|
Przesunięty przez: PSZEMAS 2014-11-17, 19:06 |
Jazda bez prawa jazdy |
Autor |
Wiadomość |
skipbulba
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 53 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 172 Skąd: CRDS
|
Wysłany: 2014-11-21, 12:15
|
|
|
wemar napisał/a: |
Jeżdżą bezpiecznie? Jakimi kryteriami to oceniasz? Bo redukują do 30-ki przed każdym zakrętem? W ten sposób każdego emeryta można określić bezpiecznym kierowcą. Ja osobiście nie uważam, że ktoś kto jedzie zachowawczo, przy obecnym zatłoczeniu dróg, zachowuje się bezpiecznie - ani dla siebie, ani dla innych. | Rozumiem, Wemar ustala cjak ludzie mają jeździć i to jedynie słuszna koncepcja bo ja uważam, za bezpiecznie jeżdżących tych, którzy nie powodują wypadków. Ale moja koncepcja pewnie jest jakas archaiczno-zachowawcza zupełnie nie wiem dlaczego chcesz innym narzucić z jaką prędkością mają przejeżdżać przez zakręty
wemar napisał/a: |
Ustal sobie, ja mam swoje zdanie już od dawna wyrobione i potwierdzone praktyką na drodze. | wiesz ja też mam ustalone i tez potwierdzone praktyka na drodze. 25 letnią praktyką zawodową, w tym 20 letnia w Pogotowiu.
wemar napisał/a: |
Tia! co po doskonałej znajomości przepisów, kiedy strach uniemożliwia je zastosować w praktyce. | nooo, przekonałeś mnie. umiejętnośc zrobienia ósemki 5 razy z rzędu i przepchniecia motocykla zneutarlizuje strach wemar napisał/a: | Nie pomijaj też faktu, że poszkodowani to też te osoby, które przepisy znały. Zatem znajomość przepisów niczego nie gwarantuje, za to opanowanie motocykla często pozwala uniknąć przykrego spotkania z "myślącymi inaczej" na drodze. | Skąd założenie, że opanowanie motocykla coś gwarantuje i skąd założenie, że umiejętność wykonania ósemki i slalmka pozwala uznać, że ktoś opanował motocykl.
[ Dodano: 2014-11-21, 12:20 ]
HELLOWEEN napisał/a: |
Podstawowym manewrem jest płynne włączenie się do ruchu. | który z manewrów egzaminacyjnych to sprawdza? HELLOWEEN napisał/a: | Ciasny slalomik to umiejętność przydatna przy omijaniu dziur i nierówności na drodze w zakresie swojego toru jazdy. Ósemka uczy zawracania,pokonywania ciasnych zakrętów bez podpierania się nogą (!),zmiany toru jazdy. | ale to nadal rzeczy mniej czy bardziej przydatne, ale nie niezbędne. Naprawdę, nie ma konieczności zawracania bez podpierania się |
_________________ Cruiseriders North |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-11-21, 12:53
|
|
|
skipbulba napisał/a: | zupełnie nie wiem dlaczego chcesz innym narzucić z jaką prędkością mają przejeżdżać przez zakręty |
Gdzie tak napisałem?
Poza tym na tym poziomie przegrywam brakiem doświadczenia. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
skipbulba
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 53 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 172 Skąd: CRDS
|
Wysłany: 2014-11-21, 13:41
|
|
|
wemar napisał/a: |
Gdzie tak napisałem? | no uważasz, że powinno się uczyć, żeby nie jeżdzili 30 w zakrętach czyli uważasz, że to złe
wemar napisał/a: | Poza tym na tym poziomie przegrywam brakiem doświadczenia. | ta dyskusja jest i tak dyskusją na zasadzie sztuka dla sztuki kto inny decyduje jak nas złapac za gardło |
_________________ Cruiseriders North |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-11-21, 14:31
|
|
|
Cytat: | HELLOWEEN napisał/a:
Podstawowym manewrem jest płynne włączenie się do ruchu.
który z manewrów egzaminacyjnych to sprawdza?
