dzisiejsze grzebanie:
Wer ein 34-PS-Modell sucht, aber nicht gleich eine gedrosselte Maschine findet, kann eine 40-PS-Variante preiswert umrüsten; es genügt ein Drosselklappenanschlag, der in 30 Minuten montiert ist. (czyli przerobienie normalnego na 34PS i odwrotnie)
Przegladając dalej fora niemieckie (OMG):
Blokady na przepustnicy:
1. 4VR jest ograniczona przez skok zaworu przepustnicy
2. 4XR ograniczona przez otwory w slajdzie przepustnicy (coś doklejone)
za tydzień będzie wyciąganie gaznika - może znajomy da coś podejrzeć w swoim
bez wakuometra, chyba się nie obejdzie ? |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2015-06-21, 11:32
|
|
|
adam-CK napisał/a: |
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400) |
pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
robert_p (vel Hipis)


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1854 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-06-21, 13:00
|
|
|
Merlin napisał/a: | adam-CK napisał/a: |
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400) |
pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami |
A Vin prawdy nie powie? |
_________________ Hipis
 |
|
|
|
 |
adam-CK

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-22, 08:57
|
|
|
Wysłałęm do Yamahy, muszę ich przyspieszyć.
Nie zakładam takiego scenariusza. Czy VIN nie jest na ramie?
Jak pisałem wyżej - Drosselklappenanschlag:)
To sprawdzimy |
|
|
|
 |
HELLOWEEN


Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-06-22, 12:18
|
|
|
Drosselklappenanschlag to blokada położenia przepustnicy. Bardzo prosta do demontażu. Zdejmij zbiornik i zobacz w miejscu gdzie przychodzi linka od gazu. Powinna tam być zamontowana blaszka ograniczająca skok przepustnicy. Wystarczy ją zdemontować i po kłopocie. Z tego co udało mi się wyczytać na niemieckim forum STARS,blokada jest z lewej strony przykręcona na dwie śrubki. Wystarczy ją odkręcić. Wstawiam tabelę z nr. części do obniżania mocy
http://www.yamaha-motor-s...s/XVS650_A.html |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 |
|
|
|
 |
Misin1

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 214 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2015-07-02, 22:00
|
|
|
Witam. Przymierzam się do zakupu Draga 650 34KM i w związku z tym mam pytanie. Czy udało się odblokować omawiany motor tak jak pisze kolega Helloween? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-07-03, 15:52
|
|
|
adam-CK napisał/a: | Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł: | taaaa
Cytat: | twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu | zajebisty kolo. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|