Ogrzewane manetki |
Autor |
Wiadomość |
Kamyk


Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 505 Skąd: polska
|
Wysłany: 2008-12-22, 21:17 Ogrzewane manetki
|
|
|
Moi koledzy mają takie cudo w swoich maszynach, nie są to choppery. Ale jak jeździmy w zimniejsze dni to lubię na postoju potrzymać ich manetki. Łapki odrazu są cieplejsze. Ma ktoś może z was w swoim dragi zamontowany termoforek w manetkach? Jeśli tak, to jak to zrobiliście i czy są problemy ich zamontowaniem. Z góry dzięki Kamyk |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
|
|
|
 |
Masa


Rocznik: 2007
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-01-21, 21:29
|
|
|
A wracajac drodzy koledzy do ogrzewanych manetek to:
jest mozliwosc zamontowania tego do naszych gwiazdeczek?? |
_________________ Masa |
|
|
|
 |
Brat Mniejszy


Rocznik: 2001
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2009-01-25, 15:56
|
|
|
No zdaje sie ze to ogrzewanie manetek to uniwersalna sprawa wiec powinno pasowac/dac sie zamontowac. |
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-01-25, 18:00
|
|
|
Masa napisał/a: | jest mozliwosc zamontowania tego do naszych gwiazdeczek?? |
Raczej problemu być nie powinno. Większość akcesoriów jest na kierownice calowe, czyli takie jak na Gwiazdkach |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
darkside


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2009-10-04, 02:56 Podgrzewane manetki
|
|
|
Czy ktos uzywal podgrzewanych manetek i jak to sie sprawdza ?
Jak wyglada sprawa elektryki ?
usunięto nieaktywny link. witek |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-03, 00:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Sylwek


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2573 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2009-10-04, 07:13
|
|
|
Darkside używaj czasami funkcji " szukaj " evil |
_________________ AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
kiszka


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2009-10-04, 07:26
|
|
|
No tak,ale na rynku nie ma podgrzewanych manetek(cos na nasz sty) zwykłe takie przeciętne.Byłem zainteresowany ale zwykłe czarne gumowe manetki zepsują cały efekt GWIAZDY cry |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-10-04, 09:04
|
|
|
Cytat: | Czy ktos uzywal podgrzewanych manetek i jak to sie sprawdza ?
Jak wyglada sprawa elektryki ? |
W 650-ce może nie starczyć prądu - bilans energetyczny jest jaki jest. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Zbój