HELLOWEEN napisał/a:
Ciasny slalomik to umiejętność przydatna przy omijaniu dziur i nierówności na drodze w zakresie swojego toru jazdy. Ósemka uczy zawracania,pokonywania ciasnych zakrętów bez podpierania się nogą (!),zmiany toru jazdy.
ale to nadal rzeczy mniej czy bardziej przydatne, ale nie niezbędne. Naprawdę, nie ma konieczności zawracania bez podpierania się
_________________ |
Zlituj się chłopie! Start do egzaminu z jazdy! Żeby płynnie włączyć się do ruchu musisz sprawdzić czy nikt nie nadjeżdża,włączyć kierunek (lub wystawić rękę) i ruszyć. U niektórych ten prosty manewr woła o pomstę do nieba.
Jeżeli twierdzisz że zawracanie bez podpierania to rzecz mało przydatna,to spróbuj to zrobić z podpórką stawiając nogę w kałuży w której jest dziura pod wodą. Po podniesieniu się z gleby opisz swoje doznania. Uważam dalszą dyskusję za bezcelową i chylę czoła przed Twoimi poglądami |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-11-21, 14:48
|
|
|
Cytat: | Dalej uważasz że nauka jazdy na kursie niczego nie wnosi?
_________________ | dezis na pewno tak. Ja nie miałem tyle szczęścia co ty. Prawko robiłem w 1984 i cały kurs to była czysta lipa, a na egzaminie trzeba było odpalić, pojechac do pachołka 100 metrów, zawrócić, podjechać do stanowiska skąd sie wyjechało i zgasić. Pierwszy egzamin oblałem, ponieważ ............................................ ruszyłem z dwójki. Resztę wykonałem dobrze. Nie miałem ani na kursie, ani na egzaminie owych HELLOWEEN napisał/a: | Za moich czasów przy ósemce kolejno trzeba się było obejrzeć za siebie,wystawić rękę,jeszcze raz się obejrzeć,zawrócić,znowu obejrzeć,ręka,obejrzeć i zmiana kierunku ruchu. To było pół ósemki i jeszcze raz to samo i to była prawidłowo wykonana ewolucja - jak w cyrku. | a jesteśmy z tego samego rocznika. , moze miałem pecha i zarówno instytucja państwowa (wtedy wszystko było państwowe) LOK, czy PZMOT miała to wszystko w Głogowie w głębokim poważaniu.
Niestety skutki takiego a nie innego kursu, jak również 25-letnia przerwa od kursu, który mnie niczego nie nauczył jest dokładnie taka, jaka jest. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-11-21, 15:12
|
|
|
Gorzowski PZMot miał właśnie takie kryteria. Zapoznanie się z motocyklem i pierwsze jazdy mieliśmy na maluteńkim,wybrukowanym krzywo placyku/podwórku ośrodka. Potem przenieśliśmy się na plac Grunwaldzki. Tam to już było pole do popisu i ćwiczenia umiejętności. WSK miała lusterko,ale po pierwszych jazdach zostało zdjęte,żeby kursanci prawidłowo wykonywali manewry (chodziło o oglądanie się przed skrętem w lewo,włączaniem się do ruchu,itp.). Nie wiem jak w innych ośrodkach (w Gorzowie działał jeszcze ośrodek LOK),ale u mnie tak właśnie to wyglądało. Z perspektywy czasu wcale nie uważam,że to były zmarnowane godziny. Co więcej zawsze będę twierdził że godzin nauki jazdy jest stanowczo za mało! |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-11-21, 16:29
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Niestety skutki takiego a nie innego kursu, jak również 25-letnia przerwa od kursu, który mnie niczego nie nauczył jest dokładnie taka, jaka jest. |
Obecnie obowiązującego testu praktycznego nie uda się zaliczyć, jeśli kursant nie nauczy się poprawnie jeździć. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-21, 16:41
|
|
|
wemar napisał/a: | witek1965 napisał/a: | Niestety skutki takiego a nie innego kursu, jak również 25-letnia przerwa od kursu, który mnie niczego nie nauczył jest dokładnie taka, jaka jest. |
