Dziwne zacieki |
Autor |
Wiadomość |
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-06-02, 21:39
|
|
|
Nie ma prawa, dobrze Spider prawi ... |
|
|
|
|
griswald
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 62 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-06-02, 21:55
|
|
|
Widzę, że masz założoną nową taśmę termiczną na wydechach. U mnie zawsze było ok a jak zmieniłem taśmę na nową , nie przepaloną to też pojawiły się takie plamki. Stawiam, że to taśma pozostawia coś po sobie podczas nagrzewania i wypalania się. Moja jest całkiem nowa i jeszcze delikatnie dymi. jak się wygrzeje na pewno przejdzie. |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-02, 22:06
|
|
|
Kita, będziesz na Dragonowie? Jak zawitasz to naprawimy, weź imbusy |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-03, 08:26
|
|
|
Tatuś napisał/a: | czy to są suche zacieki, czy jest to tłuste? |
Tłuste.
Nie planowałem się pojawić na Dragonowie, no ale jak zajdzie taka potrzeba... |
_________________
|
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 772 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2015-06-03, 08:46
|
|
|
Nadam nowy trop w sprawie pamiętam, że jak miałem nieszczelność w dragu w przednim zawieszeniu to tez miałem podobne zacieki i to o dziwo w miejscach, w których byś nie skojarzył z zawieszeniem. Po uszczelnieniu zacieki zniknęły |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-03, 10:55
|
|
|
Nigdy bym nie pomyślał że to może być od przedniego amora... |
_________________
|
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 772 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2015-06-03, 11:05
|
|
|
ja też, ale mechanik pomacał w palcach to coś tłustego i od razu powiedział, ze to coś nie pochodzi z silnika , a że byłem u niego właśnie w sprawie uszczelnienie to miałem dwie diagnozy w jednej, a co ważniejsze trafne
oczywiście nie twierdzę, że to właśnie z tego źródła są Twoje zacieki ale nie zawadzi zajrzeć i tam |
|
|
|
|
maciey
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-06-03, 12:12
|
|
|
Tatuś napisał/a: | pod dużym deklem jest płytka dociskająca filtr oleju, przy kiepskim oringu może się pocić, ale to pozostawiało by ślady na postoju. nie ma opcji, że podczas jazdy się poci, a potem jest suche.
nie wiem co to jest, ale te ślady nie wyglądają na olej - przynajmniej na zdjęciu. |
Niekoniecznie zostawiałoby ślady na postoju. Miałem dokładnie tak samo, tyle że ja zostawiłem stary o-ring przy wymianie filtra, bo nie miałem nowego i musiałem operację przeprowadzić po raz drugi.
Po wymianie wspomnianego O-ringu pocił się tylko po solidnym rozgrzaniu (kilku przejechanych km) i dokładnie w taki spocób jak pokazał Kita. Pomogło dokręcenie śrub (również tej pod okrągłym dekielkiem) na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-03, 12:53
|
|
|
maciey napisał/a: | na rozgrzanym silniku. |
Cenna uwaga! |
_________________
|
|
|
|
|
Tatuś
Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1166 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2015-06-03, 13:37
|
|
|
maciey napisał/a: | Niekoniecznie zostawiałoby ślady na postoju |
jeśli poci się po rozgrzaniu, to jak ostygnie również będzie mokry ślad od oleju (nie musi kapać ale mokry będzie) - olej nie wyparuje.
maciey napisał/a: | na rozgrzanym silniku |
polemizowałbym
śruby po wkręceniu w alu po rozgrzaniu "dociągają się" |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-03, 13:50
|
|
|
Kita, dojedziemy tak do 10 strony, przede wszystkim odkręć pierwszy dekiel, drugi dekiel, zobacz o-ring, dokręć jeszcze raz i tyle... a jak nie będzie to dopiero zacznij coś kombinować więcej. Zaczyna się od pierwszej myśli |
|
|
|
|
maciey
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-06-03, 14:45
|
|
|
Tatuś, chyba trochę opatrznie Cię zrozumiałem- mój błąd Chodziło mi o to, że nie zostawiał śladów na ziemi, bo były tego naprawdę niewielkie ilości.
Jeśli chodzi o dokręcenie na ciepłym to wyłącznie dlatego że O-ring jest bardziej plastyczny i może jeszcze jakąś minimalną odległość "usiąść".
Uryś dobrze prawi- zacznij od tego co wskazane a jak nie pomoże to trzeba poszukiwać dalej. |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-05, 22:08
|
|
|
No to tak, przed jazdą ładnie wyczyściłem, odkręciłem kopułkę, dokręciłem pokrywkę od filtra oleju, (czyli kolejne trzy śruby, z czego jedna ma zerwany gwint się okazało...), i tutaj z obserwacji nie widziałem pod kopułką nic mokrego, więc na moje to nie to...
Dokręciłem także pokrywę filtra powietrza. Przy spokojnej jeździe, maksymalnie 110km/h. Trasa zrobiona 160 km. Zaciek bardzo malutki ale był. Czy jest to możliwe, że np przy wkręcaniu maszyny na wysokie obroty np na 2 biegu, coś gdzieś wypluwa? W sensie że paliwo? No bo dziś właśnie nie zarzynałem maszyny i zacieku praktycznie brak... |
_________________
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-06, 07:35
|
|
|
Może z odmy daje ? Co do tych gwintów, to 10Nm. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-06, 22:11
|
|
|
Wiesz, to nie ja zerwałem te gwinty .
Ale czy z odmy by waliło podczas jazdy? Nie raczej po? |
_________________
|
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-06, 22:19
|
|
|
Kita, odkręć pokrywę filtra i zobaczysz czy masz olej na obudowie |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-06, 22:20
|
|
|
OK! Wykonam przy najbliższej okazji. Dam znać. |
_________________
|
|
|
|
|
Boober
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-06-06, 23:09
|
|
|
a u mnie lało spod obudowy łańcuszka na 2 garze zrobione |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-06, 23:14
|
|
|
Boober, wymieniłeś uszczelniacz? Czy tylko dokręciłeś? |
|
|
|
|
Boober
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-06-06, 23:36
|
|
|
no z oringiem był kłopot zeby dostać, ale dodałem pastę uszcelniająca silikonową i trzyma, a jak dostanę oring wymienię.
Dokręcałem na czuja bo nie mam klucza dynamometrycznego |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
|
|