Rocznik: 2004
Wiek: 49 Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-18, 17:45
|
|
|
Ponieważ mój Zbój rzadko odpoczywa, a moje łapy ostatnio ciężko wytrzymywały jesienne trasy wokół komina po 100-300km przy temp. 2-10 stopni, pomimo rękawic, windproofów itp, zdecydowałem, że na próbę założę sobie takie oto cudo Oxforda: http://www.oxprod.com/ind...=137&pid=383&p= , http://www.allegro.pl/ite...ps_cruiser.html . Jest jeszcze wersja Custom, różniąca się kolorem skrzynki sterującej: Cruiser - chromowana, Custom - czarna http://www.allegro.pl/ite...ice_calowa.html Można znaleźć na allegro w różnych sklepach. Oczywiście jedna i druga na kierownicę calową. Montaż nie jest trudny, zajmuje to parę godzin, ale żeby wszystko dopracować to cały dzień albo dłużej. Trzeba uważać przy ściąganiu oryginalnych manetek, żeby nie uszkodzić i w razie czego założyć ponownie. Skończyłem w zeszłą niedziele wieczorem i wybrałem się na te 10km, bo nie mogłem wytrzymać i musiałem sprawdzić. Powiem tak: jak się rozgrzeje na maxa to gołymi rękami nie da się złapać bo parzy, w rękawicach gorąco, oczywiście od wewnątrz, ale 10km to za mało, żeby dokładnie sprawdzić, a teraz zasypało śniegiem i jest taki mróz, że nawet nosa z chałupy nie chce się wystawić. Jak będzie powyżej zera i sucho to na pewno potestuję. Lewa manetka nagrzewa się wolniej, bo jest założona bezrośrednio na rurę kierownicy, a prawa jest na plastikowym rolgazie, ale po pewnym czasie temperatury wyrównują się, jak się nagrzeje rura kierownicy. Na pudle jest napisane, że temp manetek do 55 stopni, pobór prądu poniżej 4A, czyli moc poniżej 60W, ujdzie przy standardowej instalacji, ale jak ktoś ma inne odbiorniki prądu, np. lightbar z lampami, i tylko na 2x35W, to już nie da rady, aku zdechnie, bo alternator nie wyrobi, trzeba coś wyłączyć. Zastrzeżenia mam szczególnie do długości kabli: kabel z aku do skrzynki sterującej - ok - długi, ale z manetek do skrzynki sterującej to mogli dać ze 10-15cm dłuższe i byłoby super, a tak trzeba było się nakombinować, ale jak się wkurzę to sam przedłużę. Kabel z aku do skrzynki puściłem pod zbiornikiem paliwa i podłączyłem wszystko za główką ramy obok stacyjki, kable od manetek przyczepiłem do zacisków na kierownicy i puściłem od przodu pod plastikowymi osłonami stacyjki razem z kablem od skrzynki. Jeszcze zastosuję przekaźnik i będzie git, bo teraz jest bezpośrednio pod aku. Te niby "chromowane" dekle manetek to taki plastikowy badziew, z manetki trzeba obciąć cały zewnętrzny gwint (plastik), na który to się nakręca i założyć oryginalne ciężarki, ciężarki niwelują drgania kierownicy (nie sprawdzałem na sobie). Skrzynkę sterującą umieściłem na półce z przodu, dorabiając podstawę z blachy aluminium. Skrzynka starująca to też niestety "chromowany" plastik i można ją zamocować na rurę kierownicy lub na płaską powierzchnię taśma dwustronną i wg mnie na kierownicy nie miało by to prawa się trzymać bez dodatkowego mocowania, poza tym długość kabli na to nie pozwoli, chyba że wszystkie łącza będą "na zewątrz". Wg mnie na półce lepiej wygląda i jest trochę schowane. Nic się nie lutuje, wszystko jest na konektorach. Wg mnie prawej manetki nie trzeba przyklejać, wystarczy wsunąć w prowadnice na rolgazie i zakręcić ciężarkiem (manetka wewnątrz ma pasujące prowadnice), lewą można przykleić, bo się kręci jak się mocniej ruszy i lepiej to zrobić butaprenem, a nie superglue, który jest dołączony do tego zestawu (łatwiej później zdjąć). Średnica tych manetek to 40mm, oryginalnych 36mm. Poszwędam się z tym trochę i zobaczymy, jaki będzie efekt. Może te manetki nie są jakieś super hiper cud malina, ale funkcjonalność bierze górę. Rozpisałem się trochę, ale może komuś się przyda. |
_________________ V-Star 1100 Silverado |
|
|
|
 |
Cebula


Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 217 Skąd: kątownia
|
Wysłany: 2009-12-18, 18:26
|
|
|
Zbóju może pokaż parę fotek ze swojej roboty. Nie ukrywam że też mnie korcą podgrzewacze ale nie wiem jak wytrzyma to alternator z 650tki. |
_________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Zaker


Model: BĘDZIE
Wiek: 64 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1961 Skąd: SGE Galicja
|
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-20, 00:28
|
|
|
Biorąc pod uwagę to, że obecnie robione są już rękawice 'ogrzewane', podobnie zresztą jak ubranka powoli można zacząć odpuszczać sobie kombinacje z podgrzewanymi siedzeniami czy manetkami |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
Zbój