Obecnie obowiązującego testu praktycznego nie uda się zaliczyć, jeśli kursant nie nauczy się poprawnie jeździć. |
Poprawnie to się nauczy na kursie doskonalącym. Na egzaminie musi pokazać, że panuje nad motocyklem i potrafi kontrolować jazdę. A tak to wygląda... http://www.youtube.com/watch?v=GPS3dKQoB3M i wiiiiooo na miasto |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
adamze27
Model: SYMPATYK
Wiek: 49 Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 219 Skąd: Polska/Finlandia
|
Wysłany: 2014-11-21, 16:44
|
|
|
skipbulba napisał/a: | Wiesz, z pewnych rodzinnych powodów siedze w testach na kat.A od jakiegos czasu i nie zdarzyło mi się, żeby w teście wyskoczyło więcej niz 2 pytania związane stricte z motocyklami. A słowna odpytka o położenie motocykla w zakręcie to jakiś żart. |
hmmm,ja wróciłem w tym roku na moto po 20 latach jeżdzenia wyłacznie puszką i przeleciałem z lekka od kwietnia do sierpnia około 100 testów(głównie KTW i premium A) i zawsze było więcej pytań motocyklowych...ale to tylko sprostowanie
HELLOWEEN napisał/a: | Ósemka uczy zawracania,pokonywania ciasnych zakrętów bez podpierania się nogą (!),zmiany toru jazdy |
akurat zawracanie to podstawowy element na egzaminie,nie tylko na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym ale na normalnej drodze też na 100% jest tak w Gdynii |
_________________ Kawasaki ZZR1100/ZX11 Ninja
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-11-21, 16:49
|
|
|
U-boot O to właśnie się rozchodzi. Są jednak tacy co wsiadają na 2oo wprost z rowerka dziecięcego i jadą stunt poćwiczyć |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
skipbulba
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 53 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 172 Skąd: CRDS
|
Wysłany: 2014-11-21, 21:27
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Uważam dalszą dyskusję za bezcelową i chylę czoła przed Twoimi poglądami | słusznie wzajemnie |
_________________ Cruiseriders North |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
|
|
|
|
skipbulba
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 53 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 172 Skąd: CRDS
|
Wysłany: 2014-11-27, 08:15
|
|
|
Life niezaleznie od tego co się uważa o obowiązujących przepisach to jak się je łamie konsekwencje trzeba brac na klatę |
_________________ Cruiseriders North |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-11-27, 09:52
|
|
|
Dla tych, którym się nie chce oglądać tej przydługiej opowiastki - 600 zł to suma dwóch mandatów - jeden dla kierującego z kat. A2 motocyklem wymagającym A, a drugi mandat 300 zł dla właściciela motocykla A, za to, że udostępnił go osobie nieuprawnionej.
Chłopcy się trochę żalili, na forum lokalnym i szukali pretekstu, by się wywinąć, ale wyszło na to, że mogli dostać więcej. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-27, 12:13
|
|
|
Jest ryzyko, jest zabawa. Raz się uda, a raz nie Młody lubi ryzyko i na uwagę policjanta o niewłaściwym ubraniu twierdzi " ja nie zamierzam się wywrócić " Przecież on jest miszczu i ubranie, oraz lejce są mu zupełnie zbędne. Pierwsza nauczka w postaci mandatu już jest i teraz pytanie. Wyciągnie wnioski z nauki czy znowu będzie mądry po szkodzie? |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-11-27, 13:23
|
|
|
U-BOOT napisał/a: | Wyciągnie wnioski z nauki czy znowu będzie mądry po szkodzie? |
obstawiam bramkę nr 2 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|