Rocznik: 2004
Wiek: 49 Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-20, 02:20
|
|
|
Zależy co kto lubi. Podgrzewane rękawice, owszem, fajna sprawa, ale podłączanie i rozłączanie kabli za każdym razem jak siadam lub zsiadam z moto łopotliwe, a i tak trzeba jakoś poprowadzić te kable do aku. Zlize ze Zbója i będą mi kable dyndać? Są też zasilane bateryjnie, dochodzi zabawa z ładowaniem akmulatorów, a z tego co tak na szybko obejrzałem tu http://www.motokoce.pl/ to największa pojemność to 8Ah (611zł ), a rękawice biorą 24W/12V, czyli wystarczą na 4h, trochę mało. Ostatnie 550km 20 listopada zrobione 10h jazdy, chyba że tylko na 2-4h jakieś 100-200km i do domu, jak było sucho i nie lało to jeździłem do tych śniegów i mrozów. Podgrzewane manety - wsiadasz, odpalasz, wciskasz ON i rura. Może kiedyś...
Foto postaram się podesłać w następnym tygodniu. |
_________________ V-Star 1100 Silverado |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad

|
|
|
|
 |
Zbój


Rocznik: 2004
Wiek: 49 Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-25, 01:49
|
|
|
Tak na szybko...
Wczoraj zamontowałem przekaźnik do podgrzewanych manetek, chciałem żeby można było je włączyć tylko po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Przekaźnik zamontowałem obok aku gdzie było miejsce na śrubę 6, dzięki temu kable do przekaźnika były bardzo krótkie, a sam przekaźnik był zamocowany "na stałe".
Plus (+) do starowania przekaźnika wziąłem z plusa zasilania lampy tylnej, trzeba było połączyć trzy przewody konektorami, to jedyna ingerencja w oryginalną instalację.
(-) starowania do (-) aku.
Przeciąłem przewód zasilający manetki (+), założyłem konektory i podłączyłem do końcówek roboczych przekaźnika.
Teraz wszystko pięknie gra
Załączam parę fotek, które odnoszą się również do wcześniejszgo postu.
Wesołych Świąt
IMG_1480.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 414 raz(y) 119.57 KB |
IMG_1481.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 412 raz(y) 99.53 KB |
IMG_1491.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 422 raz(y) 150.81 KB |
IMG_1485.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 416 raz(y) 96.74 KB |
IMG_1486.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 419 raz(y) 91.62 KB |
IMG_1488.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 385 raz(y) 57.01 KB |
IMG_1510.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 384 raz(y) 135.89 KB |
IMG_1506.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 431 raz(y) 125.16 KB |
|
_________________ V-Star 1100 Silverado |
|
|
|
 |
Zoltan


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 186 Skąd: JANKES-PILCHOWICE
|
Wysłany: 2010-03-07, 18:09
|
|
|
Odświeżę temat. Spodobały mi się takie manetki . Co prawda piszą, że są do HD, ale są calowe wiec chyba będą pasować do fabrycznej kierownicy mojej gwiazdy. Czy ktoś może wie coś o nich i jakie problemy mogą wyniknąć z montażem? |
_________________ Może i mały dziadek ale za to 
 |
|
|
|
 |
Cebula


Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 217 Skąd: kątownia
|
Wysłany: 2010-03-07, 18:48
|
|
|
Zoltan ja też o takich myślałem , ale obydwaj mamy silniki o pojemności 650 , zatem pewnie nam prądu może nie wystarczyć , więc przestałem już o tym myśleć. Pewnie po zmianie na 1100 będzię lepiej. |
_________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Zoltan


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 186 Skąd: JANKES-PILCHOWICE
|
Wysłany: 2010-03-07, 19:12
|
|
|
Cebula, nie przesadzajmy. Te manetki pobierają maksymalnie 35W, czyli tyle ile jeden lightbar ze słabszą żarówką. Nie mam u siebie lightbarów i innych dodatkowych odbiorników, więc sądzę że mocy w alternatorze nie zabraknie.
Sądząc z postu obi, nie powinno być problemu z uciągnięciem takiego dodatkowego obciążenia. |
_________________ Może i mały dziadek ale za to 
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-03-07, 19:27
|
|
|
wygladaja swietnie i tak tez kosztuja, pewnie dlatego ze do HD nie mozna wsadzic nic taniego
dodalem sobie do zakladek moze kiedys...... |
|
|
|
 |
|